Gå til innhold

Hvis man har jobbet 6-7 forskjellige steder (samme type jobb), men fått klager på seg kun det éne stedet, hva betyr det?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Søstera mi ønsker å si opp jobben fordi sjefen hennes påstår at folk (kunder) klager og klager på henne, igjen og igjen, så da er hun «problemet». Hun har jobbet mange andre steder, men kun på denne arbeidsplassen har hun fått klager. Da mistenker jeg at det må være noen feil med denne arbeidsplassen/ledelsen og ikke med henne. Hadde hun vært sånn som de påstår, ville hun sikkert fått klager andre steder, men på de andre arbeidsplassene var hun godt likt, både av ledelsen og kundene. 
Hun sier «Hva er poenget med å kjempe eller forklare meg gang på gang? De har bestemt seg for at jeg er dårlig, så da er det bedre å gå». 
Hva synes dere? Er det forståelig at hun ikke orker å ta denne «kampen»? 

Anonymkode: 86bc7...f54

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Får hun noen oppfølging eller veiledning? Når en ansatt får gjentatte klager er det arbeidsgivers ansvar å gjøre noe med dette. 

Det kan være noe hun ikke har skjønt med dette stedet. Det bør være i arbeidsgivers egen interesse å få en ansatt til å fungere bedre. 

  • Liker 3
Skrevet
stan skrev (25 minutter siden):

Får hun noen oppfølging eller veiledning? Når en ansatt får gjentatte klager er det arbeidsgivers ansvar å gjøre noe med dette. 

Det kan være noe hun ikke har skjønt med dette stedet. Det bør være i arbeidsgivers egen interesse å få en ansatt til å fungere bedre. 

Nei, sjefen påstår at hun er "problemet". Man kan vel ikke kalle det for oppfølging eller veiledning. Så da har hun et valg: Se på seg selv som et "problem" og gå på eggeskall slik at ingen andre klager på henne eller så kan hun slutte. Hun ønsker det sistnevnte. Hun sier at man blir lei av å si "jeg er ikke sånn, det var ikke sånn". 

Anonymkode: 86bc7...f54

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Nei, sjefen påstår at hun er "problemet". Man kan vel ikke kalle det for oppfølging eller veiledning. Så da har hun et valg: Se på seg selv som et "problem" og gå på eggeskall slik at ingen andre klager på henne eller så kan hun slutte. Hun ønsker det sistnevnte. Hun sier at man blir lei av å si "jeg er ikke sånn, det var ikke sånn". 

Anonymkode: 86bc7...f54

Sjefen må da forklare på hvilken måte hun er problemet, og hvordan unngå å fortsatt være et problem. Være litt profesjonell, rett og slett. 

  • Liker 2
Skrevet
stan skrev (29 minutter siden):

Sjefen må da forklare på hvilken måte hun er problemet, og hvordan unngå å fortsatt være et problem. Være litt profesjonell, rett og slett. 

På den måte at flere har klaget på henne og da stemmer det de sier. Rart at ingen har klaget på henne de andre stedene da 

Anonymkode: 86bc7...f54

Skrevet

Det jeg prøver å forstå er om man egentlig er «problemet» hvis klagene kommer kun fra ett sted og om hun bør bli eller finne seg en annen jobb. 

Anonymkode: 86bc7...f54

Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Det jeg prøver å forstå er om man egentlig er «problemet» hvis klagene kommer kun fra ett sted og om hun bør bli eller finne seg en annen jobb. 

Anonymkode: 86bc7...f54

Det er vanskelig å vite for utenforstående basert på den begrensede informasjonen i innlegget. Generelt er det slik at det kan være slik at man er et "problem" på en gitt arbeidsplass, men da må jo arbeidsgiver også si hva som er et problem og være løsningsorientert slik at man kan løse utfordringene. Hvis arbeidsgiver bare sier "du er et problem" uten noe mer, så er det fryktelig lite løsningsorientert, og jeg heller da i retning av å tro at det kun er noe arbeidsgiver sier for å kvitte seg med en ansatt. 

Anonymkode: 7b600...cbf

  • Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Det er vanskelig å vite for utenforstående basert på den begrensede informasjonen i innlegget. Generelt er det slik at det kan være slik at man er et "problem" på en gitt arbeidsplass, men da må jo arbeidsgiver også si hva som er et problem og være løsningsorientert slik at man kan løse utfordringene. Hvis arbeidsgiver bare sier "du er et problem" uten noe mer, så er det fryktelig lite løsningsorientert, og jeg heller da i retning av å tro at det kun er noe arbeidsgiver sier for å kvitte seg med en ansatt. 

Anonymkode: 7b600...cbf

Jo, han foreslår jo en «løsning». Den beskrev jeg i kommentar 3 

Anonymkode: 86bc7...f54

Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Det er vanskelig å vite for utenforstående basert på den begrensede informasjonen i innlegget. Generelt er det slik at det kan være slik at man er et "problem" på en gitt arbeidsplass, men da må jo arbeidsgiver også si hva som er et problem og være løsningsorientert slik at man kan løse utfordringene. Hvis arbeidsgiver bare sier "du er et problem" uten noe mer, så er det fryktelig lite løsningsorientert, og jeg heller da i retning av å tro at det kun er noe arbeidsgiver sier for å kvitte seg med en ansatt. 

Anonymkode: 7b600...cbf

Sjefen sier altså at kundene påstår at søstera mi er «frekk» og «sur», men hvorfor er hun godt likt andre steder da? 

Anonymkode: 86bc7...f54

Skrevet

Hvor mange kunder er det som sier det? Hva har situasjonene vært? Snakker vi dagligvare eller bank liksom?

Anonymkode: a8f1f...de2

  • Liker 1
Skrevet

Forventninger og kundegruppe kan være forskjellig selv om selve jobben er den samme - det er ingen selvfølge at man funker alle steder. Hvis det bare er sjefen som klager ville jeg tenkt at det er han som er problemet, men hvis det stemmer at de har fått klager på henne gjentatte ganger fra flere forskjellige kunder ville jeg gått litt i meg selv også. 

  • Liker 3
Skrevet

Hvis flere ulike kunder klager på henne, er det åpenbart at det eksisterer et problem. Men akkurat hva problemet er, kan ikke vi mene noe om. Det er uansett ledelsens ansvar å gjøre noe med det. Ledelsen kan ikke bare si at «alle kundene som klager tar feil». De må finne ut av det og forsøke å løse det. 

Anonymkode: 69b14...2e2

  • Liker 4
Skrevet
Daria skrev (6 minutter siden):

Forventninger og kundegruppe kan være forskjellig selv om selve jobben er den samme - det er ingen selvfølge at man funker alle steder. Hvis det bare er sjefen som klager ville jeg tenkt at det er han som er problemet, men hvis det stemmer at de har fått klager på henne gjentatte ganger fra flere forskjellige kunder ville jeg gått litt i meg selv også. 

Kunder har ringt sjefen 

Anonymkode: 86bc7...f54

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hvis flere ulike kunder klager på henne, er det åpenbart at det eksisterer et problem. Men akkurat hva problemet er, kan ikke vi mene noe om. Det er uansett ledelsens ansvar å gjøre noe med det. Ledelsen kan ikke bare si at «alle kundene som klager tar feil». De må finne ut av det og forsøke å løse det. 

Anonymkode: 69b14...2e2

Jeg tenker at hvis hun selv er problemet, da får hun lignende situasjoner flere andre steder, men det er kun her. Er ikke det litt rart? 

Anonymkode: 86bc7...f54

Skrevet

Hva er jobben og hva er klagene? Blir jo bare gjetting og feil råd når du ikke gir mer opplysninger….

Anonymkode: 1c835...5bf

  • Liker 1
Skrevet

Har søsteren din fått advarsler fra sjefen? Skriftlig? Jeg tenker at uansett må slike forhold skriftliggjøres, og som noen sier, det må beskrives hva som må gjøres for å rette på situasjonen. Uavhengig om dette er reelt eller sjefen som har en torn i siden til søsteren din. 

Anonymkode: 59f81...282

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Kunder har ringt sjefen 

Anonymkode: 86bc7...f54

Da tenker jeg det er hun som er problemet. Selv om hun har gjort en god jobb før så betyr ikke det at hun har gjort det nå og at flere har ringt å klaget på henne, ja da tenker jeg at hun ikke har gjort en god jobb.

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg tenker at hvis hun selv er problemet, da får hun lignende situasjoner flere andre steder, men det er kun her. Er ikke det litt rart? 

Anonymkode: 86bc7...f54

Nei, hun er kanskje ikke like flink her, folk endrer seg og folk har og forskjellige forventninger.

Anonymkode: 99219...907

  • Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Da tenker jeg det er hun som er problemet. Selv om hun har gjort en god jobb før så betyr ikke det at hun har gjort det nå og at flere har ringt å klaget på henne, ja da tenker jeg at hun ikke har gjort en god jobb.

Nei, hun er kanskje ikke like flink her, folk endrer seg og folk har og forskjellige forventninger.

Anonymkode: 99219...907

Disse andre jobbene hadde hun ikke før, men har dem nå. Jobber deltid flere steder 

Anonymkode: 86bc7...f54

Skrevet

Hvorfor har hun hatt så mange jobber? Hvor lenge er hun i hver jobb?

Personer kan endre adferd, kanskje det har skjedd?

Anonymkode: a572f...f68

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hva er jobben og hva er klagene? Blir jo bare gjetting og feil råd når du ikke gir mer opplysninger….

Anonymkode: 1c835...5bf

Klagene typ «frekk» og «ikke hyggelig». Er jo ikke viktig hva slags jobb det er. Vil ikke at hun skal bli kjent igjen 

Anonymkode: 86bc7...f54

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...