Gå til innhold

Når sluttet dere å reise bort i graviditeten ( for å være i nærheten av sykehuset)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har fritidsbolig på Sørlandet, og er der nesten hver helg.

jeg vil da være 2,5 time unna SUS. 30 min unna Flekkefjord, 1,5 time unna kr.sand..Er fryktelig usikker på når jeg bør si at vi / jeg må være hjemme i leiligheten tilfelle fødselen starter ...  er i uke 34 nå- så enn så lenge våger jeg å reise.. huset der nede har høyere standar enn leiligheten, men all oppfølging i graviditeten har vært i Stavanger ..

hva gjorde dere andre ?

Anonymkode: 6de18...e7c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er mange steder i landet hvor det er mye lengre vei til sykehus der folk bor fast hele året.

Anonymkode: 5a0fc...e4a

• Liker 5
Skrevet

Er du førstegangs? Statistisk sett så er det jo mest sannsynlig at du føder etter termin, heller enn før termin.. Men er jo ikke lett å vite, usikker på hva jeg ville gjort men ville nok droppet det siste 2 helgene før termin iallfall. 

Anonymkode: 5d965...9cd

Skrevet

Vel jeg fødte i uke 37+2 og var førstegangs, så jeg ville vel ikke reist så langt av gårde de siste 3 ukene før termin hvis det er viktig for deg å føde på SUS. Men det er jo sykehus på veien til Stavanger om det er krise.

Anonymkode: 64513...7dc

Skrevet

Jeg dro ingen steder de siste 4 ukene før termin. Husker svigers ville ha med meg og sønnen vår på besøk til slektninger som bodde på en øy uten veiforbindelse noen uker før termin. «De sender jo ambulansehelikopter» hvis fødselen starter»! Eh, nei takk! 😂🙈 

Anonymkode: 8d29b...0cd

• Liker 1
Skrevet

For min del har det vært formen som har stoppet meg mer enn frykt for å være langt unna sykehuset. De siste 2-3 ukene orker jeg rett og slett ikke dra på hytta. 

Anonymkode: e6bcc...3a9

• Liker 1
Skrevet

Litt usikker selv. Forrige gang ble det litt naturlig å være hjemme de siste 3 ukene fordi det var rett etter sommerferien (men var bortreist mye den sommeren) 

Nå er termin 2 uker etter påskeferien og tror ikke det blir fjellet i år

Anonymkode: 1431f...e2c

Skrevet

Jeg reiste på juleferie slik at jeg kom hjem igjen 2,5 uker før termin. Var på andre kanten av landet (7 timers togtur), men var jo sykehus i nærheten av der jeg var også. Var litt stressa for å føde på slutten av ferien, hadde absolutt ikke lyst til å føde på et annet sykehus enn jeg har hatt oppfølging på og såpass langt unna hjemme, så tror jeg hadde fått mer ro i kroppen om jeg hadde dratt hjem tidligere. Hadde jeg skulle valgt må, ville jeg tenkt at de siste tre ukene før termin er hjemmeuker. 

Anonymkode: 26de1...ae2

Skrevet

Vi reiste på hytta den siste uken før termin, det var et sykehus 30mim unna, så da så ikke jeg noe problem med det.

Jeg hadde ikke reist avgårde en plass hvor det var timesvis til nærmeste sykehus i nærheten av termin.

Anonymkode: de999...334

• Liker 1
Skrevet

Reiste i 7. mnd. Fødte i utlandet 🤪 ikke lurt. Hadde ikke pass for å komme hjem. Så kom corona. 

Anonymkode: debe9...004

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Reiste i 7. mnd. Fødte i utlandet 🤪 ikke lurt. Hadde ikke pass for å komme hjem. Så kom corona. 

Shit 😮 hvordan gikk det?

Anonymkode: 6de18...e7c

Skrevet

Ja, kom du deg hjem?  Husker trådene dine.

Anonymkode: 62f8f...29d

Skrevet

Ja, kom du deg hjem?  Husker trådene dine.

Anonymkode: 62f8f...29d

Det var nok ikke meg isåfall, for jeg har ikke skrevet om det før 😅

men ja, vi kom oss hjem omsider. Fikk ikke pass før barnet var 1 år, fordi ambassadene stengte ned. Så vi ble lenge borte. Var heldigvis i mine foreldres hjemland (jeg er født her), så vi var aldri hjelpesløse. Men utrolig upraktisk. Holder meg hjemme neste graviditet 😆

Skrevet

Hadde tatt med meg papirene og reist så lenge du føler deg i form til det! Du er jo nært sykehus, og 2,5 time hjem igjen er jo ikke langt! Du kan jo bare reise hjem om du skulle begynne å kjenne noe murring?

Anonymkode: d760b...0e2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...