AnonymBruker Skrevet 6. februar 2022 #1 Skrevet 6. februar 2022 Da snakk om ergobaby med nyfødtinnlegg. Baby er 2 uker Anonymkode: affa1...6cf
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2022 #2 Skrevet 6. februar 2022 AnonymBruker skrev (54 minutter siden): Da snakk om ergobaby med nyfødtinnlegg. Baby er 2 uker Anonymkode: affa1...6cf Så lenge du vil. Anonymkode: 44520...b43 1
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2022 #3 Skrevet 6. februar 2022 Hver dele har en anbefalt fra og til alder, du må sjekke denne. Anonymkode: fcfd1...f52
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2022 #4 Skrevet 6. februar 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hver dele har en anbefalt fra og til alder, du må sjekke denne. Anonymkode: fcfd1...f52 Hver sele* Anonymkode: fcfd1...f52
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2022 #5 Skrevet 6. februar 2022 TS mener kanskje hvor lenge av gangen? Anonymkode: 24ec7...45e
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2022 #6 Skrevet 6. februar 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): TS mener kanskje hvor lenge av gangen? Anonymkode: 24ec7...45e Det anbefales at de gradvis vendes til det og ikke mer en 30 min om gangen. Anonymkode: fcfd1...f52
regnbuebarn Skrevet 6. februar 2022 #7 Skrevet 6. februar 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Det anbefales at de gradvis vendes til det og ikke mer en 30 min om gangen. Anonymkode: fcfd1...f52 Bærer man riktig og baby har riktig stilling så kan man bære så lenge man vil. Baby vil si i fra selv når det har fått nok. 3
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2022 #8 Skrevet 6. februar 2022 regnbuebarn skrev (18 minutter siden): Bærer man riktig og baby har riktig stilling så kan man bære så lenge man vil. Baby vil si i fra selv når det har fått nok. + med en så liten baby blir det naturlige pauser ift amming og bleieskift etc, så det skal godt gjøres å bære "for lenge" 😊 Anonymkode: 753ea...970 2
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2022 #9 Skrevet 6. februar 2022 AnonymBruker skrev (48 minutter siden): Det anbefales at de gradvis vendes til det og ikke mer en 30 min om gangen. Anonymkode: fcfd1...f52 Har du noen kilder på dette? Ut i fra det jeg har lest så trodde jeg svaret var jo mer bæring, jo bedre. Så lenge baby sitter godt og er fornøyd. Anonymkode: 387f8...d65
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2022 #10 Skrevet 6. februar 2022 Så lenge babyen sitter riktig, er det bare å bære i vei. Det blir uansett noen naturlige pauser med bleieskift, amming o.l. Om du synes det er styrete med nyfødtinnlegget, er det fullt forståelig. Jeg har Ergobaby 360, og syntes nyfødtinnlegget var et herk. Med andremann kjøpte jeg elastisk sjal, som var veldig mye enklere å bruke. Gikk etter hvert over til bæresjal og Ergobaby igjen (når vi ikke måtte bruke nyfødtinnlegget mer), og bæresele er da en klar favoritt. Med eldste brukte vi bæreselen fram til treårsalderen. Anonymkode: b1518...f95 1 1
regnbuebarn Skrevet 6. februar 2022 #11 Skrevet 6. februar 2022 AnonymBruker skrev (57 minutter siden): Har du noen kilder på dette? Ut i fra det jeg har lest så trodde jeg svaret var jo mer bæring, jo bedre. Så lenge baby sitter godt og er fornøyd. Anonymkode: 387f8...d65 Sett flere steder at det anbefales gradvis tilvenning. Men da tenker jeg at det må være bæretøy som ikke er ergonomisk og /eller at baby ikke blir bært riktig. 1
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2022 #12 Skrevet 6. februar 2022 regnbuebarn skrev (58 minutter siden): Sett flere steder at det anbefales gradvis tilvenning. Men da tenker jeg at det må være bæretøy som ikke er ergonomisk og /eller at baby ikke blir bært riktig. Ja, det stemmer nok. Helsesykepleier og fysio på helsestasjonen nevnte maks 15 minutter om gangen når jeg ventet første, glad jeg hadde lest meg bedre opp selv for å si det sånn 😋 Dog veldig dumt at slikt personell ikke oppdaterer seg bedre, med tanke på hvordan de jobber med nybakte mødre som for alt i verden kunne trengt og lært seg riktig bæring. Som avlasting av armer, som løsning på magevondter, for nærhet uten å slite seg ut, for de med babyer som ikke liker vogn og så videre. Anonymkode: 753ea...970 1
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2022 #13 Skrevet 7. februar 2022 regnbuebarn skrev (23 timer siden): Sett flere steder at det anbefales gradvis tilvenning. Men da tenker jeg at det må være bæretøy som ikke er ergonomisk og /eller at baby ikke blir bært riktig. Enig i dette. Og det har jo vært (og er fortsatt?) mye bæretøy som ikke er ergonomisk eller som brukes feil. Ergonomisk riktig bæring er jo ikke belastende, men støtter babyens kropp. Jeg tar mes bæresjal allerede på barsel denne gangen. Storebror hatet å ligge i "balja" på sykehuset. Da er det bedre å kunne bære ergonomisk riktig de gangene man skal bevege på seg, hente mat o.l. Anonymkode: b1518...f95
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå