Gå til innhold

Bilstol

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dere som har barna sittende i bilstol til de er 5-6 år. Hva slags bil har dere? 

Barnet mitt er 2,5, vi har max-way plus og allerede så ser vi at det snart ikke er plass til at han sitter bakovervendt. Vi har ett yngre barn som snart skal over i småbarnsstol så da blir det like dårlig plass uansett hvem av dem som sitter bak, og mannen er over 2 meter høy og har snart ikke plass til bena sine når han sitter i bilen. Han har ikke lappen så jeg må kjøre. 

Hva gjør vi? Vi har egentlig ikke råd til å kjøpe ny bil, men ønsker jo helst ikke å snu barnet før han er hvertfall 4, men det er altså ikke plass. 2,5 åringen sutrer og klager over at det er dårlig plass når vi skal noe sted, men jeg får ikke satt setet hans noe særlig lenger bakover uten at mannen må slutte å delta på ting fordi det ikke er plass til han i bilen... Mannen ønsker jo da å snu barnet, siden han allerede krunsjer knær og legger inn i dashbordet, og barnet sitter trangt og ukomfortabelt bak. 

Vi kjører en Toyota Auris hybrid. 

Anonymkode: 7963e...155

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjøp en Axkid one til eldste og la den yngste overta max way. Å snu er ihvertfall ikke et alternativ, det burde dere vente med til han fyller 5 år. Eventuelt kan dere skru av airbag og ha eldste i forsetet med max way.

Det er mange som har den bilen og to bakovervendt i baksetet, så dette skal dere nok få til.

Anonymkode: b964c...f29

Skrevet

Har selv liten plass foran maxway plus i elgolf. Men er det bena til ungen som sitter trangt? Isåfall ta av skoene, da kan de sitte litt i kors med bena som når de leker på gulvet. 

Anonymkode: a8f53...409

Skrevet

Hei trådstarter.

Da tittelen på tråden er mangelfull, stenges tråden. Viser til forumets regelverk:

* Trådtitler på forumet er begrenset til 140 tegn. Vi anbefaler våre brukere å benytte seg av gode titler for å beskrive trådens innhold og dermed treffe riktige mottakere. Tråder med tittelen "Hjelp?" og lignende ufullstendige titler vil stenges. Trådstarter kan velge mellom enten å sende PM til moderator med ønske om endring av tittel, eller selv starte en ny tråd med forbedret tittel.

Du kan enten sende moderator en PM med ønsket oppdatering av tittelen, så vil tråden åpnes igjen, eller starte en ny tråd med mer beskrivende tittel.

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...