Gå til innhold

Kjøpe ny smart Tv. Velge LG eller Samsung?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi skal kjøpe ny TV. Og det står mellom LG og Samsung. Vi har LG fra før og er fornøyd med den, så vi heller litt mot LG. Men jeg lurer på en liten detalj her. Ønsker å kunne høre på Spotify fra TV. Det kan vi ikke fra vår LG tv som er fra 2015. Appen var der i starten, men ble så tatt bort. Er den tilbake på nyere LG tro? 

Uansett, hva ville dere valgt? Og hvorfor?😊

Anonymkode: 9c9bc...3ca

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg valgte Samsung over LG, da Samsung skal være hakket bedre i forhold til direkte sollys, og jeg har en del sollys på sommeren.

Hadde jeg ikke hatt problemet med sola, hadde jeg valgt LG da de er bedre på sortkontraster.

Jeg er super fornøyd med Samsung tven jeg har. Absolutt en god tv. Den snakker også godt sammen med Samsung lydplanken jeg har.

Anonymkode: e90eb...574

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Jeg valgte Samsung over LG, da Samsung skal være hakket bedre i forhold til direkte sollys, og jeg har en del sollys på sommeren.

Hadde jeg ikke hatt problemet med sola, hadde jeg valgt LG da de er bedre på sortkontraster.

Jeg er super fornøyd med Samsung tven jeg har. Absolutt en god tv. Den snakker også godt sammen med Samsung lydplanken jeg har.

Anonymkode: e90eb...574

Ok. Interessant. 😊Vi har i grunnen også mye sollys, men ikke så direkte mot Tv. Eneste er kveldssol på sommerstid. Den treffer nok tv en stund. Men det er kun snakk om noen få timer. Solen går ned bak fjellet kl 21 midt på sommeren.

Skrevet

Jeg skal anskaffe en ny TV til stuen selv. Her brukes ikke apper på TV-en noe særlig så det er ikke avgjørende, men heller at apparatet står i et lyst rom. Da er det teknologien som brukes i apparatene (OLED vs QLED) som bestemmer og her heller det mot noe som benytter QLED pga lysstyrken. 

Skrevet

Anbefaler Samsung uten tvil.

• Nyttig 1
Skrevet
skrue skrev (2 timer siden):

Jeg skal anskaffe en ny TV til stuen selv. Her brukes ikke apper på TV-en noe særlig så det er ikke avgjørende, men heller at apparatet står i et lyst rom. Da er det teknologien som brukes i apparatene (OLED vs QLED) som bestemmer og her heller det mot noe som benytter QLED pga lysstyrken. 

Gode råd dere kommer med ang lys. Det tenkte jeg ikke på. Apper er ikke sååå viktig, men tenkte at når vi først skal betale noen tusenlapper for en ny TV så er det greit om den har de apper jeg har savnet i noen år nå. Jeg bruker Apple, så jeg kan gå vekk fra Spotify om tv støtter Apple tv og ikke Spotify. Mener Apple tv kan ses på både LG og Samsung. 👍😊

Skrevet

Jeg har en gammel Samsung smartTV, og jeg chromecaster jo bare Spotify.

Og det meste for den saks skyld, bruker aldri appene i TVen.

Kommer til å kjøpe Samsung neste, men det er fordi jeg liker The Frame, at det ser ut som "kunst" når den er av. 

Men for TV-nerder så tror jeg ikke The Frame er kjent som best bildekvalitet for pengene altså.

Anonymkode: 27e27...dce

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...