AnonymBruker Skrevet 6. februar 2022 #1 Skrevet 6. februar 2022 Litt vell spesielt, eller kult? Anonymkode: c56b1...163
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2022 #2 Skrevet 6. februar 2022 Jeg synes for så vidt det er et fint navn, men jeg synes det er rart når det ikke er gothere el.l. som kaller dyrene sine det. Jeg kjenner både en katt som heter Lucifer og en katt som heter Pusifer. Begge bor i søte småbarnsfamilier. Jeg foreslo for eierne å kalle neste katt Satan, men de så bare rart på meg. Jeg tror ikke de vet hva navnet kan bety. Anonymkode: a3d17...3d2 10
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2022 #3 Skrevet 6. februar 2022 Særlig hvis det er en søt liten veskehund type så er det er det rett og slett knall humor Anonymkode: 17041...103 10
Mona123 Skrevet 6. februar 2022 #4 Skrevet 6. februar 2022 (endret) Ikke akkurat noe koselig navn. Men folk får gjøre som de vil, hunden bryr seg neppe. Endret 6. februar 2022 av Mona123
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2022 #5 Skrevet 6. februar 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg synes for så vidt det er et fint navn, men jeg synes det er rart når det ikke er gothere el.l. som kaller dyrene sine det. Jeg kjenner både en katt som heter Lucifer og en katt som heter Pusifer. Begge bor i søte småbarnsfamilier. Jeg foreslo for eierne å kalle neste katt Satan, men de så bare rart på meg. Jeg tror ikke de vet hva navnet kan bety. Anonymkode: a3d17...3d2 Lucifer er jo katten i Disneys Askepott. Ellers er det navnet på engelen som bar lyset, men som ble styrtet ned fra himmelen av Gud. Satan er navnet på en lokal midtøsten-gud, som ble stemplet som avgud av de kristne. Konseptet djevelen er en sammensausing. De tre begrepene er ikke synonymer. Anonymkode: 4c7de...676 3 4
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2022 #6 Skrevet 6. februar 2022 Helt greit. Ikke banebrytende akkurat. Ei heller nytenkende. Verken spesielt eller kult, etter min mening. Anonymkode: 86f10...9a4 1
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2022 #7 Skrevet 6. februar 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg synes for så vidt det er et fint navn, men jeg synes det er rart når det ikke er gothere el.l. som kaller dyrene sine det. Jeg kjenner både en katt som heter Lucifer og en katt som heter Pusifer. Begge bor i søte småbarnsfamilier. Jeg foreslo for eierne å kalle neste katt Satan, men de så bare rart på meg. Jeg tror ikke de vet hva navnet kan bety. Anonymkode: a3d17...3d2 Å kalle opp dyr etter eventyrfigurer er ganske vanlig. Anonymkode: 1bff4...23a 3
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2022 #8 Skrevet 6. februar 2022 Fint navn, ingenting galt med det. Som nevnt over så var Lucifer en god engel egentlig. Lucifer er et stilig navn til dyr👍🏻👍🏻 Anonymkode: 3e26a...b21 4
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2022 #9 Skrevet 6. februar 2022 Hunden vår het Lucifer. Vi er hverken gothere eller satanister, men syntes det var et kult navn på en svart hund. Anonymkode: 92ad8...64b 1 2
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2022 #10 Skrevet 6. februar 2022 AnonymBruker skrev (58 minutter siden): Litt vell spesielt, eller kult? Anonymkode: c56b1...163 Kult. Anonymkode: 3d24a...6a3
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2022 #11 Skrevet 6. februar 2022 Det er ikke akkurat noe spesielt, veldi mange dyr heter det. Anonymkode: 1f49e...ba8
Gjest lurven Skrevet 6. februar 2022 #13 Skrevet 6. februar 2022 Lucifer var jo navnet på Satan mens han var en engel og fortsatt var snill
Lillith1881 Skrevet 8. februar 2022 #14 Skrevet 8. februar 2022 Katten min heter det samme, ser ingen problem med det
Entern Skrevet 9. februar 2022 #15 Skrevet 9. februar 2022 (endret) AnonymBruker skrev (På 6.2.2022 den 11.08): Lucifer er jo katten i Disneys Askepott. Ellers er det navnet på engelen som bar lyset, men som ble styrtet ned fra himmelen av Gud. Satan er navnet på en lokal midtøsten-gud, som ble stemplet som avgud av de kristne. Konseptet djevelen er en sammensausing. De tre begrepene er ikke synonymer. Anonymkode: 4c7de...676 Satan er en kjip engel. Lucifer, Lysbæreren eller Morgenstjernen var opprinnelig tittelen til kong Nebukadnesar av Babylon. Som ødela tempelet i Jerusalem og førte jødene i fangenskap til Babylon. Hvorvidt en eller begge også er Djevelen, eller som jødene sier, The Evil Inclination, er omdiskutert. Djevelen har mange navn og det er vel minst 200 falne engler, som bl.a. Azazel som vel er sitt eget individ og ikke den samme som Satan, selv om han ligner veldig... Guden du tenker på er nok Ba'al, Herren, som kana'anittene og fønikerne dyrket (og ofret småbarn til😟). Artig nok hørte Ba'al og El, Gud, opprinnelig til samme pantheon, det ugarittiske. Der var Ba'al Els opprørske eldste sønn... Belzebub, Fluenes Herre, er en villet forvansking/"misforståelse" av en av Ba'als titler, "hærskarenes herre". På hebraisk betyr El gud, Elohim gudenes hærskare der stor G Gud er leder. Bene Elohim er Guds sønner (Azazel er en av de mektigste). Endret 9. februar 2022 av Entern
Entern Skrevet 9. februar 2022 #16 Skrevet 9. februar 2022 Lucifer passer bedre på katt enn hund synes jeg, men Satan kan jo passe på en stygg og skummel hund da...
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2022 #17 Skrevet 9. februar 2022 Sammenlignet med en del av navneforslagene her inne (på barn feks.) så synes jeg det er et flott navn. Anonymkode: e97de...668 1
17.11 Skrevet 9. februar 2022 #20 Skrevet 9. februar 2022 Helt vanlig navn for både katter og hunder, og ikke spesielt kreativt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå