Gå til innhold

Advarsel: Utleiemegleren

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vil advare om at Utleiemegleren i Oslo tar seg betalt nesten dobbelt så mye som mange av sine konkurrenter. Hos meg tok de 11 prosent, hos andre har jeg fått tilbud om 6 prosent.

Andre utleiemeglere har også visninger og foto med i oppstartssummen, det har ikke Utleiemegleren.

Jeg er også svært misfornøyd med den såkalte "markedspakka" de tilbyr. Bildene de tok av leiligheten ble utrolig mørke og stygge - jeg kan ta finere med eget mobilkamera og jeg har ikke et spesielt bra kamera på mobilen.

Tommel ned til Utleiemegleren Oslo👎🏻

Anonymkode: ca70b...da6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor valgte du da Utleiemegleren i Oslo om de var 5 prosent dyrere enn de andre tilbudene du fikk? 

Anonymkode: c33d1...d6c

• Liker 2
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Hvorfor valgte du da Utleiemegleren i Oslo om de var 5 prosent dyrere enn de andre tilbudene du fikk? 

Samboeren tok en kjapp avgjørelse midt i en flytteprosess med flere distraksjoner som tilvenning i ny barnehage osv. Neste gang er vi mer våkne🤞

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Samboeren tok en kjapp avgjørelse midt i en flytteprosess med flere distraksjoner som tilvenning i ny barnehage osv. Neste gang er vi mer våkne🤞

Men da er det jo ikke Utleiemegleren sin feil. Dere viste jo pris på forhånd og takket ja til tilbudet. Og bildene kunne dere klaget på og bedt om at det ble tatt nye. Kan jo ikke skylde på Utleiemegleren over at dere er stresset. Om de har leid ut leiligheten deres har de vel holdt sin del av avtalen. 

Lønner seg å være våken ja. 

• Liker 5
Skrevet

Man kan ganske enkelt finne ut hvor dårlig kvaliteten på bildene er ved å åpne de i et bilderedigeringsprogram å se hvor undereksponert det er og klage på prisen for dårlig utført arbeid.

Anonymkode: dc5bb...313

Skrevet (endret)

Utleiemegleren synes jeg er bra. (NB: I Trondheim) Jeg har hatt positive opplevelser fra leietakers side, men det er tydelig at de har svært mye å gjøre når du ringer dem. De virker nesten alltid veldig opptatt, og jeg har hørt fra andre at om du ikke er i deres kriterier for god leietaker så vil de trolig ikke være så vennlige... Det er snakk om en annen avdeling enn i Oslo.

Jeg tenker at man burde hente inn alle tilbud og ta en vurdering på verdi for pengene, det er ikke nødvendigvis slik at det billigste tilbudet er det beste, men heller ikke at det dyreste er det beste.

I en stresset situasjon er det kanskje enklere å bare ta det første og beste tilbudet, men jeg tenker at å leie ut en leilighet ikke er noe man burde gjøre i en stresset situasjon og uten å være rolig. Da er det veldig bra at vedkommende benytter en megler for utleie fremforå gjøre dette selv.

Endret av Pachka Sigaret
  • Liker 1
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Man kan ganske enkelt finne ut hvor dårlig kvaliteten på bildene er ved å åpne de i et bilderedigeringsprogram å se hvor undereksponert det er og klage på prisen for dårlig utført arbeid.

Akkurat dette med dårlige bilder er synd, spesielt hvis du betaler for dem. Men det virker som om det er mange kyniske i denne bransjen. Jeg kjenner folk som har fått så dårlig behandling av eiendomsmegler når de solgte at de måtte klage de inn og få erstatning fra nemd. Men erstatningen var nesten ingenting sett opp mot hvor mange feil de hadde gjort, de kopierte og limte bare inn en lignende annonse og bommet med salgssum og adresse....

Det er synd at folk som får så godt betalt for å selge på vegne av folk ikke gjør en skikkelig jobb, jeg synes egentlig at fotografering burde være en jobb for separat fotobyrå og ikke megler selv med sine potensielt helt amatørmessige kunnskaper - de burde jo i det minste ta seg skikkelige fotokurs og jobbe ivrig med å få tatt gode bilder...

Skrevet

Mener du å si at dere vil advare mot at det dyreste tilbudet faktisk er dyrest? :vetikke:

• Liker 1
Skrevet

Hvorfor leier du ikke ut privat?

Anonymkode: cb1e6...b00

Skrevet

Har ikke erfaring med de selv, men kjenner noen som leide ut via de og bildene var ikke noe å skryte av, nei. Bildene i annonsen så ut som en helt typisk hjemmesnekra annonse. 

Anonymkode: 7bdb0...f7b

Skrevet
8 hours ago, Pachka Sigaret said:

Akkurat dette med dårlige bilder er synd, spesielt hvis du betaler for dem. Men det virker som om det er mange kyniske i denne bransjen. Jeg kjenner folk som har fått så dårlig behandling av eiendomsmegler når de solgte at de måtte klage de inn og få erstatning fra nemd. Men erstatningen var nesten ingenting sett opp mot hvor mange feil de hadde gjort, de kopierte og limte bare inn en lignende annonse og bommet med salgssum og adresse....

Det er synd at folk som får så godt betalt for å selge på vegne av folk ikke gjør en skikkelig jobb, jeg synes egentlig at fotografering burde være en jobb for separat fotobyrå og ikke megler selv med sine potensielt helt amatørmessige kunnskaper - de burde jo i det minste ta seg skikkelige fotokurs og jobbe ivrig med å få tatt gode bilder...

Helt enig.

Det verste er at man med helt amatørmessige kunnskaper om komposisjon og lys fint kunne ha tatt helt greie bilder med et mobilkamera og trykket på autotune så kunne man fått til helt ok bilder.

Kjenner ikke eiendomsbransjen veldig godt, men det er nok en del grums der.

Skrevet

Jeg vil advare folk mot å fly First class! Har nylig funnet ut at det er dyrere enn Economy 🤯😵🤡

Anonymkode: 9cca0...911

• Liker 2
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...