Gå til innhold

Forslag til mealprep/frysemiddager til 14 dagers periode

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Vi skal pusse opp kjøkkenet. Det betyr at vi har en periode på rundt to uker (kanskje mer, kanskje mindre) hvor vi ikke har komfyr eller kokeplater. I den perioden har jeg tilgang på følgende: en slowcooker og en mikrobølgeovn. 

Jeg trenger forslag til middager jeg kan preparere og fryse i sin helhet, for å enten varme i slowcookeren eller mikrobølgeovnen. I utgangspunktet har jeg ikke tilgang på kokeplate, men kjøleskap vil jeg ha i perioden. 

Jeg vet ikke hvordan pastaretter som lasagne er når det varmes i mikroen, men hvis du har positiv erfaring med det, så går det på listen. Jeg har tid til å forberede alt sammen, så jeg tar i mot alskens forslag :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Grønn Frosk skrev (1 minutt siden):

Hei. Vi skal pusse opp kjøkkenet. Det betyr at vi har en periode på rundt to uker (kanskje mer, kanskje mindre) hvor vi ikke har komfyr eller kokeplater. I den perioden har jeg tilgang på følgende: en slowcooker og en mikrobølgeovn. 

Jeg trenger forslag til middager jeg kan preparere og fryse i sin helhet, for å enten varme i slowcookeren eller mikrobølgeovnen. I utgangspunktet har jeg ikke tilgang på kokeplate, men kjøleskap vil jeg ha i perioden. 

Jeg vet ikke hvordan pastaretter som lasagne er når det varmes i mikroen, men hvis du har positiv erfaring med det, så går det på listen. Jeg har tid til å forberede alt sammen, så jeg tar i mot alskens forslag :)

Dere kan ikke skaffe/låne dere en koketopp da?

Skrevet

Lapskaus, supper, gryteretter

Anonymkode: 2db5f...f06

• Nyttig 1
Skrevet

- lasagne og andre pastaretter..

- fiskegrateng

- kjøttboller/kaker i brunsaus

- gryter som stroganoff, kyllinggryte osv fryst med ris.

- chilli con/sin carne

- ulike paier

- hj.laget pizza

- supper.. kjøpe noe godt brød til.

I slowcook kan du jo lage det mest, i hvertfall fiskeretter!

Anonymkode: 8fbb5...c78

• Nyttig 1
Skrevet
Mortiltomedmer skrev (5 minutter siden):

Dere kan ikke skaffe/låne dere en koketopp da?

Det blir litt vansker med plass, men i nød så kan vi låne en som har muligheten til å en plate. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

- lasagne og andre pastaretter..

- fiskegrateng

- kjøttboller/kaker i brunsaus

- gryter som stroganoff, kyllinggryte osv fryst med ris.

- chilli con/sin carne

- ulike paier

- hj.laget pizza

- supper.. kjøpe noe godt brød til.

I slowcook kan du jo lage det mest, i hvertfall fiskeretter!

Anonymkode: 8fbb5...c78

Gryteretter blir veldig bra i slowcookeren, så det går nok en del av det 😊

Skrevet

Pølsegrateng, alle slags gryteretter, lasagne (såklart det kan varmes i mikro).. Egentlig alt. 

Anonymkode: fff3a...193

• Nyttig 1
Skrevet

Tusen takk, folkens. Da har jeg fått meg en liste, så da blir det ordnet mat ❤️

Skrevet

Hadde nok gått mye i taco for min del 😂 bare fryst ned masse stekt kjøttdeig. Lefser varmes i mikro

Anonymkode: 54d22...a37

Skrevet

Couscous og potetmos kan lages med bare vannkoker, så har du noe tilbehør til gryteretter😄

Anonymkode: bbd55...daa

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...