AnonymBruker Skrevet 20. februar 2022 #141 Del Skrevet 20. februar 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Men uansett - selv om det koster 100.000,- Dette er svimlende mye penger å bruke på en 8+ år gammel bil. Hadde du virkelig brukt så mye på den gamle som ikke har alle de tøffe funksjonene som den nye modellen og som har litt småskraper her og der og andre småfeil eller hadde du tatt de pengene å sett deg om etter en ny? Anonymkode: 98871...160 Hvor mye bruker man på vedlikehold på en fossilbil over 8 år? Jeg satt av 1500,- i måneden da jeg eide en fossilbil, det er 18.000,- i året og 144.000,- over 8 år. Og det er svært få elbiler som faktisk må bytte batteri etter 8 år. Anonymkode: 1863d...f20 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stina234 Skrevet 20. februar 2022 #142 Del Skrevet 20. februar 2022 Byttet fra diesel til elbil, har kjørt elbil i 4 måneder nå. Savner min gamle dieselbil. Drittlei å måtte lade hele tiden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tdm900 Skrevet 20. februar 2022 #143 Del Skrevet 20. februar 2022 Stina234 skrev (3 timer siden): Byttet fra diesel til elbil, har kjørt elbil i 4 måneder nå. Savner min gamle dieselbil. Drittlei å måtte lade hele tiden. Akkurat det sitter langt inne å innrømme, av de som har kjøpt seg elbil👏👏 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2022 #144 Del Skrevet 20. februar 2022 Stina234 skrev (15 timer siden): Byttet fra diesel til elbil, har kjørt elbil i 4 måneder nå. Savner min gamle dieselbil. Drittlei å måtte lade hele tiden. Så rart. Jeg har ikke ladet elbilen min siden natt til lørdag for en uke siden. Du må enten ha gammel bil med kort rekkevidde eller ha et uvanlig kjøremønster. Anonymkode: 1863d...f20 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2022 #145 Del Skrevet 20. februar 2022 tdm900 skrev (12 timer siden): Akkurat det sitter langt inne å innrømme, av de som har kjøpt seg elbil👏👏 Sannsynligvis fordi det er svært få som kjenner på den følelsen 😂 Anonymkode: 1863d...f20 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stina234 Skrevet 20. februar 2022 #146 Del Skrevet 20. februar 2022 AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Så rart. Jeg har ikke ladet elbilen min siden natt til lørdag for en uke siden. Du må enten ha gammel bil med kort rekkevidde eller ha et uvanlig kjøremønster. Anonymkode: 1863d...f20 Nei, bilen er helt ny. Den er oppgitt til ca 230 km rekkevidde men den holder maks 160-170 alt etter hvor kaldt det er. Det er en Mini Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2022 #147 Del Skrevet 20. februar 2022 Stina234 skrev (39 minutter siden): Nei, bilen er helt ny. Den er oppgitt til ca 230 km rekkevidde men den holder maks 160-170 alt etter hvor kaldt det er. Det er en Mini Jøss, ante ikke at man kunne kjøpe biler med den rekkevidden. Den er sikkert helt fin til småkjøring og kort pendlervei, men bør jo plugges i hver natt 🙂 Dersom rekkevidden er for kort, var det kanskje ikke bilen for dere. Den jeg eier har mer enn dobbel så lang rekkevidde som er fint på langtur, men merker det mest i det daglige hvor jeg ikke trenger å tenke på verken drivstoffpriser eller lading. Anonymkode: 1863d...f20 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2022 #148 Del Skrevet 21. februar 2022 Ts her. I fjor brukte jeg rundt 13 000 kr på reperasjoner(skiftet registerreim). Hittil i år 6000 kr. For meg er det vanskelig å estimere, men hvis jeg tenker at i snitt må jeg bruke 10 000 kr årlig i reperasjoner, så tror jeg det blir noenlunde. Muligens mer. Bilen min har liten verdi og er nedbetalt. Kompisene mine(som er flinke ang bil) mener at jeg likevel har billig bil. Det er sikkert rett, men jeg må «leve» etter bilen, dvs at kjøremønsteret er etter bilen(utrolig dårlig på vinterføre), og ofte starter den ikke på vinteren. Står gjerne bom fast og (ikke 4wd). Webasto lønner seg ikke på denne bilen; verkstedet sa at bilen min ikke er verdt det. Så jeg føler at bilen er grei nok til småkjøring, men ubrukelig vintermånedene. Anonymkode: 1d747...f76 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2022 #149 Del Skrevet 21. februar 2022 Jeg tror ikke elbilene er fremtiden, men en flopp. Veldig populære nå, enorme intensiver for å få osd over på el, utskifting av bilparken, nye lettkjørte, flotte biler. Det kommer til å fortsette en stund, og så forsvinner de hen. Dette er min spådom, uten at jeg er en ekspert. Jeg tror det blir sånn fordi de ikke er bærekraftige. Det er ikke praktisk i lengden. Vet ikke hva som kommer i stedet? Gass, hydrogen, eller enda mer grønne og effektive bensin/disel? Noe alvorlig må skje, om elbilene kommer til å bli. Anonymkode: 87479...2db Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2022 #150 Del Skrevet 22. februar 2022 2 hours ago, AnonymBruker said: Jeg tror ikke elbilene er fremtiden, men en flopp. Veldig populære nå, enorme intensiver for å få osd over på el, utskifting av bilparken, nye lettkjørte, flotte biler. Det kommer til å fortsette en stund, og så forsvinner de hen. Dette er min spådom, uten at jeg er en ekspert. Jeg tror det blir sånn fordi de ikke er bærekraftige. Det er ikke praktisk i lengden. Vet ikke hva som kommer i stedet? Gass, hydrogen, eller enda mer grønne og effektive bensin/disel? Noe alvorlig må skje, om elbilene kommer til å bli. Anonymkode: 87479...2db Liker at du baserer deg på tro og synsing... Anonymkode: 96a8d...5bd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2022 #151 Del Skrevet 22. februar 2022 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Jeg tror ikke elbilene er fremtiden, men en flopp. Veldig populære nå, enorme intensiver for å få osd over på el, utskifting av bilparken, nye lettkjørte, flotte biler. Det kommer til å fortsette en stund, og så forsvinner de hen. Dette er min spådom, uten at jeg er en ekspert. Jeg tror det blir sånn fordi de ikke er bærekraftige. Det er ikke praktisk i lengden. Vet ikke hva som kommer i stedet? Gass, hydrogen, eller enda mer grønne og effektive bensin/disel? Noe alvorlig må skje, om elbilene kommer til å bli. Anonymkode: 87479...2db Hydrogen kom for sent. Teknologien er der, men blir nok i hovedsak brukt i transportsektoren. Mer effektiv bensin / diesel vil aldri skje da alle de store produsentene har avsluttet utviklingen av fossilt drivstoff. Det som utvikles er el. På noen få år har utviklingen vært eventyrlig. Batteriene blir billigere og billigere samtidig som rekkevidden økes. Nå er batterier med 80+ mil rekkevidde på vei inn med de dyre bilene. Insentivene er på vei ut. Men nå som bilene er så rimelige, er det ikke mye å hente i besparelser i utgangspunktet. Til tross for dette selges det 90% elbiler nå. Anonymkode: 1863d...f20 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå