AnonymBruker Skrevet 9. februar 2022 #81 Del Skrevet 9. februar 2022 40 minutter siden, Eryn said: Den dagen staten skal bestemme hvilken bil jeg får lov/ikke lov å kjøpe, fra den dagen kaller jeg ikke Norge et demokrati. Spesielt når vi vet hvor uetisk og lite miljøvennlig en elbil faktisk er. Demokrati, også kalt folkestyre, er en styreform der folket, forstått som landets voksne innbyggere, velger representanter som utformer lovene og tar viktige politiske beslutninger. I et demokrati kan innbyggerne også selv delta i utformingen av de politiske vedtakene. https://snl.no/demokrati Og det er mye den folkevalgte staten ikke gir oss lov til; feks bruke narkotika eller aktiv dødshjelp Anonymkode: 96a8d...5bd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2022 #82 Del Skrevet 9. februar 2022 35 minutter siden, tdm900 said: Det er jo dit vi er på vei, og vi blir tvunget til å kjøpe el. Ingen som tvinger deg til å kjøpe/kjøre bil Anonymkode: 96a8d...5bd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2022 #83 Del Skrevet 9. februar 2022 Eryn skrev (57 minutter siden): Oj oj oj, her var det en sur, muggen og arrogant gubbe som prøver å framstå som verdens smarteste ved å sparke nedover. Hva med å svare folk uten å kalle de dum? Tipper det er leeeeenge siden du fikk deg en morgen-sug 💦 Haha, samme argumentasjonsstrategi: Først en rimelig idé om saklig argumentasjon, så går det nedover fortere enn tanta mi klarer å bla gjennom emojiene sine... Anonymkode: e4c5d...868 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eryn Skrevet 10. februar 2022 #84 Del Skrevet 10. februar 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Haha, samme argumentasjonsstrategi: Først en rimelig idé om saklig argumentasjon, så går det nedover fortere enn tanta mi klarer å bla gjennom emojiene sine... Anonymkode: e4c5d...868 Men jeg hadde rett? (Nå litt blidere) Mann over 45 år som er høy på seg selv, og som savner en morgen-sug? 😂 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2022 #85 Del Skrevet 10. februar 2022 Eryn skrev (14 timer siden): Regner med at du har en lader i garasjen din, eller på jobben din, siden du ikke har noe styr med lading? TS har ikke garasje, og heller ingen lademuligheter utenfor bopel. Så for meg høres det ut som styr å ikke kunne lade utenfor sitt eget hjem, med mindre man synes det er gøy å sitte 3 timer inni bilen på en ladestasjon mens den lader. Premisset ditt er feil, når det kommer til hvor lang tid det tar å lade. Premisset ditt er også delvis feil når du forsøker gjøre argumentet mitt ugyldig fordi du tror jeg har lader hjemme. Jeg har det nå, men hadde elbil over et år uten. Det gikk fint det og. Eryn skrev (11 timer siden): Den dagen staten skal bestemme hvilken bil jeg får lov/ikke lov å kjøpe, fra den dagen kaller jeg ikke Norge et demokrati. Spesielt når vi vet hvor uetisk og lite miljøvennlig en elbil faktisk er. Men når ser du for deg at dette skal skje? Det vil finnes mange steder man kan kjøpe fossilbiler fra selv om salg av el er oppe i 90%. Folk kjøper jo ikke el i dag fordi de må, men fordi det er et mer fornuftig valg for disse 90%. Anonymkode: 1863d...f20 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2022 #86 Del Skrevet 10. februar 2022 Eryn skrev (8 timer siden): Men jeg hadde rett? (Nå litt blidere) Mann over 45 år som er høy på seg selv, og som savner en morgen-sug? 😂 Nei, du har fortsatt stort sett feil. Men klarer nok ikke å skjule det med endre retning på diskusjonen 😂 Anonymkode: 1863d...f20 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2022 #87 Del Skrevet 10. februar 2022 12 hours ago, tdm900 said: Det er jo dit vi er på vei, og vi blir tvunget til å kjøpe el. Vi lever i et "demokrati "der folk uten utdannelse og arbeidslivserfaring bestemmer over oss vanlige "idioter". Anonymkode: 0fac2...760 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2022 #88 Del Skrevet 10. februar 2022 AnonymBruker skrev (44 minutter siden): Nei, du har fortsatt stort sett feil. Men klarer nok ikke å skjule det med endre retning på diskusjonen 😂 Anonymkode: 1863d...f20 Hæ, svarer du for meg nå? Jeg har en grense for hvor lavt nivå jeg vil la meg bli dratt ned til, så jeg hadde ikke tenkt å følge opp det tullet der. Anonymkode: e4c5d...868 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2022 #89 Del Skrevet 10. februar 2022 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Hæ, svarer du for meg nå? Jeg har en grense for hvor lavt nivå jeg vil la meg bli dratt ned til, så jeg hadde ikke tenkt å følge opp det tullet der. Anonymkode: e4c5d...868 Siterte Eryn ☺️ Anonymkode: 1863d...f20 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2022 #90 Del Skrevet 10. februar 2022 Ts her. Mye rare digresjoner i tråden nå🥴haha. Forløbig synes jeg priusen virker veldig fornuftig, til tross for at den ser ut som den gjør. Så klart har jeg lyst på en kul kjerre, men ønsker ikke å begå økonomisk selvmord😅 Anonymkode: 1d747...f76 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2022 #91 Del Skrevet 10. februar 2022 AnonymBruker skrev (47 minutter siden): Ts her. Mye rare digresjoner i tråden nå🥴haha. Forløbig synes jeg priusen virker veldig fornuftig, til tross for at den ser ut som den gjør. Så klart har jeg lyst på en kul kjerre, men ønsker ikke å begå økonomisk selvmord😅 Anonymkode: 1d747...f76 Prius er av de tryggeste valgene. Bare pass på å fylle olje, 2009-2014 modellene har særlige problemer med utette motorer. Ellers er det verdens mest pålitelige bil, med god margin. Anonymkode: e4c5d...868 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eryn Skrevet 10. februar 2022 #92 Del Skrevet 10. februar 2022 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Nei, du har fortsatt stort sett feil. Men klarer nok ikke å skjule det med endre retning på diskusjonen 😂 Anonymkode: 1863d...f20 Hvem har definisjonsmakten på rett og feil i en diskusjon mon tro? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2022 #93 Del Skrevet 10. februar 2022 Eryn skrev (17 minutter siden): Hvem har definisjonsmakten på rett og feil i en diskusjon mon tro? Konkrete fakta, som at det ikke tar 3 timer å superlade en elbil (det tar ca 30 minutter). Eller at det ikke er et demokrati fordi det legges opp til økt salg av elbiler. Begge deler har du påstått og begge deler er feil. Så får du et bonuspoeng ved å bruke personangrep. Anonymkode: 1863d...f20 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LiseTV Skrevet 10. februar 2022 #94 Del Skrevet 10. februar 2022 -jk- skrev (På 9.2.2022 den 16.42): Så rart at elbilandelen av nybilsalget i Finnmark er oppe i 80% da. Skulle tro finnmarkingene selv vet hva som fungerer der? https://elbil.no/pangstart-for-elbilsalget-ny-rekord-igjen/ En jeg kjenner kjørte dyr "1 Milion" bil Tronheim -Oslo. Kaldt var det. Brukte 3 timer mer og ladet 3 ganger. Han kjører nå dieselbil. Finnmark med den lave tempratur og lange avstander er ikke bra for el-biler. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-jk- Skrevet 10. februar 2022 #95 Del Skrevet 10. februar 2022 (endret) LiseTV skrev (1 time siden): En jeg kjenner kjørte dyr "1 Milion" bil Tronheim -Oslo. Kaldt var det. Brukte 3 timer mer og ladet 3 ganger. Han kjører nå dieselbil. Finnmark med den lave tempratur og lange avstander er ikke bra for el-biler. Må ha vært en rar bil. En Tesla Model 3 eller Y klarer Trondheim-Oslo uten lading sommerstid og med kanskje 20 minutters lading vinterstid. Såpass pause bør man vel uansett ha. Endret 10. februar 2022 av -jk- 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jabx Skrevet 11. februar 2022 #96 Del Skrevet 11. februar 2022 nettengel skrev (På 6.2.2022 den 16.14): Trur fossile biler blir ettertraktet og vil stige i pris. Hvorfor skulle de det, når et flertall vil ha elbiler, og det bare blir flere og flere av disse? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jabx Skrevet 11. februar 2022 #97 Del Skrevet 11. februar 2022 (endret) -jk- skrev (På 6.2.2022 den 16.47): For ditt bruksmønster og med dine manglende lademuligheter ville jeg nok vurder en pent brukt bensinhybrid (ikke ladbar). Ta en titt på Toyota Prius, det er solide biler med lite feil og lavt forbruk. Det er ikke uten grunn at det går svært mange av de som taxi, spesielt i Asker og Drammen er det vel nesten vanskelig å oppdrive noe annet Hybrider er ren svindel. Dessuten er de direkte brannfarlige, og brenner mye oftere enn både vanlige bensin/diesel eller elbiler. (Hybrider brenner veldig ofte, og så kommer bensin/diesel, og til slutt har man elbiler som nærmest aldri begynner å brenne og derfor er mye tryggere sånn sett.) I tillegg er det flere deler og mer som kan gå galt i en hybrid. Det er nesten bedre å kjøpe vanlig bensinbil da. Endret 11. februar 2022 av jabx Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jabx Skrevet 11. februar 2022 #98 Del Skrevet 11. februar 2022 (endret) AnonymBruker skrev (På 7.2.2022 den 6.21): Hyppig hurtiglading ødelegger batteriet. Nei, batteriet vil miste noe kapasitet litt raskere, men det er ikke et stort problem på moderne elbiler. Dessuten trenger man ikke hurtiglade til 100%, men f.eks. holde seg under 80%. Da slites det enda mindre på batteriet. Sitat Regnestykket med nytt batteri vs. kjøpe ny gjør at mange elbiler vil bli vraket pga kostnaden så miljø effekten er tvilsom den også. Dette er ikke en reell problemstilling. Endret 11. februar 2022 av jabx 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jabx Skrevet 11. februar 2022 #99 Del Skrevet 11. februar 2022 (endret) LiseTV skrev (På 7.2.2022 den 11.37): Om 5 år selges det ku 25 % elbiler, når folk våkner opp og ser hva el- bil er. Vet flere som har gått tilbake til diesel. Dessverre så fantaserer du. Elbiler er det folk vil ha. Et lite mindretall går tilbake til diesel, men snart vil infrastruktur være så godt utbygget at man vil kunne lade nær sagt hvor som helst uansett. Diesel er forresten en versting på utslipp av giftige partikler som ødelegger hjerne, lunger og fruktbarhet. Endret 11. februar 2022 av jabx Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jabx Skrevet 11. februar 2022 #100 Del Skrevet 11. februar 2022 AnonymBruker skrev (På 7.2.2022 den 15.59): Dette, er en god grunn til å ikke kjøpe Tesla! Man vet ikke hva en kjøper, for i hjuloppheng er den mest sannsynlig et vrak. Det viser seg også allerede på stor test som er gjort nå nylig, det var en gjenganger på bremser og hjuloppheng. Men det går vel opp for Tesla etterhvert, når det kommer nok klager på null vedlikehold av bilene. Anonymkode: 7b663...4fd Dette er bare tull. Tesla har solgt flere millioner biler, og hadde det vært store problemer som du påstår så hadde man merket det for lengst. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå