Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

I første svangerskap var jeg mye kvalm og det varte hele svangerskapet, men kastet lite opp og greide å følge opp jobb, avtaler og litt fysisk aktovitet. Så langt i andre svangerskap (uke 12) har jeg kastet opp mer og selve kvalmen er mye verre og jeg får ikke gjort så mye. 

Er det vanlig at man er kvalmere i andre svangerskap? Gir kvalmen seg tidligere når den er mer intens? Noen med erfaringer? 

Anonymkode: d7e4b...546

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er nok veldig individuelt, tror ikke det ene er vanligere enn det andre :) jeg var ikke kvalmere med andremann

Anonymkode: f89f4...6dd

Skrevet

Jeg var ekstremt kvalm og det gav deg ikke før etter fødselen, sykemeldt hele svangerskapet, kunne ikke røre meg omtrent.  gruer meg til en evt gang nr to. 

Anonymkode: 53e9d...391

Skrevet
AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Jeg var ekstremt kvalm og det gav deg ikke før etter fødselen, sykemeldt hele svangerskapet, kunne ikke røre meg omtrent.  gruer meg til en evt gang nr to. 

Kastet du opp mye? Jeg kaster nesten ikke opp, men det er en plage å gjøre noe mer enn å sitte. Å ligge er tidvis umulig pga halsbrann også, så jeg sover svært lite og dårlig. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (56 minutter siden):

Kastet du opp mye? Jeg kaster nesten ikke opp, men det er en plage å gjøre noe mer enn å sitte. Å ligge er tidvis umulig pga halsbrann også, så jeg sover svært lite og dårlig. 

Så lenge jeg holdt meg helt i ro kastet jeg ikke opp, bortsett fra noen av de tidlige ukene, fikk postafen for dette og det hjalp på oppkastet.

Skrevet

Jeg fikk det verre og verre for hvert barn..

Anonymkode: 01f93...8ee

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Samme her, men er bare i en trimester. Kastet du opp mye?

Anonymkode: 77434...aa4

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Samme her, men er bare i en trimester. Kastet du opp mye?

Morgen og kveld før jeg startet på tablettene, men oppkastet var ikke på langt nær så uutholdelig og grusomt som det den intense kvalmen var. Tar heller oppkast uten den intense kvalmen, enn kvalmen uten oppkast. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Morgen og kveld før jeg startet på tablettene, men oppkastet var ikke på langt nær så uutholdelig og grusomt som det den intense kvalmen var. Tar heller oppkast uten den intense kvalmen, enn kvalmen uten oppkast. 

Hva slags tabletter fikk du? Jeg har postafen, men syns ikke de hjelper noe særlig. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hva slags tabletter fikk du? Jeg har postafen, men syns ikke de hjelper noe særlig. 

Samme, de hjalp på oppkast og brekninger, men ikke kvalmen. 

Skrevet

Hadde hyperemesis med begge, det var værre med nr 2.

Anonymkode: 7cdc9...99c

Skrevet

ikke jeg iallefall, mest kvalm med første og det var gutt, med nr 2 jente gikk det bra, men jeg ble feitere med jente😂

Anonymkode: 0fe29...d2b

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hadde hyperemesis med begge, det var værre med nr 2.

Anonymkode: 7cdc9...99c

Hvordan værre? Jeg var ekstremt kvalm fra ende til annen i 1 svangerskap, klarer ikke se for meg å være mer kvalm, men er redd for en ny graviditet. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...