AnonymBruker Skrevet 6. februar 2022 #1 Skrevet 6. februar 2022 Min nevø og niese har kranglet mye. Nå har jeg ikke sett de på 2 år og trodde det var bedre nå. Jeg tok feil. Gutten begynte på ungdomsskolen i høst, men han er verst. Søsteren er 11 år. Gutten dytter søster og sier han skal banke henne. Helt uten grunn mener jeg. I går satt var han ute med kompiser å bygget snøhule. Søsteren og ei venninne ville også det, så de begynte å lage ei snøhule lengere bort. Men så gikk hun forbi hans hule å kikket inn. Da dyttet han henne hardt. Er dette vanlig oppførsel for en gutt på snart 14 år? Anonymkode: 45524...8d5
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 6. februar 2022 #2 Skrevet 6. februar 2022 Det er vanlig at søsken kan krangle litt, men ikke på den måten. Han er jo voldelig, hvor er foreldrene?
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2022 #3 Skrevet 6. februar 2022 Jeg er vokst opp med 6 søsken, og det gikk litt for seg, dette er vel ikke uvanlig men dette er for mye og foreldrene burde ta tak i dette. De er bare unger så det er ikke så alvorlig for dem om de ikke hører at voksne tar tak i dette. Vold er nok ikke meningen, det er bare for mye. Dette går nok bra Men snakk med foreldrene. Anonymkode: 82e76...c7e 1
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2022 #4 Skrevet 6. februar 2022 Jeg og min tre år eldre søster ble ikke venner før hun flyttet hjemmefra 😅 Anonymkode: 858b5...80a 4
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2022 #5 Skrevet 6. februar 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg og min tre år eldre søster ble ikke venner før hun flyttet hjemmefra 😅 Anonymkode: 858b5...80a 😄 Ja samme her, vi har ikke kranglet som voksne faktisk, men som barn.... 😬 Anonymkode: 82e76...c7e 2
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2022 #6 Skrevet 6. februar 2022 Jeg kranglet med broren min mye. Han er eldre og det ble bedre etter at han flyttet. Det er 5 år mellom oss og vi er to forskjellige verdener selv i dag. Anonymkode: 55556...4bc 2
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2022 #7 Skrevet 6. februar 2022 Min bror og jeg er rundt 40...så.. Anonymkode: 5c366...60c
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2022 #8 Skrevet 6. februar 2022 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Jeg og min tre år eldre søster ble ikke venner før hun flyttet hjemmefra 😅 Anonymkode: 858b5...80a Er du her også, lillesøster? 🤣 Jeg skulle til å skrive det samme om meg og min tre år yngre søster. Eller kanskje det var hun som flyttet ut først, nå ble jeg litt usikker. Men uansett, da vi bodde fra hverandre ble vennskapet gradvis bedre. 16 år på samme rom som din rake motsetning tærer på det meste av gode egenskaper. 🙈🤣 Nå er vi i 30årene og ting går mye bedre. Dette blir kanskje litt på siden, men jeg er spent på hvordan forholdet vil bli oss fire søsken imellom den dagen foreldrene våre trenger mer hjelp og pleie i hverdagen på sine siste dager. Jeg ser på hvordan min mor og to onkler opplever det med sine foreldre. Jeg har ikke helt inntrykk av at mamma står sine brødre særlig nært. De blir jo mer øvet etter hvert i logistikken og fordelingen, men litt uenigheter er der fortsatt virker det som. Og de er nå i 60årene. Anonymkode: 1028e...016
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2022 #9 Skrevet 6. februar 2022 Jeg og søsteren min kranglet vel sist for to måneder siden, vi er ca 40 😅 Ikke voldelig da, og ingen stygge ord. Men vi er ganske direkte med hverandre. Og så er vi verdens beste venner igjen. Og klarer på den måten å samarbeide utmerket godt om eldre foreldre, da vi ikke lukker inne følelser og meninger, men snakker til vi er enige. Anonymkode: 74f44...dad
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2022 #10 Skrevet 6. februar 2022 Det er gjerne foreldrene som legger grunnlaget for relasjonen. Om et storesøsken føler på trangen til å mobbe et yngre søsken, er det fordi de ikke føler seg komfortable med å være snille med det yngre søskenet. Typ å klemme, si snille ord og så videre. Mobbingen er en alternativ måte å utrykke seg på ovenfor søskenet. Det er lettere å si "jeg skal banke deg opp", enn å si "du er så morsom, og en god venn". Anonymkode: 82aec...6af
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2022 #11 Skrevet 6. februar 2022 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Min nevø og niese har kranglet mye. Nå har jeg ikke sett de på 2 år og trodde det var bedre nå. Jeg tok feil. Gutten begynte på ungdomsskolen i høst, men han er verst. Søsteren er 11 år. Gutten dytter søster og sier han skal banke henne. Helt uten grunn mener jeg. I går satt var han ute med kompiser å bygget snøhule. Søsteren og ei venninne ville også det, så de begynte å lage ei snøhule lengere bort. Men så gikk hun forbi hans hule å kikket inn. Da dyttet han henne hardt. Er dette vanlig oppførsel for en gutt på snart 14 år? Anonymkode: 45524...8d5 Jeg og min bror kranglet til vi var ca 15 og 10, da roet det seg, men ingen av oss har vert voldlig da, og synes ikke dette er helt normalt. vi kranglet bare mye verbalt Anonymkode: 7306b...1ba
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2022 #12 Skrevet 6. februar 2022 Vi kranglet så lenge vi bodde i samme hus. Anonymkode: 54fd3...37e
Gidavmeg Skrevet 6. februar 2022 #13 Skrevet 6. februar 2022 Ingen kan irritere meg så mye som min bror. Vi krangler stadig. Bor ikke i samme by en gang. Vi er 40 og 47
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2022 #15 Skrevet 6. februar 2022 Tantene mine er i søskenflokk på 5 jenter, de er alle rundt 60-67 nå, og de har kranglet hele sitt liv og snakker lite sammen og treffes ikke om de ikke må, sånn for flere av dem. så…aldri… om de ikke vil… Anonymkode: a85ea...59e
AprilLudgate Skrevet 6. februar 2022 #16 Skrevet 6. februar 2022 Jeg har 3 søsken og det kunne bli verbalt interessant ja. Men fysiske var vi ikke.
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2022 #17 Skrevet 6. februar 2022 Når den ene flytter hjemmefra 🙈🤣 Anonymkode: 6f733...ebe
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2022 #18 Skrevet 6. februar 2022 Vi sluttet vel å krangle da jeg var 16-17 og hun 3 år yngre enn meg. Jeg ble ‘større&bedre’. 🙈 Anonymkode: d79e2...3a5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå