Gå til innhold

Far vil ikke ha 50%samvær med barnet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan jeg tvinge far å ta 50% samvær? Han ønsker en dag i måned for noen timer også flytte ut av landet og bo i et annen skandinavisk land. Kan mor tvinge han til å ta 50% samvær etter at barnet har fylt 1 år?

Barnet er foreløpig 7 måned gammel.

Anonymkode: c6e28...e41

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, du kan ikke tvinge. 

Anonymkode: c6577...384

• Liker 17
Skrevet

Nei, det er helt frivillig om han vil se barnet eller ikke.

• Liker 5
Skrevet

Hvorfor fikk du barn med denne mannen? Tenkte du aldri på fremtiden?…

Anonymkode: ac454...ab1

• Liker 7
  • Nyttig 1
Skrevet

Vær glad han ikke vil. Min sønn er 8 mnd og far maser konstant om 50/50. Jeg fullammer barnet ennå, men far klarer ikke å skjønne at puppene mine ikke blit med om baby skal være der 50%. 
Bare mas som ødelegger den tiden jeg vil bruke på kos med babyen.

Anonymkode: 5bfda...5ac

• Liker 14
  • Hjerte 4
  • Nyttig 2
Skrevet

Tror dere burde ta en samtale med noen som er skikkelig kompetent på samvær og så små barns behov. Ett år er virkelig ungt. I den alderen så anbefales korte men hyppige samvær.

Kanskje fosterhjem er en bedre løsning dersom hverken du eller far evner å ta vare på et så lite barn. Der vil det i hvertfall oppleve stabilitet og trygghet.

Anonymkode: 1baf3...bad

• Liker 20
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Det var ikke det jeg spurte om. Hold deg sakelig til det som blir spurt.

Ts

• Liker 11
Skrevet

Du kan ikke tvinge og går du til retten er det ikke en dommer i landet som dømmer 50/50 for et så lite barn.

Anonymkode: 56cb1...8bc

• Liker 5
Skrevet

Du kan jo ikke tvinge barnet ditt på en far som ikke vil 😳 Vær glad for at barnet er så lite at det ikke vil savne faren sin uansett. La den uinteresserte barnefaren dra, men han må jo bidra økonomisk. Det er vel NAV som fastsetter barnebidrag.

Anonymkode: 0b8db...87f

• Liker 12
Skrevet
AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Kan jeg tvinge far å ta 50% samvær? Han ønsker en dag i måned for noen timer også flytte ut av landet og bo i et annen skandinavisk land. Kan mor tvinge han til å ta 50% samvær etter at barnet har fylt 1 år?

Barnet er foreløpig 7 måned gammel.

Du skal ikke gå all in for et 50/50 samvær når barnet er bare 1 år !!! 
Har du tenkt å gjøre barnet helt utrygt og utilpasset ? 
Det er ikke bra for et så lite barn å pendle mellom foreldrene . 
Om du tviler på om det kan stemme,  så snakker du med helsestasjon og eller Familievernkontoret. 
Du kan ikke bestemme hvilket samvær far skal ha nei. 
Vil han ikke være sammen med barnet sitt så er det kjempetrist for barnet i det lange løp, men er det en mann uten omsorgsevne så må en bare gjøre det beste ut av situasjonen. 

Anonymkode: 25064...2f8

• Liker 10
Skrevet
AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Du kan jo ikke tvinge barnet ditt på en far som ikke vil 😳 Vær glad for at barnet er så lite at det ikke vil savne faren sin uansett. La den uinteresserte barnefaren dra, men han må jo bidra økonomisk. Det er vel NAV som fastsetter barnebidrag.

Anonymkode: 0b8db...87f

Og her ser du hvorfor dagens fedre slipper unna med det meste.

Hvorfor skal det ikke kreves mer av far? Hva om mor vil stikke av og ikke ta ansvar for barnet?

Anonymkode: b8fef...164

• Liker 12
  • Nyttig 1
Skrevet

Hvorfor vil du at barnet skal være med noen som ikke ønsker å ha det? Hvordan tror du det føles for barnet å være sammen med en pappa som er helt uinteressert? Er det ikke bedre at du tar på deg hele rollen som forelder da? 

Anonymkode: a1ddc...d9e

• Liker 9
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hvorfor skal det ikke kreves mer av far? Hva om mor vil stikke av og ikke ta ansvar for barnet?

Det er like ille at du ikke fatter at et lite barn på 1 år ikke skal tvinges inn i en 50/50 ordning! 
Du har nok havnet i den situasjonen at du har  fått aleneansvaret for barnet ditt. 
 Du er ikke alene om det desverre. 
Når foreldrene ikke passer sammen som par så er det heller ikke alltid de passer sammen som foreldre heller. 

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det er like ille at du ikke fatter at et lite barn på 1 år ikke skal tvinges inn i en 50/50 ordning! 
Du har nok havnet i den situasjonen at du har  fått aleneansvaret for barnet ditt. 
 Du er ikke alene om det desverre. 
Når foreldrene ikke passer sammen som par så er det heller ikke alltid de passer sammen som foreldre heller. 

Jeg er ikke alenemor, det var et tilsvar.

Poenget er: Fedre kan bare VELGE å ikke ta ansvar for avkommet sitt. Noe som er helt forbanna sykt. Akkurat som alt annet fedre slipper unna med i dag, når det gjelder hus og hjem.

Og unnskyldt blir de - bare å lese eksempler etter eksempler her inne.

• Liker 10
Skrevet

Teådstarter her,

Samværet vil gjelde fra og med barnet er 15 måneder gammel og IKKE før. Barnet ammes ikke. Barnefaren er god far, bare at han ønsker å dra til sverige og bosette seg der siden han har 2 andre barn i det landet som han har samvær med. 

Jeg kan selvfølgelig ta meg av barnet  MEN det var ikke det som ble spurt om her. Spar på sinte kommentarer. 

• Liker 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

da gjelder det samme. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ut fra spørsmålet til TS er det vel ikke bare mannen det er noe galt med.

• Liker 10
Skrevet

Et så lite barn kan ikke ha 50% samvær. Det må vente noen år.

Anonymkode: b5cdd...37e

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Det kan hun selvfølgelig. 

Vi har noe som heter Barnevernet. 

Anonymkode: f920e...a63

• Liker 13
  • Nyttig 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Typisk Kvinneguiden:

å komme med masse unødvendig dritt... 

Anonymkode: 2514a...ef3

• Liker 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...