AnonymBruker Skrevet 6. februar 2022 #1 Skrevet 6. februar 2022 Jenta mi på 6.5 tisser fremdeles på seg på natta Trodde hun sluttet for to år siden, da hadde hun vel to måneder med kun et par uhell. Men, så begynte hun igjen med tissing 2-3 ganger i uka. Noen uker innimellom har hun kanskje bare 1 våt natt, men så øker det igjen. Jeg roser henne når hun holder seg og gjør ikke noe nummer ut av uhellene. Vekking går ikke da hun blir veldig forstyrret av dette og tisser likevel. Gir lite vann før leggetid. Ønsker helst å unngå medisiner. Var hos legen i sommer, da ville hun vente og se ann litt til. Noen som har tips? Og gjerne oppmuntring og erfaringer🙏❤️ Anonymkode: 8a05d...ed6
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2022 #3 Skrevet 6. februar 2022 29 minutter siden, AnonymBruker said: Enurad Anonymkode: 7e9e9...774 Takk for tips! Vekking blir hun veldig urolig og sint av, så det er dessverre ikke en god løsning her. Anonymkode: 8a05d...ed6
Fru Uperfekt Skrevet 6. februar 2022 #4 Skrevet 6. februar 2022 Jenter er de som blir nattørr sist, så bare se det an og ikke gjør noe nummer av om hun er tørr eller har uhell. 1
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2022 #5 Skrevet 6. februar 2022 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Takk for tips! Vekking blir hun veldig urolig og sint av, så det er dessverre ikke en god løsning her. Anonymkode: 8a05d...ed6 Men har du prøvd denne? Etter to netter var min jente på samme alder som din tørr. Kan kanskje være verdt det med to netter med sinne? Anonymkode: 7e9e9...774 2
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2022 #6 Skrevet 6. februar 2022 Min brukte bleie til hen var 7,5 år. Hen synes det var leit og flaut, men nesten over natten ble hen plutselig tørr. ikke uvanlig. Anonymkode: 0b2e3...fb4 1
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2022 #7 Skrevet 6. februar 2022 Just now, AnonymBruker said: Men har du prøvd denne? Etter to netter var min jente på samme alder som din tørr. Kan kanskje være verdt det med to netter med sinne? Anonymkode: 7e9e9...774 Nei, har ikke prøvd denne.. Kan du fortelle mer om hvordan det var å bruke den, og hvordan det opplevdes for jenta di? Anonymkode: 8a05d...ed6
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2022 #8 Skrevet 6. februar 2022 3 minutter siden, AnonymBruker said: Min brukte bleie til hen var 7,5 år. Hen synes det var leit og flaut, men nesten over natten ble hen plutselig tørr. ikke uvanlig. Anonymkode: 0b2e3...fb4 Så godt å høre at det gikk seg til av seg selv! Anonymkode: 8a05d...ed6
regnbuebarn Skrevet 6. februar 2022 #9 Skrevet 6. februar 2022 Ikke øag noe nummer ut av det, ikke ros tørre netter, ikke lag noe sak ut av uhell. Nattbleie gjør ting enklere for dere. Evt en truse under nattbleien så kanskje hun våkner av å å føle seg våt. Det går som regel over av seg selv rundt 11-12års alder. Få henne til å snakke med helsesøster, da vil det ikke føles flaut og ekkelt når hun får vite at 3 av 7 er sengevætere, sannsynligvis er hun ikke den eneste i klassen heller 1
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2022 #10 Skrevet 6. februar 2022 1 hour ago, regnbuebarn said: Ikke øag noe nummer ut av det, ikke ros tørre netter, ikke lag noe sak ut av uhell. Nattbleie gjør ting enklere for dere. Evt en truse under nattbleien så kanskje hun våkner av å å føle seg våt. Det går som regel over av seg selv rundt 11-12års alder. Få henne til å snakke med helsesøster, da vil det ikke føles flaut og ekkelt når hun får vite at 3 av 7 er sengevætere, sannsynligvis er hun ikke den eneste i klassen heller Tusen takk for tips! Anonymkode: 8a05d...ed6
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2022 #11 Skrevet 6. februar 2022 Jeg syns ikke du skal rose når hun ikke har uhell, det å ikke si noe når hun har uhell er en form for straff. Det å urinere på natten er ikke styrt av henne selv, det er noe i hjernen som ennå ikke har klikket på plass. Eventuelt kan det i verste fall være psykisk. Anonymkode: 59214...5c8 3
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2022 #12 Skrevet 6. februar 2022 29 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg syns ikke du skal rose når hun ikke har uhell, det å ikke si noe når hun har uhell er en form for straff. Det å urinere på natten er ikke styrt av henne selv, det er noe i hjernen som ennå ikke har klikket på plass. Eventuelt kan det i verste fall være psykisk. Anonymkode: 59214...5c8 Ja, jeg vet jo selvsagt at det ikke er viljestyrt. Jeg sier bare «så bra!» om hun ikke har tisset og «det går bra» om hun har tisset. Hun er ikke flau eller noe. Har ikke gjort det til noe stor greie. Jeg har sagt at det er helt normalt og vil gå seg til etter hvert. Men, vil jo gjerne hjelpe henne hvis det er noe jeg kan gjøre. Stresser ikke, men er altså ute etter tips. Det med å rose tørre netter fikk jeg forresten beskjed om at jeg burde gjøre av legen og virker å være er vanlig råd. Anonymkode: 8a05d...ed6
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2022 #13 Skrevet 6. februar 2022 Her har vi prøvd «alt» tidligere. Osteopat, akupunktur, Minirin osv. I år har det endelig skjedd en endring. 10 år nå. Barnet bestemte seg selv, for at nå var det nok. Ville gjerne sove uten bleie, til tross for store mengder urin -hver eneste natt. Jeg sa «greit, du ordner alt selv og styrer selv». Dette kan virke litt hardt, men jeg hadde lest et sted at det var lurt å la barnet ta ansvar selv. Det var mange netter med uhell først. Barnet hadde nytt sett med dyne og pute liggende klart og skiftet selv laken og tisselaken om nettene. Jeg registrerte bare lakenene og vasket de og la klart igjen. Vi snakket ikke så mye om det, men jeg observerte at barnet var trøtt og oppgitt de dagene det ikke hadde gått så bra. I begynnelsen ble det skiftet om morgenene, fordi barnet ikke våknet av uhellene. Den første endringen var at hen begynte å våkne i det det skjedde. Nå har det gått 6 mnd og nå er det 1-2 mnd siden siste uhell. Jeg tror hen ble så lei av å måtte skifte på sengen, oppgitt og skuffet, at det mobiliserte mye konsentrasjon som endelig ga gode resultater. Vi har ikke hatt noen «feiring» eller markert endringen, bortsett fra at hen endelig vil ha og dra på overnattinger med venner. Så det gjør vi og det er fint å se hvor fornøyd og stolt hen er av å ha mestret å ta kontroll over sin egen kropp. Jeg tror jeg skal kjøpe nye madrasser nå 😅 Masse lykke til til jenta di. Det kommer når hun er klar og det er ikke uvanlig at det tar noen år til. Anonymkode: d6249...cd2
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2022 #14 Skrevet 6. februar 2022 54 minutter siden, AnonymBruker said: Her har vi prøvd «alt» tidligere. Osteopat, akupunktur, Minirin osv. I år har det endelig skjedd en endring. 10 år nå. Barnet bestemte seg selv, for at nå var det nok. Ville gjerne sove uten bleie, til tross for store mengder urin -hver eneste natt. Jeg sa «greit, du ordner alt selv og styrer selv». Dette kan virke litt hardt, men jeg hadde lest et sted at det var lurt å la barnet ta ansvar selv. Det var mange netter med uhell først. Barnet hadde nytt sett med dyne og pute liggende klart og skiftet selv laken og tisselaken om nettene. Jeg registrerte bare lakenene og vasket de og la klart igjen. Vi snakket ikke så mye om det, men jeg observerte at barnet var trøtt og oppgitt de dagene det ikke hadde gått så bra. I begynnelsen ble det skiftet om morgenene, fordi barnet ikke våknet av uhellene. Den første endringen var at hen begynte å våkne i det det skjedde. Nå har det gått 6 mnd og nå er det 1-2 mnd siden siste uhell. Jeg tror hen ble så lei av å måtte skifte på sengen, oppgitt og skuffet, at det mobiliserte mye konsentrasjon som endelig ga gode resultater. Vi har ikke hatt noen «feiring» eller markert endringen, bortsett fra at hen endelig vil ha og dra på overnattinger med venner. Så det gjør vi og det er fint å se hvor fornøyd og stolt hen er av å ha mestret å ta kontroll over sin egen kropp. Jeg tror jeg skal kjøpe nye madrasser nå 😅 Masse lykke til til jenta di. Det kommer når hun er klar og det er ikke uvanlig at det tar noen år til. Anonymkode: d6249...cd2 Å så godt å høre at det gikk fint etter all den innsatsen! Jenta mi har litt den personligheten så skulle ikke forundre meg om hun gjør noe lignende om noen år. Tusen takk for at du delte, godt å høre! Anonymkode: 8a05d...ed6
Glød Skrevet 6. februar 2022 #15 Skrevet 6. februar 2022 Har en på 7,5 som begynte på minirin tidligere i vinter. Det har ikke noe særlig effekt. Han har ikke noe problem med å sove med bleier da, han er inneforstått med at det tar den tiden det tar. 1
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2022 #16 Skrevet 7. februar 2022 9 hours ago, Glød said: Har en på 7,5 som begynte på minirin tidligere i vinter. Det har ikke noe særlig effekt. Han har ikke noe problem med å sove med bleier da, han er inneforstått med at det tar den tiden det tar. Ok, takk for info. Greit å vite at det ikke er noen snarvei. Anonymkode: 8a05d...ed6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå