AnonymBruker Skrevet 6. februar 2022 #1 Skrevet 6. februar 2022 Hvordan forteller man at man har herpes type en i munn ? Jeg selv fikk dette første gang i høst. Men vet ikke når og hvordan jeg skal si dette til en ny partner eller en jeg dater? Tørr dere å ha oralsex som har herpes type en i munn ? Hvor lenge venter dere etter utbrudd eventuelt? En uke? Håper noen kan dele av sine erfaringer. Anonymkode: c416b...30b
MapleSirup Skrevet 6. februar 2022 #2 Skrevet 6. februar 2022 Man sier det før utbrudd. «Alle» har herpes 1. Det er helt normalt. Venter med sex til sårene har tørket helt ut. 1
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2022 #3 Skrevet 6. februar 2022 Jeg har alltid bare sagt det når jeg har fått utbrudd, for da ser han det jo. Har ikke tenkt på det som et problem. Passer på å ikke kysse/drikke av samme glass/ha oralsex/osv mens jeg har utbrudd. Når utbruddet er over går vi tilbake til å kysse osv. Vi har vært sammen i fem år, han har fremdeles ikke hatt utbrudd Anonymkode: e0481...5c4
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2022 #4 Skrevet 6. februar 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg har alltid bare sagt det når jeg har fått utbrudd, for da ser han det jo. Har ikke tenkt på det som et problem. Passer på å ikke kysse/drikke av samme glass/ha oralsex/osv mens jeg har utbrudd. Når utbruddet er over går vi tilbake til å kysse osv. Vi har vært sammen i fem år, han har fremdeles ikke hatt utbrudd Anonymkode: e0481...5c4 Det er mest smittsomt ved utbrudd, men kan smitte utenom også. Anonymkode: 2b42e...37b
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2022 #5 Skrevet 6. februar 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg har alltid bare sagt det når jeg har fått utbrudd, for da ser han det jo. Har ikke tenkt på det som et problem. Passer på å ikke kysse/drikke av samme glass/ha oralsex/osv mens jeg har utbrudd. Når utbruddet er over går vi tilbake til å kysse osv. Vi har vært sammen i fem år, han har fremdeles ikke hatt utbrudd Anonymkode: e0481...5c4 sånne som deg er grunnen til at sykdommer spres 🤬 Anonymkode: b0870...9af
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2022 #6 Skrevet 6. februar 2022 80% av alle har herpes. Noen er bare mer uheldige enn andre med hyppigere utbrudd. Både jeg og samboer har både oppe og nede. Litt trøttendes og nokså plagsomt med utbrudd, men vi har begge et avslappet forhold til det. Jeg er ganske sikker på at han smittet meg, siden jeg ikke hadde utbrudd før jeg traff ham. Han sier selv han ikke visste han hadde det. Men det er uansett ikke vits å diskutere fordi det har lite å si når alt kommer til alt og jeg har bestemt meg for at han er mannen i mitt liv. Og hadde jeg ikke fått det av ham, hadde jeg med stor sannsynlighet fått det av en av de 80%andre😅 Anonymkode: 2b42e...37b 1
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2022 #7 Skrevet 6. februar 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Det er mest smittsomt ved utbrudd, men kan smitte utenom også. Anonymkode: 2b42e...37b AnonymBruker skrev (2 minutter siden): sånne som deg er grunnen til at sykdommer spres 🤬 Anonymkode: b0870...9af Fra lommelegen.no: Hvor lenge er herpes smittsomt? Som en tommelfingerregel kan man si at man er smittsom fra det tidspunktet du begynner å kjenne kløe og prikking i huden og frem til sårene har grodd. Anonymkode: e0481...5c4 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå