Gå til innhold

Hvordan vite hvor grensen går for hva man skal akspetere i forholdet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei dere

jeg har hatt noen tidligere innlegg om forholdet mitt. Itilfelle noen skulle kjenne igjen historien. Saken er at jeg er fortsatt i dette forholdet. Men

jeg kommuniserer med han mye om at jeg ønsker kommunikasjon, trygghet, forutsigbarhet, ærlighet og tilstedeværelse. 
er dette for mye å forlange i ett forhold?

han kan være grei i noen timer. Eller en dag i ny og ne. Men det er ikke sånn at jeg er lykkelig hver dag. 
han sårer meg ofte med små ting. Det er jo ikke store ting i det hele men hvor går grensen for hva jeg skal godta eller skal man godta ting. 
feks. Jeg har vært i en tøff periode i livet.  Helgen før stakk han på poker fredag kveld. Jeg ønsket at vi skulle ha kvelden men tenkte oki vi kan ta lørdag.  Han kom ikke hjem før 05.30 lørdag morgen. Sov hele Lørdagen og var sliten. Hele helgen svar han apatisk 

denne helgen så var jeg ganske opprørt igår. Hadde mye tanker og følelser. Han sovner når jeg skal snakke. 
idag sier han at han drar i en middag. Jeg tenkte det er jo ok også sees vi etter den. Men så stakk han ut på byen og kom ikke hjem før nå. Jeg ble igjen opprørt fordi han sa hele kvelden han satt i middag og kom hjem 01. Jeg trodde på det. Jeg er i utgangspunktet ikke imot at han gjør ting men skulle ønske han kommuniserte bedre. 

har vært mange ulike tilfeller. 
for 4 uker så hadde han laget en liste over jenter han syns var attraktive. 
snappet med ukjente jenter på ferie 

ellers føler jeg han ikke er tilstede når vi er sammen. Han ser ikke på meg når jeg snakker. 
jeg forsøker virkelig å se alle sider. Er det meg som overdriver? Så godtar jeg ting men hvordan skal det egentlig være

Skjønner at ikke ett forhold alltid er perfekt men hvor lenge og hva er nok 

Anonymkode: fbf9e...cd6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du bestemmer hva som er greit for deg. 

Jeg vet hvor mine grenser går, og han du beskriver hadde jeg valgt å fjerne fra mitt liv. En kan ikke forandre andre, kun seg selv. 

Anonymkode: bbc90...d58

• Liker 15
  • Hjerte 4
Skrevet

Hva er det som gjør at du blir i forholdet da? Hva er bra? Og har du det bedre i dette forholdet enn du ville hatt det alene?

Hadde du vært venninna mi ville jeg stilt deg disse spørsmålene og sagt at du fortjener bedre.

Jeg har null forståelse for de som blir i dårlige forhold når det ikke er barn involvert. NULL! Du er ansvarlig for ditt liv og din framtid.

Anonymkode: a5c37...353

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (55 minutter siden):

Jeg kommuniserer med han mye om at jeg ønsker kommunikasjon, trygghet, forutsigbarhet, ærlighet og tilstedeværelse. 

Tingen er at nettopp siden dette er selvfølgelige ting alle vil ha i et forhold , er ikke dette noe du kan forklare eller avtale med ham. Han bryr seg ikke. Hverken om deg eller hva som er ok oppførsel. 

Anonymkode: c926c...884

• Liker 5
Skrevet

Han bryr seg ikke om deg, du er kun praktisk å ha. Du er for snill med han. Dette utnytter han.

Anonymkode: 85595...9bc

• Liker 4
Skrevet

Du burde forlate ham. Han behandler deg dårlig, respekterer deg ikke og lyver! Hadde han vært en ordentlig kar, så hadde han sagt når han kommer hjem og faktisk kommet hjem på det tidspunktet også. Eller kommet med en unnskyldning for hvorfor han ikke kom. Han virker bare utrolig provoserende, spør du meg. Jeg hadde ikke orker å være sammen med en sånn mann.

Samboern min gir meg komplementer, lager middag til meg, kommer hjem når han sier han skal det og hvis det er en dag jeg ønsker at han skal være hjemme (enten fordi jeg føler meg syk/dårlig, så blir han faktisk hjemme. 

Du fortjener bedre enn det der. Håper du klarer å komme deg vekk fra ham.

Anonymkode: e8508...5f2

• Liker 3
Skrevet

Her virker det som om begge har sine negative sider.

Du omtaler flere steder hvor vanskelig du har det, og hvor stort behov du har for å prate. Kjæresten kan ikke være din hobbypsykolog. Det er utmattende over tid å ha en kjæreste som krever mye støtte og samtaler. 

Men såre hverandre bevisst, det skal aldri skje. Å kunne planlegge tid sammen å prioritere det er en del av et forhold. Og lister over andre jenter... det har jeg aldri opplevd i et forhold, med mindre det var ment som en dårlig spøk ville jeg gått på dagen. 

Anonymkode: 8a9ec...069

• Liker 4
Skrevet

Han virker som han er på vei ut..

aldri kult å være med noen som ikke vil være med deg:. samtidig er du sikkert en viss trygghet for ham så mulig han prøver å få deg til å bli hvis du prøver å få ham til å bli.. 

jeg ville dratt. Men så kan det selvsagt være faktorer som vi ikke kjenner til ; eksempelvis at han går gjennom vanskelig periode/ dødsfall i familie eller hva vet jeg.. men han burde uansett ikke vende seg bort fra kjæresten sin. 

Anonymkode: 47776...bba

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Her virker det som om begge har sine negative sider.

Du omtaler flere steder hvor vanskelig du har det, og hvor stort behov du har for å prate. Kjæresten kan ikke være din hobbypsykolog. Det er utmattende over tid å ha en kjæreste som krever mye støtte og samtaler. 

Men såre hverandre bevisst, det skal aldri skje. Å kunne planlegge tid sammen å prioritere det er en del av et forhold. Og lister over andre jenter... det har jeg aldri opplevd i et forhold, med mindre det var ment som en dårlig spøk ville jeg gått på dagen. 

Anonymkode: 8a9ec...069

Har ikke brukt han som hobby psykolog men han vet hva jeg hah vært igjennom. Jeg har klart meg selv men det er klart han trigger angsten min når jeg jobber med å stole på han også tenker jeg okei han er i middag. Det er helt ok. Han må ikke komme hjem men det var hans forslag. Jeg forholder meg til det. Men når jeg da ringer 00 så tar han ikke telefonen og jeg tenker han er på vei hjem. Men så sier han at han er ute på byen og kommer hjem 03. 
i utgangspunktet ikke ett problem men her ligger det en del historikk bak som gjør at ting han gjør forventes at han holder. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Hva er det som gjør at du blir i forholdet da? Hva er bra? Og har du det bedre i dette forholdet enn du ville hatt det alene?

Hadde du vært venninna mi ville jeg stilt deg disse spørsmålene og sagt at du fortjener bedre.

Jeg har null forståelse for de som blir i dårlige forhold når det ikke er barn involvert. NULL! Du er ansvarlig for ditt liv og din framtid.

Anonymkode: a5c37...353

Ja det er jeg enig. Hvorfor er jeg her. Jeg klarer ikke å gå men inatt pakket jeg tingene og idag må han dra til seg selv. 
jeg skal ha en pause. 
jeg har blitt værende for han har gitt meg øyeblikk som jeg har trodd at åh ja han bryr seg og når han ser jeg er glad så utnytter han det og gjør sånn at jeg blir såret. Har ikke sett mønsteret før nå. Men når jeg tenker så er det som han bygger opp en god periode/tid for så å drite i meg. 

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Du burde forlate ham. Han behandler deg dårlig, respekterer deg ikke og lyver! Hadde han vært en ordentlig kar, så hadde han sagt når han kommer hjem og faktisk kommet hjem på det tidspunktet også. Eller kommet med en unnskyldning for hvorfor han ikke kom. Han virker bare utrolig provoserende, spør du meg. Jeg hadde ikke orker å være sammen med en sånn mann.

Samboern min gir meg komplementer, lager middag til meg, kommer hjem når han sier han skal det og hvis det er en dag jeg ønsker at han skal være hjemme (enten fordi jeg føler meg syk/dårlig, så blir han faktisk hjemme. 

Du fortjener bedre enn det der. Håper du klarer å komme deg vekk fra ham.

Anonymkode: e8508...5f2

Han har dager hvor han lager mat til meg. Men føler det er det eneste han gir og gjør i forholdet. Jeg kan ikke se annet. Og jeg ser bare at han får meg til å bli glad og hver gang jeg føler den trygge følelsen så bryter han den ned. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Han har dager hvor han lager mat til meg. Men føler det er det eneste han gir og gjør i forholdet. Jeg kan ikke se annet. Og jeg ser bare at han får meg til å bli glad og hver gang jeg føler den trygge følelsen så bryter han den ned. 

Han lager mat til deg? Wow.. Jeg er glad du ba ham om å dra, han respekterer deg overhodet ikke. 

Anonymkode: 1300a...86f

• Liker 3
Skrevet

Du trenger ikke en pause, du trenger å gå fra han for godt. Dere er ikke ment for hverandre. Dersom du klarer å innse at det er faktisk mennesker som absolutt ikke passer sammen, så klarer du å se at dette forholdet var bare ikke ment til å bli. Dyrk deg selv nå. Vær med venner, bestill deg en massasjetime / frisørtime, Finn deg en god serie å følge med på. Og ta deg en tur til fastlegen din og be om en psykolog 😊👌 vær grei med deg selv og ikke lur lenger på dette forholdet. Snakker SÅ av erfaring skjønner du. Var i et forhold helt likt på ditt. Trodde det skulle gå over. Gjorde ikke det si, det ble værre !!!

Anonymkode: 265cf...16b

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

for 4 uker så hadde han laget en liste over jenter han syns var attraktive. 

Hvor gammel er han? Dette høres ut som noe en 14-åring gjør, ikke et voksent menneske.

Jeg hadde ikke giddet å være sammen med et så umodent menneske. Bare dette alene ville vært nok til at jeg hadde tenkt at han er alt for barnslig, for ikke å snakke om alle de andre tingene du nevner.

Anonymkode: 1c296...4fb

• Liker 7
Skrevet

Du trenger terapi Ts. Han er direkte slem med deg og du skjønner det ikke. 

Du trenger å bli glad i deg selv. 

Anonymkode: 43df2...64b

• Liker 1
Skrevet

Grensen går hvor du setter den. 

Anonymkode: 0a595...95e

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg bestemmer hvor mine grenser går og du setter dine grenser. Jeg skjønner følelsen og tvilen din, jeg har vært der selv da jeg var yngre. Når jeg ser tilbake på den personen jeg var, så tenker jeg at hun ikke skulle ha vært i et forhold i det hele tatt. Og jeg tenker litt det samme om deg. Hvis du ikke er trygg nok på deg selv til at du stoler på at du vet hva som er bra for deg og at du har rett til å bestemme hva du godtar; hvordan kan du være sikker på at du ikke blir skadet av andre i et forhold? Det høres ut som et dårlig fundament.

Jeg ser du har bestemt at dere tar en pause. Det er bra. Jeg foreslår at du ikke går inn i et forhold igjen med noen som helst før du er trygg på dine egne grenser og er komfortabel med å stå for det.

Anonymkode: 04335...cd0

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (52 minutter siden):

Har ikke brukt han som hobby psykolog men han vet hva jeg hah vært igjennom. Jeg har klart meg selv men det er klart han trigger angsten min når jeg jobber med å stole på han også tenker jeg okei han er i middag. Det er helt ok. Han må ikke komme hjem men det var hans forslag. Jeg forholder meg til det. Men når jeg da ringer 00 så tar han ikke telefonen og jeg tenker han er på vei hjem. Men så sier han at han er ute på byen og kommer hjem 03. 
i utgangspunktet ikke ett problem men her ligger det en del historikk bak som gjør at ting han gjør forventes at han holder. 

Hvorfor var ikke du med han på middagen?🤔

Skrevet
Snabeltann skrev (3 timer siden):

Hvorfor var ikke du med han på middagen?🤔

For jeg var ikke invitert og det var en middag med kompiser. Jeg må ikke være med han på alt. Men greia her var kommunikasjon og at han sier det kun er en middag og når jeg ringer er han ute på byen

Skrevet

Hvor gammel er han/du? 

Anonymkode: 0a595...95e

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...