Gå til innhold

Hvorfor er noen så treige med og flytte ut?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en kompis, han blir 30 år nå i år. Og bor enda hjemme på gutterommet 🥴 Bruker tiden på en grei jobb, gamer på kveldene og går ut i helgene.

Og han tjener veldig bra og har råd til egen leilighet, men drøyer og drøyer med og kjøpe. Er ingenting som tilsier at han burde bo hos mamma liksom.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sparer sikkert masse penger på det, ikke så dumt egentlig hvis du tenker over det.

Anonymkode: bb833...ae7

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Sparer sikkert masse penger på det, ikke så dumt egentlig hvis du tenker over det.

Spare penger eller ei, hadde aldri bodd hjemme til jeg var 30.

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

Sparing vil jeg tro. Jeg har en fetter som har bodd på et ekstra rom i mine besteforeldres hus siden han var 20, nå er han i midten av førtiårene og bor der fremdeles, men har bodd der alene siden 2016 da min bestemor døde. 

Han betaler fortsatt ikke en krone i leie, og gjorde det heller ikke da mine besteforeldre var i live.

Anonymkode: 77d77...e2b

Skrevet

Sparing vil jeg tro. Jeg har en fetter som har bodd på et ekstra rom i mine besteforeldres hus siden han var 20, nå er han i midten av førtiårene og bor der fremdeles, men har bodd der alene siden 2016 da min bestemor døde. 

Han betaler fortsatt ikke en krone i leie, og gjorde det heller ikke da mine besteforeldre var i live.

Det er jo faktisk ikke greit. Det er jo utnyttelse

• Liker 1
Skrevet
Maestro skrev (2 minutter siden):

Spare penger eller ei, hadde aldri bodd hjemme til jeg var 30.

Da har vel du andre ambisjoner i livet, folk er forskjellige.

• Liker 1
Skrevet

Da har vel du andre ambisjoner i livet, folk er forskjellige.

Selvfølgelig, men så er det ei greie å det og bli voksen og selvstendig. 

Skrevet
Maestro skrev (Akkurat nå):

Selvfølgelig, men så er det ei greie å det og bli voksen og selvstendig. 

Han flytter vel ut en dag og da har han masse cash på konto råd til hus/leilighet.

Hvorfor bryr du deg om hva andre gjør egentlig? det er en verre egenskap en og bo hjemme for og spare penger.

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Han flytter vel ut en dag og da har han masse cash på konto råd til hus/leilighet.

Hvorfor bryr du deg om hva andre gjør egentlig? det er en verre egenskap en og bo hjemme for og spare penger.

Jeg er fult klar over at finnes verre ting. Men jeg stusser for det. Jeg flytta ut selv da jeg var 21. Bodd hjemme 2 år pga alvorlig psykisk sykdom. Men, så fort jeg kom meg på bena igjen så flytta jeg ut. 

Skrevet
Maestro skrev (Akkurat nå):

Jeg er fult klar over at finnes verre ting. Men jeg stusser for det. Jeg flytta ut selv da jeg var 21. Bodd hjemme 2 år pga alvorlig psykisk sykdom. Men, så fort jeg kom meg på bena igjen så flytta jeg ut. 

Jeg har ikke bodd hjemme siden jeg var 18 år, kunne aldri tenke meg og flytte hjem igjen heller da bor jeg heller på gata siden ville sett på det som et stort nederlag.

Men har full forståelse for hvis noen gjør det av økonomiske grunner eller andre årsaker.

Skrevet

Det er veldig smart økonomisk, gir jo mulighet for dyrere bolig eller mindre lån.

Anonymkode: fb0fc...a78

• Liker 1
Skrevet

Flyttet ut da jeg var 18 år. På den tiden kostet det ikke så alt for mye å leie i forhold til i dag  skjønner derfor at enkelte velger å bo hjemme hos foreldrene lengre enn det vi gjorde. Hadde vært helt ok om mine barn bodde hjemme for å spare penger til egen bolig. Har stor nok plass🙂

• Nyttig 1
Skrevet

Tenker det bare er tilbakestående folk som bor hjemme etter at de passerer 20.

Anonymkode: e7b9f...ffc

• Liker 1
Skrevet

Tenker at det er fornuftig dersom man sparer til bolig. I mange land er det normalt å bo hjemme til man er gift.

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Det er jo sjukt, han burde i det minste da betale off avg, vedlikehold, eiendomsskatten m.m

Skrevet

Hva vet du om at han økonomisk har det greit? Han kan ha pådratt seg gjeld selv om han fysisk ikke har kjøpt noe, kan ha lønnstrekk og ikke mye igjen. Kan være en grunn ingen vet om. Noen sliter i det skjulte. 

Anonymkode: 2603b...88e

• Liker 2
Skrevet

Jeg har barn som bor hjemme som er myndig, men da i egne enheter i huset (har 2 kjellerleiligheter).

De betaler symbolsk leie + strømmen på deres strømmåler. Leien settes inn 50% på deres personlige fond og 50% på fondet som er felles for barna/fosterbarna våre

Skrevet

Hvorfor bry seg så mye om hva alle andre gjør?🤷‍♀️ Er det ikke utrolig slitsomt? Kanskje det er flere grunner til at han fortsatt bor hjemme? 

Anonymkode: 1e5fd...11a

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Da jeg var 30 hadde jeg tjent enormt i boligmarkedet, og ville tapt stort på å fortsatt bo hjemme. Tror heller ikke mannen jeg etterhvert ble gift med hadde vært veldig imponert om han måtte forholde seg til svigers hver gang han kom på besøk. 

Anonymkode: 40f17...20a

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Det er veldig smart økonomisk, gir jo mulighet for dyrere bolig eller mindre lån.

Anonymkode: fb0fc...a78

Snyltedyr kaller jeg slike.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...