AnonymBruker Skrevet 5. februar 2022 #1 Skrevet 5. februar 2022 Altså… han lar hun ikke få være i fred. Kan ikke gå forbi uten å plage, erte, kommentere.. niåring blir selvsagt irritert. Niåring kan også være plagsom og gjøre litt ablegøyer, men jeg ser jo på det som normalt at en niårig lillesøster kan være plagsom, eller? nå krangler de om noen leker som står på gulvet mellom rommene deres og badet. Jeg har sagt at det er greit at lekene står der, men 22 åring irriterer seg over at de står «i veien». Det er en «sti» mellom lekene slik at det går helt fint å gå imellom. Vårt soverom er jo også i samme passasje og vi greier det fint. Men når 22 åring går forbi så sparker han alltid borti en av lekene for å demonstrere. Lillesøsteren blir lei seg og har spurt flere ganger om han kan slutte. Er ikke dette veldig umodent av en 22 åring å holde på slik? Det blir jo så dårlig stemning i heimen av det også… eller er dette normalt? At en 22 år gammel mann krangler og erter lillesøsteren sin hele tiden? Anonymkode: 3ba72...c27
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2022 #2 Skrevet 5. februar 2022 Ikke normalt. Han er jo en voksen mann. Anonymkode: 278d0...cbf 43
Gjest hellokitty Skrevet 5. februar 2022 #3 Skrevet 5. februar 2022 (endret) Ok først bare WOW!! Er 22 år gammel ung voksen plager sin søster på NI ÅR??? Få han ut av huset!! Med en gang!! Ikke bare er det umodent. Det er nærmest trakasering og helt sikkert på kanten til ulovlig!!! SELVFØLGELIG ER IKKE DET NORMALT!!! STAKKARS JENTE!! BARE WOW!!!!!!!! Med mindre du har bommet på tastaturet og det skulle være 12 og ikke 22... ja, søskenkrangel er helt vanlig, men enten 12 eller 22. Man bør jo i alle fall begynne å bli litt moden ved 12 år.... Endret 5. februar 2022 av hellokitty
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2022 #4 Skrevet 5. februar 2022 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Ikke normalt. Han er jo en voksen mann. Anonymkode: 278d0...cbf Ikke når han bor hjemme 😅 Da er han et barn. Anonymkode: 0c4bd...988 4 1
Perleugla Skrevet 5. februar 2022 #5 Skrevet 5. februar 2022 På tide at han flytter ut. Flytt ut eller oppføre seg som en voksen. Helst begge deler. 18
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2022 #7 Skrevet 5. februar 2022 Slikt holdt min halvbror på med meg da han er 9 år eldre enn meg. Han plagde og ertet meg så mye at jeg har fått varige psykiske lidelser pga det. Så pass på så han ikke ødelegger søsteren sin psykisk. Jeg har Kompleks Ptsd. Anonymkode: dc6b5...e78 9
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2022 #8 Skrevet 5. februar 2022 Og hvorfor har ikke guttslampen fått tydelig beskjed fra opphavet om at han kan la jentungens saker i fred og se til å oppføre seg som folk? Han er voksen, dere er ikke pliktige å ha et voksent menneske i hus som plager et barn - tvert imot har barnet, niåringen, rett til å ha et hjem der hun ikke blir plaget. Anonymkode: d8fbb...f94 28 2
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2022 #9 Skrevet 5. februar 2022 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Slikt holdt min halvbror på med meg da han er 9 år eldre enn meg. Han plagde og ertet meg så mye at jeg har fått varige psykiske lidelser pga det. Så pass på så han ikke ødelegger søsteren sin psykisk. Jeg har Kompleks Ptsd. Anonymkode: dc6b5...e78 Seriøst? Av å bli ertet av en halvbror? Djeeez. Anonymkode: 278d0...cbf 24 1
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2022 #10 Skrevet 5. februar 2022 Hvorfor i alle dager bor en 22-åring fortsatt hjemme? Høres usunt ut for alle parter. Anonymkode: b72c9...aad 12
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2022 #11 Skrevet 5. februar 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Seriøst? Av å bli ertet av en halvbror? Djeeez. Anonymkode: 278d0...cbf Ja seriøst. Han er en psykopat Anonymkode: dc6b5...e78 8 1
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2022 #12 Skrevet 6. februar 2022 Stakkars jente Anonymkode: 61b47...361 5
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 6. februar 2022 Populært innlegg #13 Skrevet 6. februar 2022 1. Å oppbevare leker i gangen slik at man må ha en sti gjennom dem, høres plagsomt ut. Putt lekene et annet sted. 2. En frisk 22-åring bør flytte ut hjemmefra. Anonymkode: 9f366...3cb 47 1 4
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2022 #14 Skrevet 6. februar 2022 Jeg skjønner godt at 22-åringen er luta lei av lekene til 9-åringen i gangen. Hvorfor har dere ikke lært henne å rydde de på plass på rommet sitt? Reaksjonen til 22-åringen er selvsagt HELT uakseptabel! Her har dere en jobb å gjøre med begge ungene! Anonymkode: 56d74...9e5 21
Skalperud Skrevet 6. februar 2022 #15 Skrevet 6. februar 2022 Absolutt ikke normalt! Her må dere foreldre sette foten ned, hjelper ikke det må han flytte ut. P 4
Nymerïa Skrevet 6. februar 2022 #16 Skrevet 6. februar 2022 Nei, det er ikke normalt. Her håper jeg du begynner å tenke på hva konsekvensene er av at du lærer 22-åringen at han kan behandle sine nærmeste så dårlig han bare vil og fremdeles være et ønsket husholdsmedlem. I verste fall behandler han kone og barn akkurat like ille. Det har du virkelig ikke lyst å bidra til. Neste gang han setter i gang på dette viset så sier du helt rolig til han at det ikke virker som at han ikke setter pris på hjemmet deres og de som bor der og at det kanskje er sånn at han vil trives bedre alene. Et sted hvor det ikke er en irriterende niåring og leker i gangen. Og det er egentlig ikke så rart heller at en 22 år gammel mann ikke synes disse boforholdene er optimale. Men den frustrasjonen får han ta ansvar for selv. Og du aksepterer ikke hva som helst av han når han er voksen. Hvis han lover bot og bedring når han forstår at din grense er nådd, så skal du være svært oppmerksom. Det kan være at han fortsetter i skjul. Dette er niåringens tid, TS. Du har et helt annet ansvar for henne enn for han. 22 1 5
Sensi Skrevet 6. februar 2022 #17 Skrevet 6. februar 2022 NymeriaRhoynar skrev (5 minutter siden): Nei, det er ikke normalt. Her håper jeg du begynner å tenke på hva konsekvensene er av at du lærer 22-åringen at han kan behandle sine nærmeste så dårlig han bare vil og fremdeles være et ønsket husholdsmedlem. I verste fall behandler han kone og barn akkurat like ille. Det har du virkelig ikke lyst å bidra til. Neste gang han setter i gang på dette viset så sier du helt rolig til han at det ikke virker som at han ikke setter pris på hjemmet deres og de som bor der og at det kanskje er sånn at han vil trives bedre alene. Et sted hvor det ikke er en irriterende niåring og leker i gangen. Og det er egentlig ikke så rart heller at en 22 år gammel mann ikke synes disse boforholdene er optimale. Men den frustrasjonen får han ta ansvar for selv. Og du aksepterer ikke hva som helst av han når han er voksen. Hvis han lover bot og bedring når han forstår at din grense er nådd, så skal du være svært oppmerksom. Det kan være at han fortsetter i skjul. Dette er niåringens tid, TS. Du har et helt annet ansvar for henne enn for han. Dette 👏👏 4
Vimsepims Skrevet 6. februar 2022 #18 Skrevet 6. februar 2022 Har du forventninger til barna? Tenker at du kan både forvente og forlange av sønnen at han bidrar til husholdet. Om han jobber bør han betale noe for kost og losji. Så lenge han bor under ditt tak er det dine regler som gjelder. Og det innebærer også å behandle sine søsken pent. Du kan også forvente og forlange at lillesøster holder orden på sitt rom og sine leker. Altså, leker i gangen?! Sti i mellom slik at dere kommer frem til soverommet deres? Hvem er det som egentlig bestemmer hjemme hos dere? 11
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 6. februar 2022 #19 Skrevet 6. februar 2022 Nei, det er virkelig ikke normalt.
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2022 #20 Skrevet 6. februar 2022 Jeg synes kanskje det kan virke som lillesøster alltid har fått plage storebror, for "det er bare sånn de små gjør", at Hu kanskje har fått lov, og at de har kjørt seg inn i en negativ spiral over flere år. Kanskje han er deprimert. Og synes det er tullete at det skal ligge masse leker i gangen så man må gå i en sti. Når det tydelig plager storebror, hvorfor ikke la lekene hennes være på rommet? Ellers er det kanskje snart på tide at han kommer seg ut og finner sitt eget. En 9åring kan fint få beskjed om å oppføre seg, og ikke plage andre, ikke kun storebror. Anonymkode: 00c58...d71 8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå