Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan følere dere freshe ? 

Føler kroppen frastøter det lille jeg gjør for å holde meg selv. Ingen av klærna passer, det er hemmelig jeg er gravid. Håret er trist, vipper extantions bare faller av..

Sminke meg har jeg så og si aldri gjort.  Vipper her stort sett gjort susen for meg, men føler meg som et dass.

Ser ikke helt poenget med å bruke en del penger på klær som ikke kommer til å passe om kort tid uansett..

Solarium er timesvis unna(ja, bor i gokk oppi nord)

I tillegg prøver jeg å tenker over miljøgiftene vi tilsetter kroppene i form av kremer osv. 

Akkurat nå vil jeg bare lukte godt, se bra ut å heller være en helvettes giftbombe 😅

Anonymkode: d5d9c...6c0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Selvbruning er helt greit som gravid, kan det være noe? 

Anonymkode: 42e0b...cf1

Skrevet

Nå er nok jeg litt vel lite jålete, men for min del holder det ofte med en lang, varm dusj 😊 kanskje ordne og lakke neglene pent samt litt beskjeden sminke.

Har forsåvidt kjøpt en god del gravidklær! Selv om jeg bare får brukt de noen måneder, så vet jeg at jeg kommer til å føle meg mer vel i dem enn ved å tvinge på meg noe som ser sånn halvveis ok ut 😉

Anonymkode: 52f33...869

Skrevet

Kom d3g ut i frisk luft og få naturlig sol 

Anonymkode: 6de87...11e

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Selvbruning er helt greit som gravid, kan det være noe? 

Anonymkode: 42e0b...cf1

Har dere hørt om SOLEN på himmelen?😅

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Har du hørt om hudskader fra solen?

Anonymkode: b74a8...c18

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Så vidt. Hva er det for noe? I Lofoten er det såvidt vi har dagslys en gang.

Anonymkode: 327ea...e82

• Liker 2
Skrevet

Jeg føler meg fresh etter en god dusj, men skal det vare ut dagen må jeg ordne håret og sminke meg litt. Jeg brukte også penger på klær som bare passer i svangerskapet, fordi klær som faktisk passer får meg til å føle meg vel. Jeg kjøper stort sett på HM og Zalando, og fulgte med etter tilbud allerede tidlig i svangerskapet.

Anonymkode: 327ea...e82

Skrevet

Jeg har to svangerskap bak meg, og følte meg ikke fresh et sekund som gravid. Jeg gikk fra 60 kg til 80 kg begge gangene, og hadde mye vann i kroppen. Jeg var pløsete og rund både i ansikt og på kropp. Jeg MÅTTE ha gravidklær, vokste fort ut av min vanlige størrelse 36. Endte opp med gravidklær i størrelse 44... Så nei, det var ikke lett å holde seg fresh.

Jeg gikk til frisøren hver måned, da, samt til hudpleier. Jeg sminket og stelte meg, men det var vanskelig å sminke et ansiktet som plutselig var mye rundere enn mitt vanlige ansikt.

Mine iherdige forsøk på å se bra ut gravid var egentlig bare forgjeves. Lærte etterhvert at det kommer en tid etter graviditeten også. En tid hvor man kan trene, fikse litt på skavankene og freshe seg skikkelig opp. Lettere å få til når babyen er ute av kroppen, synes jeg😊

Anonymkode: 703cb...3d6

• Nyttig 1
Skrevet

Trening, spise stort sett sundt, bruke kjoler, sminke seg hvertfall litt, og neglelakk.

Jeg er nesten alltid ute av huset hver dag for frisk luft, d vitamin og bare føle meg bedre. Nok søvn er jo og viktig. 

Frisør og farge vipper og bryn, er luksus formen selvbruning gjør også mye. Gidde og barbere legger. Treffe venner på cafe og kjøpte ett par plagg som gjerne også kan brukes etter graviditet. 

Nå er jeg gravid og sykemeldt pga psykisk helse. Det jeg skal fokusere på nå er å ha det best mulig i svangerskapet. Nå sitter jeg i sofaen, har pirket fram en kvise, spist frokostblanding til frokost, og burde i det minste ha dusjet, men har en plan i løpet av dagen for å kunne legge meg i ikveld og ha hatt en best mulig dag. 😅 Men hver dag er ikke lik, og det er viktig å gi seg selv lov til å ha en slapp og gjøre ingenting dag. 

Anonymkode: ef629...0d4

• Hjerte 1
Skrevet

Kjenner meg veldig igjen. Er helt i slutten av første trimester, så har ikke sagt noe offisielt enda. Har lagt på meg mange kg pga småspising og konstant kvalme. Lite trening og har vært ekstremt utmattet. Nå føler jeg meg som en råtten tomat som er like rund som bred. Svært få klær som passer meg, og jeg innser at jeg må kjøpe meg litt nytt nå. Sminker meg, dusjer og ordner håret hver dag, men synes ikke det hjelper..

Anonymkode: fb923...35f

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Har du hørt om hudskader fra solen?

Du tror solen er farlig?😅

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Du tror solen er farlig?😅

Det som er farlig er oversoling, ppiller og all slags rare kremer, solkremer og sminke.  

Skrevet
AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Trening, spise stort sett sundt, bruke kjoler, sminke seg hvertfall litt, og neglelakk.

Jeg er nesten alltid ute av huset hver dag for frisk luft, d vitamin og bare føle meg bedre. Nok søvn er jo og viktig. 

Frisør og farge vipper og bryn, er luksus formen selvbruning gjør også mye. Gidde og barbere legger. Treffe venner på cafe og kjøpte ett par plagg som gjerne også kan brukes etter graviditet. 

Nå er jeg gravid og sykemeldt pga psykisk helse. Det jeg skal fokusere på nå er å ha det best mulig i svangerskapet. Nå sitter jeg i sofaen, har pirket fram en kvise, spist frokostblanding til frokost, og burde i det minste ha dusjet, men har en plan i løpet av dagen for å kunne legge meg i ikveld og ha hatt en best mulig dag. 😅 Men hver dag er ikke lik, og det er viktig å gi seg selv lov til å ha en slapp og gjøre ingenting dag. 

Anonymkode: ef629...0d4

Å dra på jobb er bra for den psykiske helsen. Å sitte hjemme i sofaen å synes synd på seg selv og spise, er det ikke. 

Skrevet

Min rutine når jeg føler meg på mitt aller mest «dass»😅: Vær i bevegelse (tur/trening/det du er komfortabel med), etterfulgt av en varm dusj med en god skrubb og såpe, god hårkur for håret (frisørtime om det er nødvendig), ta på en godt duftende bodylotion etterpå og avslutt med selvbruning. Deretter fikser jeg negler helt enkelt og tar på en neglelakk :) Sminker meg helt lett og tar på en kjole (som omtrent er det eneste som passer om dagen, siden jeg heller aldri gadd å kjøpe gravidklær og bare har noen uker igjen nå haha)

Anonymkode: 3c7de...687

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hvor mye sol tenker du er mulig å oppdrive i januar i Nord-Norge??

Jeg ville investert i litt gravidklær som du liker. Ja, det er kort tid hvis man tenker på resten av livet. Men du må likevel ha klær som passer på kroppen. Og siden du savner så intenst å føle deg fin,  så er det kanskje verdt det å kjøpe noen stilige plagg.

Anonymkode: a5408...20e

Skrevet

Angående gravidklær så anbefaler jeg å kjøpe topper/kjoler  som er kombinert gravid- og ammeklær. De er gjerne designa for å sitte fint med både liten, stor og ingen mage, og får mye lengre brukstid siden du kan bruke de hele ammeperioden også. I tillegg fins det masse gravidklær man får kjøpt pent brukt på Finn eller Tise, så man trenger ikke bruke en formue heller. 

Anonymkode: d1ff0...abc

• Liker 1
Skrevet

Det er få ganger i livet jeg har følt meg vakrere enn ca 1-2 mnd før termin. En dusj, sminke, fikse håret og gravidgenser som fremhever magen og siluetten 🥰 jeg er ikke så stor I utgangspunktet og magen har begge gangene blitt en enorm basketball. Likevel har jeg fått høre fra mange at jeg stråler og gløder, og slik har jeg følt meg også 👍 med de rette klærne som ikke strammer på feil plass og er ubehagelige, så er mye gjort i forhold til velvære. Første graviditet tenkte jeg som deg at det ikke var nødvendig å bruke penger på noe som varer så kort tid. Men ved andre graviditet visste jeg bedre. Jeg var uansett nødt til det fordi jeg omtrent bærte babyen på utsiden av kroppen pga liten plass. Noen er lange og bærer babyen lenger inni seg og har ikke nødvendigvis samme behov for tilpassede klær. 

Anonymkode: 3e3ec...028

• Liker 1
Skrevet

Tror noen rett og slett bare ser bra ut i graviditeten emne andre ikke gjør det. 

Jeg har aldri vært dårligere eller følt meg dårligere grunnet hyperemesis, gjorde ikke noe mer innsats utover det jeg alltid gjør, heller mindre, og fikk hele svangerskapet høre at jeg strålte, så så frisk ut og glødet. Forstå det den som kan. 

Skrevet

Skal man se/føle seg fresh må man jo gi litt innsats. 

Du brukere aldri sminke, men kanskje du kan prøve det nå og se om det hjelper på selvfølelsen? 

Solarium er vel ikke anbefalt gravide (har ikke sjekket det, men vil tro det), men du kan jo prøve selvbruning? 

Invester litt penger i kremer og face wash som kan freshe opp huden? Det finnes mange økologiske produkter som ikke har mye skadelige stoffer i seg. 

Jeg har kjøpt 6 gravide plagg, men det er fordi jeg trengte det fra ca uke 20. Hvis du er i 1 trimester, er det ikke nødvendig nå, men jeg syntes det var verdt å kjøpe noen bukser som satt riktig, skjorter som passet magen min osv.  Kom deg til frisøren og få deg frisk luft :) Nok søvn er for meg det viktigste for å føle meg fresh.

Anonymkode: 2af68...216

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...