AnonymBruker Skrevet 6. februar 2022 #41 Skrevet 6. februar 2022 Homofile ønsker å få minimert stigma og fordommer ved å sette homofili på agendaen. Herav i denne reklamen. Problemet er at denne aktivismen skjer så omfattende at folk har gått lei og folk blir provosert av det. Det er ikke alltid slik at jo mer fokus det får jo bedre blir det. Det samme ser vi ifb. med BLM i USA. BLM-fenomenet sørget for mer rasisme. Innenfor fotballen, hvor BLM og "no to rascisme" preger deler av stadion under kamp, så har det aldri vært mer rasismetilfeller enn nå. Tragisk, men sant. Budskapet i det jeg skriver er at det handler ikke om å demonstrere mest mulig. Det er faktisk imot sin hensikt. Og jeg er ganske sikker på at det finnes en drøss med homofile som synes denne homofiliseringen har gått for langt. Det handler om å finne gyldne middelveier. Og det gjøres ikke ved at to menn skal kline seg igjennom hele desember på TV. Anonymkode: f07c5...1c5 4
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2022 #42 Skrevet 6. februar 2022 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Homofile ønsker å få minimert stigma og fordommer ved å sette homofili på agendaen. Herav i denne reklamen. Problemet er at denne aktivismen skjer så omfattende at folk har gått lei og folk blir provosert av det. Det er ikke alltid slik at jo mer fokus det får jo bedre blir det. Det samme ser vi ifb. med BLM i USA. BLM-fenomenet sørget for mer rasisme. Innenfor fotballen, hvor BLM og "no to rascisme" preger deler av stadion under kamp, så har det aldri vært mer rasismetilfeller enn nå. Tragisk, men sant. Budskapet i det jeg skriver er at det handler ikke om å demonstrere mest mulig. Det er faktisk imot sin hensikt. Og jeg er ganske sikker på at det finnes en drøss med homofile som synes denne homofiliseringen har gått for langt. Det handler om å finne gyldne middelveier. Og det gjøres ikke ved at to menn skal kline seg igjennom hele desember på TV. Anonymkode: f07c5...1c5 Det er urettferdig i utgangspunktet at man må kjempe for å få lov til å være den man er. Det var sånn det startet for å få rettferdighet, og sånn er det fortsatt selv om homofili har vært lovlig i Norge i 50 år. Å ha en voksen partner av samme kjønn er ikke skadelig for noen. Anonymkode: 9ac42...8d2
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2022 #43 Skrevet 6. februar 2022 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Det er urettferdig i utgangspunktet at man må kjempe for å få lov til å være den man er. Det var sånn det startet for å få rettferdighet, og sånn er det fortsatt selv om homofili har vært lovlig i Norge i 50 år. Å ha en voksen partner av samme kjønn er ikke skadelig for noen. Anonymkode: 9ac42...8d2 Men nå handler det vel ikke om å kjempe for å få lov til å være den man er? For som du skriver så er homofili lovlig i Norge. Nå er det mer en kamp mot fordommer. Og den kampen bør som sagt være balansert og gå riktig for seg. Nå har det gått så langt at man får homofili intravenøst uansett om man vil det ikke hele året. Gjennom barnehager og skoler, pridemåneder, TV og nå reklame. Jula handler ikke om homofili. Folk flest ønsker ikke å se to menn kline på TV gjennom hele jula. Både foran seg selv og barna sine. Det er imot sin hensikt. Folk føler at de får homofili prakket på seg overalt og alltid. Folk går lei. Og når det skjer så blomstrer fordommene seg gjennom motstand for å roe ned kampen for homofiliet som skjer hele året. Anonymkode: f07c5...1c5 3 1
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2022 #44 Skrevet 6. februar 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Men nå handler det vel ikke om å kjempe for å få lov til å være den man er? For som du skriver så er homofili lovlig i Norge. Nå er det mer en kamp mot fordommer. Og den kampen bør som sagt være balansert og gå riktig for seg. Nå har det gått så langt at man får homofili intravenøst uansett om man vil det ikke hele året. Gjennom barnehager og skoler, pridemåneder, TV og nå reklame. Jula handler ikke om homofili. Folk flest ønsker ikke å se to menn kline på TV gjennom hele jula. Både foran seg selv og barna sine. Det er imot sin hensikt. Folk føler at de får homofili prakket på seg overalt og alltid. Folk går lei. Og når det skjer så blomstrer fordommene seg gjennom motstand for å roe ned kampen for homofiliet som skjer hele året. Anonymkode: f07c5...1c5 Eh.. Homofile er homofile hele året. Vi er ikke det kun en dag i juni. Det er overdrevet å si at man får homofili prakket på seg hele tiden, det er sånt de som skulle ønske vi var usynlige sier. Å få prakket på seg heterofili hele tiden er det som er vanlig, det er derfor det fortsatt forventes at homofile skal komme "ut av skapet". Og please, jeg trenger ingen leksjon eller seksualundervisning. For hele verdens befolkning vet at det store flertallet av mennesker er heterofile. Men å vokse opp med at kun de er representert i alt mulig i media, film + at det taes som en selvfølge å være det er veldig frustrerende. Derfor er det bra at ikke kun heterofile representeres lenger. Kjipt å bare være 10 år og holde på en så personlig hemmelighet, og tro at man må ta den med seg i graven fordi samfunnet gjør at man skammer seg i så alvorlig grad. Anonymkode: 9ac42...8d2 2
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2022 #45 Skrevet 6. februar 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Eh.. Homofile er homofile hele året. Vi er ikke det kun en dag i juni. Det er overdrevet å si at man får homofili prakket på seg hele tiden, det er sånt de som skulle ønske vi var usynlige sier. Å få prakket på seg heterofili hele tiden er det som er vanlig, det er derfor det fortsatt forventes at homofile skal komme "ut av skapet". Og please, jeg trenger ingen leksjon eller seksualundervisning. For hele verdens befolkning vet at det store flertallet av mennesker er heterofile. Men å vokse opp med at kun de er representert i alt mulig i media, film + at det taes som en selvfølge å være det er veldig frustrerende. Derfor er det bra at ikke kun heterofile representeres lenger. Kjipt å bare være 10 år og holde på en så personlig hemmelighet, og tro at man må ta den med seg i graven fordi samfunnet gjør at man skammer seg i så alvorlig grad. Anonymkode: 9ac42...8d2 Jeg vet da at dere er homofile hele året. Men homofili-støyet pågår hele året. Dere får ikke prakket på dere heterofili. Dere lever i et heterofilisamfunn. Men vi holder ikke parader, flagder med heterofili-flagg, står og kliner i julereklamer, holder opplæring innenfor heterofili på skolen, holder barnehagefester med heterofili som tema. Det skjer ikke! Homofilibevegelsen har rettet seg mot barn. Det handler om å få flest mulig til å stå fram. På veien har dette skapt at barn må ta stilling til legning i tidlig alder. Det burde være helt unødvendig. Ja til homofili. Ja til homofile ekteskap. Ja til å elske den man vil elske. Men propagandabevegelser er uheldig og imot sin hensikt. Det skaper motstand. Både når det kommer til homofili og heterofili. Og nei til klining i julereklamer bare for å sende et politisk budskap. Anonymkode: f07c5...1c5 4
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2022 #46 Skrevet 6. februar 2022 AnonymBruker skrev (21 timer siden): Våre barn leet ikke på øyenbryna i det hele tatt av den reklamen. Men så har de jo også flust av jevnaldrende som er hen, ikke-binær, lesbisk, homo, bifil, trans, panseksuell og fuglene vet hva. Anonymkode: 88d88...5ab Hvordan greier ungene dine å samle så mange avvikere rundt seg? Anonymkode: 54657...f82 2
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2022 #47 Skrevet 6. februar 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvordan greier ungene dine å samle så mange avvikere rundt seg? Anonymkode: 54657...f82 Pga pridebevegelsen angriper både barnehager, barneskoler og ungdomsskoler. Skaper usikkerhet blant barn som må ta stilling til legning lenger før de vet hva legning er. Anonymkode: f07c5...1c5 4
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2022 #48 Skrevet 6. februar 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Jeg vet da at dere er homofile hele året. Men homofili-støyet pågår hele året. Dere får ikke prakket på dere heterofili. Dere lever i et heterofilisamfunn. Men vi holder ikke parader, flagder med heterofili-flagg, står og kliner i julereklamer, holder opplæring innenfor heterofili på skolen, holder barnehagefester med heterofili som tema. Det skjer ikke! Homofilibevegelsen har rettet seg mot barn. Det handler om å få flest mulig til å stå fram. På veien har dette skapt at barn må ta stilling til legning i tidlig alder. Det burde være helt unødvendig. Ja til homofili. Ja til homofile ekteskap. Ja til å elske den man vil elske. Men propagandabevegelser er uheldig og imot sin hensikt. Det skaper motstand. Både når det kommer til homofili og heterofili. Og nei til klining i julereklamer bare for å sende et politisk budskap. Anonymkode: f07c5...1c5 Både naziflagget og superstraightflagget har de. Demonstrasjon med nazitema og flagg, i Russland er det masse folk som stiller med våpen for å jage homofile. Står å kliner i reklame har heterofile gjort bestandig, holder opplæring om sex og pubertet hvor fokus er tiltrekning mot og sex med motsatt kjønn. Leker mor far og barn i barnehagen osv... Det er ikke så mye til forskjell som du skal ha det til, du bare ser og merker det ikke siden du er vokst opp som heterofil og er vant med at alt dreier seg om det. Nå gjør det ikke det lenger, og det er det mange som ikke tåler. Ja til heterofili, ja til heterofile ekteskap, ja til å elske den man vil elske. Men undertrykkelse skaper oppstand. Anonymkode: 9ac42...8d2 1
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2022 #49 Skrevet 6. februar 2022 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Både naziflagget og superstraightflagget har de. Demonstrasjon med nazitema og flagg, i Russland er det masse folk som stiller med våpen for å jage homofile. Står å kliner i reklame har heterofile gjort bestandig, holder opplæring om sex og pubertet hvor fokus er tiltrekning mot og sex med motsatt kjønn. Leker mor far og barn i barnehagen osv... Det er ikke så mye til forskjell som du skal ha det til, du bare ser og merker det ikke siden du er vokst opp som heterofil og er vant med at alt dreier seg om det. Nå gjør det ikke det lenger, og det er det mange som ikke tåler. Ja til heterofili, ja til heterofile ekteskap, ja til å elske den man vil elske. Men undertrykkelse skaper oppstand. Anonymkode: 9ac42...8d2 Vi er ikke Tyskland eller Russland, så ikke lat som det. Skjønner hvor i landet du ligger. Du later som om at landet er homofilt. Eller at det er det du ønsker at det skal være. Sneversynt tankegang, som mulig er roten til all propaganda som skjer der ute fra pride-leiren. Ikke glem av at majoriteten av mennesker er og vil alltid være heterofile. Minn deg på om at det er det som er normalen for samfunnet. Ikke lat som noe annet. Kanskje man burde heise opp heterofilflagget hver dag også. Undertrykkelse er roten til alt vondt. Men det du holder på med er å undertrykke heterofili for å heve homofili. Du er visst ikke særlig bedre du heller. Akkurat som feminister. Fokuset er å trykke ned menn for å heve seg selv. Jeg mener det er og blir helt feil tankegang og inngang til likestilling. Angående julereklamen så var det et politisk budskap som var ment til å skape oppstandelse og oppmerksomhet. Det har de lykkes med, men motstanden mot reklamen er kanskje større enn støtten. Det er slik som skjer når man får det trødd over hodene på folk. Anonymkode: f07c5...1c5 3
Thanos Skrevet 6. februar 2022 #50 Skrevet 6. februar 2022 AnonymBruker skrev (22 timer siden): Så det, takk og pris! Anonymkode: 5ab0f...d60 Spør deg selv, vant den fordi det var den beste reklamefilmen, eller fordi den var "modig"? 1
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2022 #51 Skrevet 6. februar 2022 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Vi er ikke Tyskland eller Russland, så ikke lat som det. Skjønner hvor i landet du ligger. Du later som om at landet er homofilt. Eller at det er det du ønsker at det skal være. Sneversynt tankegang, som mulig er roten til all propaganda som skjer der ute fra pride-leiren. Ikke glem av at majoriteten av mennesker er og vil alltid være heterofile. Minn deg på om at det er det som er normalen for samfunnet. Ikke lat som noe annet. Kanskje man burde heise opp heterofilflagget hver dag også. Undertrykkelse er roten til alt vondt. Men det du holder på med er å undertrykke heterofili for å heve homofili. Du er visst ikke særlig bedre du heller. Akkurat som feminister. Fokuset er å trykke ned menn for å heve seg selv. Jeg mener det er og blir helt feil tankegang og inngang til likestilling. Angående julereklamen så var det et politisk budskap som var ment til å skape oppstandelse og oppmerksomhet. Det har de lykkes med, men motstanden mot reklamen er kanskje større enn støtten. Det er slik som skjer når man får det trødd over hodene på folk. Anonymkode: f07c5...1c5 Jeg later ikke som det, nei 😂 er det noe alle vet så er det at heterofile er flertallet. Jeg prøver å forklare deg ting. Men du gjør deg vrang med vilje. Er det noen som later som noe, er det deg. Du later som om du ikke er homofob, men det er du. I aller høyeste grad. Som jeg skrev, hele verdens befolkning vet at det store flertallet av mennesker er heterofile. Det betyr ikke at homofile skal undertrykkes, sånn som du vil at de skal. Anonymkode: 9ac42...8d2 1
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2022 #52 Skrevet 6. februar 2022 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Jeg later ikke som det, nei 😂 er det noe alle vet så er det at heterofile er flertallet. Jeg prøver å forklare deg ting. Men du gjør deg vrang med vilje. Er det noen som later som noe, er det deg. Du later som om du ikke er homofob, men det er du. I aller høyeste grad. Som jeg skrev, hele verdens befolkning vet at det store flertallet av mennesker er heterofile. Det betyr ikke at homofile skal undertrykkes, sånn som du vil at de skal. Anonymkode: 9ac42...8d2 Spar meg for hersketeknikkene dine. Typisk pro-homofil-hersk når argumentene ikke strekker til. Jeg er ikke homofob, tvert imot. Men jeg har mine grenser for hva jeg ønsker å få trykket i trynet av andres legninger. Vær gjerne en pro stolt homofil som lever fritt og koser deg. Men jeg vil helst ikke ha det i min egen stue. Anonymkode: f07c5...1c5 3
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2022 #53 Skrevet 6. februar 2022 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Spar meg for hersketeknikkene dine. Typisk pro-homofil-hersk når argumentene ikke strekker til. Jeg er ikke homofob, tvert imot. Men jeg har mine grenser for hva jeg ønsker å få trykket i trynet av andres legninger. Vær gjerne en pro stolt homofil som lever fritt og koser deg. Men jeg vil helst ikke ha det i min egen stue. Anonymkode: f07c5...1c5 Det er jo det jeg sier. Du vil at homofile skal usynliggjøres. Du får bare være sint og provosert over at ikke alle er som deg og at du må være vitne til det. Uansett så har folket talt. Den homofile nissen vant, og du tapte. Anonymkode: 9ac42...8d2 1
Gjest lurven Skrevet 6. februar 2022 #54 Skrevet 6. februar 2022 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Hvorfor ikke? Anonymkode: cabbe...a66 Jeg liker ikke å se menn som kysser hverandre
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2022 #55 Skrevet 6. februar 2022 lurven skrev (8 minutter siden): Jeg liker ikke å se menn som kysser hverandre Jeg er lesbisk og får trykket denne heterofilien i trynet hver gang jeg skrur på tv'n, er på mobilen eller er i det offentlige rom. Alltid skal det være noen hererofile som holder hender, kliner, er 'kjernefamilie' på søndagstur osv...... Helt siden jeg ble født har hele samfunnet utelukkende forherliget heterofili, men nå er jeg lei!! Jeg liker ikke å se mann og kvinne kysse hverandre!! Jeg tror jeg må sende et sint brev til kommunen, for jeg kan ikke engang gå ned gågata en lørdags formiddag uten at denne heterofile mafien skal trykke sin livsstil i fleisen på andre!! Anonymkode: 18b6b...beb 2 2
Thanos Skrevet 6. februar 2022 #56 Skrevet 6. februar 2022 Chiyo skrev (8 timer siden): PS. Jeg må også si at barna i min familie reagerte ikke på reklamen i det hele tatt. De er ikke oppdratt i et like heteronormativt samfunn som vi ble. Jeg har bare hørt voksne komme med en voldsom reaksjon. Heldigvis hadde ikke noen voksne i min familie en homofobisk reaksjon, men om de hadde hatt det, så hadde det vært en mulighet til å ta et oppgjør med hvorfor de føler det slik. Barna reagerer ikke fordi de ikke vet hva de skal reagere på. De er barn. La dem være det en stund til. Og hvorfor skal alle tvinges inn i normen om at homofili er topp? Altså man skal respektere alle og oppføre seg godt mot alle, men ikke alle mener homofili er greit. Å være homofil i norge idag er helt normalt. De færreste reagerer på det. Det vil alltid være noen som ikke liker det som er annerledes for dem. La dem få mene det uten å føre krig mot dem. Og blir man ikke overeksponert for det, vil det på sikt gli naturlig inn i samfunnet, uten å støte folk fra det. Lacuna skrev (3 timer siden): Absolutt! Men det er nettopp derfor man også må bruke homofile/lesbiske par i reklamer slik at det blir like naturlig som alt annet, uten at det blir sett på som et spesielt fokus Det virker mot sin hensikt. Man blir provosert fordi man blir overeksponert. Slik er det med alt. Er ufattelig mange reklamer jeg irriterer meg over fordi de blir vist døgnet rundt! Jeg boikotter til slutt produktet fordi det blir gnidd inn konstant! Og den homofile nissen er ikke med i reklamen fordi det faller naturlig inn med et koselig tema. Han er med der fordi hele tanken bak reklamen er å provosere. Sette fokus på at nissen kan likesågodt være homofil. "Hei se her folkens! Vi er på moralens rette side! Vi er stolte av det og vi vil at alle skal digge det like mye som oss!" Virtue signaling er det engelske uttrykket. 2 1
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2022 #57 Skrevet 6. februar 2022 AnonymBruker skrev (På 5.2.2022 den 23.01): Sitter og ser på gullfisken, der de skal kåre fjordårets beste reklamefilm. Kom på en ting når reklamen til posten (der julenissen kysser en mann) ble vist. Den reklamen kunne ikke brydd meg mindre, synes det er helt greit. Men: da vi var på besøk hos svigerforeldrene mine i julen, reagerte de voldsomt (synes jeg) på den. De sa at dette var den dårligste reklamen de hadde sett noen gang, så utrolig teit osv., og at de syntes det virket som det måtte være to menn/to jenter som kysser over alt for tida. Selv ser jeg ingen problemer med dette her. Tviler på om de hadde reagert like sterkt hvis julenissen kysset en dame. Syntes rett og slett reaksjonen deres var ubehagelig, og kan nærmest «høre» hva de sier og tenke meg at de synes det er like «tragisk» nå, hvis de ser på gullfisken i kveld. Hva synes dere om reaksjonen deres? Og hva synes dere om reklamen? Anonymkode: 5ab0f...d60 Jeg synes også at reklamen var teit. Det var skikkelig antiklimax med postbudet som leverte på døra så julenissen kunne ta seg fri og kysse en mann. Hele setningen, ikke konkret den homofile delen. Historien var svak, reklamen var på lang og den bygde ikke til noe særlig. Desidert den VERSTE reklamen jeg har sett på tv. Anonymkode: e6c7a...183 3
Thanos Skrevet 6. februar 2022 #58 Skrevet 6. februar 2022 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Jeg er lesbisk og får trykket denne heterofilien i trynet hver gang jeg skrur på tv'n, er på mobilen eller er i det offentlige rom. Alltid skal det være noen hererofile som holder hender, kliner, er 'kjernefamilie' på søndagstur osv...... Helt siden jeg ble født har hele samfunnet utelukkende forherliget heterofili, men nå er jeg lei!! Jeg liker ikke å se mann og kvinne kysse hverandre!! Jeg tror jeg må sende et sint brev til kommunen, for jeg kan ikke engang gå ned gågata en lørdags formiddag uten at denne heterofile mafien skal trykke sin livsstil i fleisen på andre!! Anonymkode: 18b6b...beb Heterofili er normen. Det er det bioligisk naturlige som menneskeheten er avhengige av for å formere seg. Det er ingen mafia. Men jeg liker ikke å få klining og sex mellom heterofile i trynet i hverdagen heller jeg som er hetero, så du har et poeng der. Men det må jeg leve med og det tåler jeg. 1
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2022 #59 Skrevet 7. februar 2022 De fleste av mine homofile venner synes denne reklamen er intetsigende. Derimot elsker de den gamle elkjøpreklamen fra 2016 (?), der en usikker transjente får en gave som viser aksept fra familien. Den hadde i det minste et budskap. Anonymkode: 0da1a...1f2 2
Chiyo Skrevet 7. februar 2022 #60 Skrevet 7. februar 2022 Thanos skrev (18 timer siden): Barna reagerer ikke fordi de ikke vet hva de skal reagere på. De er barn. La dem være det en stund til. Og hvorfor skal alle tvinges inn i normen om at homofili er topp? Altså man skal respektere alle og oppføre seg godt mot alle, men ikke alle mener homofili er greit. Å være homofil i norge idag er helt normalt. De færreste reagerer på det. Det vil alltid være noen som ikke liker det som er annerledes for dem. La dem få mene det uten å føre krig mot dem. Og blir man ikke overeksponert for det, vil det på sikt gli naturlig inn i samfunnet, uten å støte folk fra det. Skal jeg som homofil godta at noen syns at JEG er feil? At det er noe galt med meg og at mennesker som meg ikke skal få være på TV? Nei, det godtar jeg ikke, og det hadde jeg sagt til noen face to face. Det er nesten som å si "Ja, noen er rasist, men hvorfor skal vi tvinge inn normen om at rasisme er galt?" Det er ikke min feil at jeg homofil, og jeg sier ikke unnskyld til noen for at jeg eksisterer. Men om noen er så kørka at de skriver homofobiske ting i kommentarfeltet på Facebook, fordi de ble så sykt krenka av å se et homofilt par i en reklame, da får de høre det fra meg. Vi eksisterer også og vi er en del av samfunnet. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå