Gå til innhold

Gullfisken - Posten reklame skeiv julenisse

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sitter og ser på gullfisken, der de skal kåre fjordårets beste reklamefilm. Kom på en ting når reklamen til posten (der julenissen kysser en mann) ble vist. Den reklamen kunne ikke brydd meg mindre, synes det er helt greit. Men: da vi var på besøk hos svigerforeldrene mine i julen, reagerte de voldsomt (synes jeg) på den. De sa at dette var den dårligste reklamen de hadde sett noen gang, så utrolig teit osv., og at de syntes det virket som det måtte være to menn/to jenter som kysser over alt for tida. 
Selv ser jeg ingen problemer med dette her. Tviler på om de hadde reagert like sterkt hvis julenissen kysset en dame. Syntes rett og slett reaksjonen deres var ubehagelig, og kan nærmest «høre» hva de sier og tenke meg at de synes det er like «tragisk» nå, hvis de ser på gullfisken i kveld. 

Hva synes dere om reaksjonen deres? Og hva synes dere om reklamen? 

Anonymkode: 5ab0f...d60

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har hørt at mange reagerte på den. «Barna blir forvirret», «julen kan da vel få handle om noe annet enn homoer» osv. 
så ja, den der har virkelig bidratt til å få frem hvor snevert syn mange har på homofili enda. JEG syns da egentlig den reklamen bare var koselig. 

Anonymkode: 8f575...f7e

• Liker 14
Skrevet

Hva slags folk omgår dere egentlig? Vi er faktisk i 2022. Ikke hørt noen som brydd seg om filmen.

Anonymkode: cabbe...a66

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Har hørt at mange reagerte på den. «Barna blir forvirret», «julen kan da vel få handle om noe annet enn homoer» osv. 
så ja, den der har virkelig bidratt til å få frem hvor snevert syn mange har på homofili enda. JEG syns da egentlig den reklamen bare var koselig. 

Ja, jeg skjønner liksom ikke helt problemet. Mange som sier at «nissen er utro mot nissekona» - hva med den tradisjonsrike «jeg så mamma kysse nissen»-sangen da? Nei, skjønner virkelig ikke hvorfor det er så sinnsykt krise. 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hva slags folk omgår dere egentlig? Vi er faktisk i 2022. Ikke hørt noen som brydd seg om filmen.

Anonymkode: cabbe...a66

Nei, jeg er faktisk ganske skuffet. De er jo besteforeldregenerasjonen og har vokst opp i en helt annen tid, men fortsatt, det er en dårlig unnskyldning. Finnes grenser for hva man skal la seg provosere av, synes nå jeg. Håper ikke mine barn fikk med seg reaksjonene deres…

Skrevet

Den vant!

Anonymkode: a7571...fe2

• Hjerte 3
Skrevet

Den vant!

Anonymkode: a7571...fe2

Så det, takk og pris! 

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Våre barn leet ikke på øyenbryna i det hele tatt av den reklamen. Men så har de jo også flust av jevnaldrende som er hen, ikke-binær, lesbisk, homo, bifil, trans, panseksuell og fuglene vet hva. 

Anonymkode: 88d88...5ab

• Liker 1
Skrevet

Våre barn leet ikke på øyenbryna i det hele tatt av den reklamen. Men så har de jo også flust av jevnaldrende som er hen, ikke-binær, lesbisk, homo, bifil, trans, panseksuell og fuglene vet hva. 

Godt sagt, tror heller det er de godt voksne som får julenissen-figuren sin ødelagt og blir forvirret 😉

• Liker 1
Skrevet

Det er jo veldig inn i tiden da, å dra inn en homo i alt mulig. Er ikke så nøye hva det er eller om det er bra, bare vi får vist at "vi er kjempeinkluderende og heier på homoer!". 

Anonymkode: 64db2...cd1

• Liker 11
Skrevet

den eneste grunnen til å ha en sånn reklame, er vel nettopp for å skrape til seg mest mulig oppmerksomhet da. 

Anonymkode: ae6a1...7f4

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Nettop. Tenker at man kan slutte å bruke barna som skjold bare fordi man selv blir oppjaget over noe så naturlig som homofili i dagens samfunn. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det er jo veldig inn i tiden da, å dra inn en homo i alt mulig. Er ikke så nøye hva det er eller om det er bra, bare vi får vist at "vi er kjempeinkluderende og heier på homoer!". 

Homofob!

Anonymkode: ffd29...f2d

• Liker 5
Skrevet

Har ingenting imot folk med annen legning, men ja- noen ganger syns jeg det har blitt en slags "moteting" og vise frem at man enten er homofil, eller støtter homofile... Det er også helt greit i forhold til hvordan det ofte var før- men nok er nok... Sier nå bare kan ikke alle få være seg selv uten og gjøre noe stort nummer ut av det, og uten og gjøre det til en slags trend!    

Reklamefilmen ... - syns den helt ærlig var litt kjedelig! To menn som liker hverandre...- ja vel... ikke mer enn det i mine øyne!  

Anonymkode: 7f52e...a71

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Homofob!

Anonymkode: ffd29...f2d

Nei. Handler ikke om det, men denne påtatte, krampaktige måten å vise det på. 

• Liker 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Har ingenting imot folk med annen legning, men ja- noen ganger syns jeg det har blitt en slags "moteting" og vise frem at man enten er homofil, eller støtter homofile... Det er også helt greit i forhold til hvordan det ofte var før- men nok er nok... Sier nå bare kan ikke alle få være seg selv uten og gjøre noe stort nummer ut av det, og uten og gjøre det til en slags trend!    

Reklamefilmen ... - syns den helt ærlig var litt kjedelig! To menn som liker hverandre...- ja vel... ikke mer enn det i mine øyne!  

Anonymkode: 7f52e...a71

Jeg også synes den var kjedelig. Den vant bare fordi det er en homofil nisse. 

• Liker 7
Skrevet

Syntes reklamen var kul og annerledes, men det er en logisk brust at de kun møtes på julaften. De kunne jo møttes de andre 364 dagene.

Konservative folk har vel problemer med at menn kysser.

Anonymkode: 219fd...18c

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

den eneste grunnen til å ha en sånn reklame, er vel nettopp for å skrape til seg mest mulig oppmerksomhet da. 

Anonymkode: ae6a1...7f4

Reklame handler jo om å få oppmerksomhet? Og lager ikke posten julereklame hvert år? 

Synes denne reklamen var helt nydelig. Det er 50 år siden det ble lov til å elske hvem man vil, og posten markerer det på ypperste vis! Bravo! 

• Liker 5
Skrevet

De homofile jeg kjenner, ønsker bare å bli godtatt som de er, og leve et vanlig liv uten spesiell fokus på legningen sin. Just sayin'

Anonymkode: 7f59e...857

• Liker 8
Skrevet

De homofile jeg kjenner, ønsker bare å bli godtatt som de er, og leve et vanlig liv uten spesiell fokus på legningen sin. Just sayin'

Anonymkode: 7f59e...857

Ikke sant! 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...