AnonymBruker Skrevet 5. februar 2022 #1 Skrevet 5. februar 2022 Noen som brukte kjølebind og lindreskum? Fungerte det? Anonymkode: 7ab9b...3ec
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2022 #2 Skrevet 5. februar 2022 Nei, det var iskaldt. Du lager de selv ved å brette bindet ut, dyppe i vann og putte i fryseboksen forresten. Det de gjør på sykehuset. Anonymkode: 2ce1b...ec2 1
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2022 #3 Skrevet 5. februar 2022 Dyrt og oppskrytt, har jeg fått beskjed om 😅 Lindreskummet er bare tull i følge min jordmor. Dersom man får rifter/sår (som kanskje er grunnen til at man prøver det?) skal man visst ikke putte på masse greier der nede, det kan gi infeksjoner.. 🤷🏼♀️ Anonymkode: 64e99...965 1
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2022 #4 Skrevet 6. februar 2022 Jeg fikk beskjed om å ikke bruke lindreskum når jeg fødte i desember på Ahus. Hadde fått i gave og hadde med, så jeg spurte. I følge jordmor som tok i mot babyen og sydde skrubbsårene mine, så er det ikke forsket nok på og de er livredde for infeksjonsfaren. Hun sa at så lenge jeg var innlagt kunne jeg heller få bedøvelsesspray om det ble så vondt at smertestillende og kjølebind ikke tok det. Sistnevnte anbefalte hun å lage selv, ved å brette ut og fukte et bind og legge det i fryseren. Var sånn de gjorde det på sykehuset. Når det er frosset bruker man det under et tynt, ubrukt bind slik at du ikke forfryser tissen. Nå var jeg en heldig, så denne gangen holdt det med smertestillende et par ganger i døgnet i starten. Forrige gang var det verre z og da fikk jeg kjølebind ala det som er beskrevet over på sykehuset. Trang det ikke hjemme, men var fire netter på sykehus også da. Anonymkode: 41732...e98
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2022 #5 Skrevet 6. februar 2022 Ikke prøvd lindreskum, men kjølebind var en LIFESAVER. Lagde de ikke selv, men kjøpte på Fødebagen. Helt fantastisk og gledet meg til å ta på. De ble ikke våte, bare kjølte ned området gradvis. Brukte i ca ti dager. Sydde 20 sting to steder. Anonymkode: f5e9c...1ae 1
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2022 #6 Skrevet 6. februar 2022 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Nei, det var iskaldt. Du lager de selv ved å brette bindet ut, dyppe i vann og putte i fryseboksen forresten. Det de gjør på sykehuset. Anonymkode: 2ce1b...ec2 Man får kjøpt også da, som er mye "snillere" mot tissen. Anonymkode: d0677...bae 1
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2022 #7 Skrevet 6. februar 2022 Anbefaler virkelig kjølebind fra fødebagen. Jeg skulle virkelig ønske jeg hadde de etter første fødsel. Anonymkode: 460ad...f43 1
Fioritura Skrevet 6. februar 2022 #8 Skrevet 6. februar 2022 Kjølebind frå fødebagen var magisk!! Hadde også lindreskum, men det hadde ingen effekt 😏
Brimi Skrevet 6. februar 2022 #9 Skrevet 6. februar 2022 Jeg vil også anbefale kjølebind fra Fødebagen😊 Den var spesielt deilig å ha på når vi skulle kjøre hjem og når jeg skulle sitte på hardt underlag! Prøvde skummet også, men syntes ikke det hadde noen effekt. I tillegg vil jeg anbefale barseltrusene fra Fødebagen, de er veldig gode å ha på😁
mereo Skrevet 6. februar 2022 #10 Skrevet 6. februar 2022 Kjøpte kjølebind, for meg var det bortkasta! Alt for kalde! Gikk mer for «polstring» og komfort.
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2022 #11 Skrevet 6. februar 2022 Bind dyppet i vann som legges i fryseren gjør vel samme susen. Anonymkode: a8673...7ba
Brimi Skrevet 6. februar 2022 #12 Skrevet 6. februar 2022 AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Bind dyppet i vann som legges i fryseren gjør vel samme susen. Anonymkode: a8673...7ba Ikke sammenlignet med kjølebindene fra Fødebagen. De gjør at det blir mykt å sitte, samt kjøler ned. Dessuten blir det vel ganske vått etterhvert med vanlig bind som er dyppet i vann.
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2022 #13 Skrevet 6. februar 2022 Jeg syns det var bortkastet Anonymkode: 3f5e3...289
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå