Gå til innhold

Kan dere fortelle om deres dager hjemme med sykt barn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Har en jente på to som akkurat har fått påvist covid. Samme gjelder meg og samboer. Vi er slappe og ganske dårlig, hun er hes men ellers bare litt slappere/mer grinete enn vanlig. Jeg har så dårlig samvittighet for å ikke aktivisere henne godt nok, og klarer ikke slappe av fordi jeg føler vi burde lekt, aktivisert henne, gått ut. Hvordan ser en sykt barn-dag ut hos dere?

Anonymkode: 5c689...f40

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tenker nettbrett/tv, osv er helt innafor ved sykdom 😊 hadde korona I november,  jeg og barna. Vi var hjemme I 2 uker. Jeg og pappaen til barna er separert, og de bor fast hos meg. Så det var veldig godt når hverdagen var tilbake igjen 😅 minste er 3 år og største er 5 år. 

Du må tenke på at dere foreldre må også få hvilt dere ut, og dere bytter vel på litt regner jeg med.

Nå er jo isolasjonstiden kort. 4 dager +24 timer feberfri. Så er vel ikke lenge til henne kan gå i barnehagen igjen:)

Anonymkode: b324b...a8f

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

De glaner på iPad hele dagen mens jeg jobber på hjemmekontor. 

Anonymkode: d127c...36e

Skrevet

Ikke ha dårlig samvittighet. Dere er dårlige og trenger å fokusere på å bli friske. Ta med leker (eller andre ting barnet liker) i sengen, da får du slappet av samtidig. Tv eller nettbrett er absolutt innafor. Også kan dere bytte på, så får dere ordentlig hvile i mellom slags?

Anonymkode: 9d9fd...149

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Hei! Har en jente på to som akkurat har fått påvist covid. Samme gjelder meg og samboer. Vi er slappe og ganske dårlig, hun er hes men ellers bare litt slappere/mer grinete enn vanlig. Jeg har så dårlig samvittighet for å ikke aktivisere henne godt nok, og klarer ikke slappe av fordi jeg føler vi burde lekt, aktivisert henne, gått ut. Hvordan ser en sykt barn-dag ut hos dere?

Anonymkode: 5c689...f40

Akkurat hatt en uke hjemme med to syke foreldre, to friske barn i karantene, som så fikk symptomer akkurat da vi kom ut av isolasjon så vi kunne levert i bhg om de hadde holdt seg friske. For så å ha et veldig sykt barn nå før helga (gøy feber et døgn), og et med mindre symptomer, nokså frisk (og BARE negative tester, selv pcr…)Ja hvordan har uka vært… for å si det sånn. De har binget Mia og meg på Netflix, hele familien har sett hele serien to ganger og startet forfra tredje runde nå i dag. De kan introsangen og synger den i søvne om natta… ispedd er par minionsfilmer og litt paw patrol for avveksling. Har også malt, tegnet, fargelagt og perlet. Vi som har kommet ut av isolasjon har tatt med hun som tester negativt ut en tur de dagene vi har orket. 

Og akkurat nå er det så unntakstilstand at jeg har ikke grann dårlig samvittighet. Så glad vi kan forsvinne inn i en tv serie og få tiden til å gå… og bli friskere. Skulle gjerne tilbudt dem mer, men jeg orker ikke. Null energi, mannen lå led feber i 4 dager så jeg  var i praksis alene med dem. Nei, vettu, jeg er glad vi har beholdt godt humør, kost oss med Netflix, ikke kranglet hverken voksne eller barn, og overlevd. De skal snart i bhg igjen for mentalt påfyll, da blir de skjermfritt igjen som vanlig. Og jeg skal sooooove… hvile ut… 

Nei det får gå en grense for dårlig samvittighet. Hos meg går den ved to ganske syke foreldre altså, da får man være glad at ungene får mat og stell og kjærlighet. Og tv 😛 De er straks 6 og 4 år da, jeg er glad de har blitt store nok til p sitte stille ved tv ved behov. Hadde strøket med av en ett/toåring i hus nå, eller da de var 1 og 3 feks. OMG. Nei når sykdommen rammer slik som nå er det meste lov og ingen unger tar skade av en uke eller to som ikle er optimale. Det går helt fint.

Anonymkode: 6ee53...996

• Liker 3
Skrevet

Fri flyt av skjerm og snarveier i matveien.  I dag var første dag familien var utenfor døra på åtte dager. Dårlig samvittighet? Nei. Hverdagen kommer tidsnok. Da blir det skjermdetox og full rulle på alle. Sykdom er unntak og barna har kost seg.

Anonymkode: fb76a...1f2

• Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet

Altså, et sykt barn trenger lite underholdning. Når foreldrene er syke er «alt» lov i mitt hode. Enkel mat, ingen skjermrestriksjoner osv. Da handler det om å komme seg gjennom dagene.

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

De glaner på iPad hele dagen mens jeg jobber på hjemmekontor. 

Anonymkode: d127c...36e

Samme her. Hvis de er dårligere sitter jeg sammen med de. Og serverer selvsagt mat, drikke og kos når det trengs. Men mest tv på sofaen. 

Anonymkode: 590ac...84d

Skrevet

Jeg er alene med 3 barn, bikkje og korona har selvsagt inntatt huset to dager etter mannen reiste offshore. 

Her er det TV hele dagen. Fritt frem..

Har også blitt mye saft og chips og BigOne til middag 2 (!!) dager på rad. 

Jeg satser på å overleve. Så er hverdagen tilbake om en liten uke håper jeg 🤞

Anonymkode: b9efa...0da

Skrevet

har en 1 åring her, som har vært syk flere ganger Men ikke med covid 19 enda. Når han er syk er han ekstra sutrete og vil helst bare sitte ved siden av oss eller på fanget. Han er ikke så interessert i å leke. Så jeg skal innrømme at Tv går..

Skrevet

Da jeg var alene med 1 åring som ikke kunne gå og snart 3 åring som ikke klarte å underholde seg selv, trodde jeg at jeg skulle kollapse. I dag er de 5 og 3 år og det kan ikke sammenlignes! De leker så godt sammen enten de er syke eller friske. Og jeg kan ligge på sofaen med god samvittighet (om jeg er syk selv). Det har faktisk skjedd at om bare den ene er (små)syk, så holder jeg begge hjemme fra barnehagen. Lettere det, for å slippe styret med levering og henting og så har de selskap i hverandre utenom. Om det bare er jeg og det ene barnet blir det mer mas og krav om underholding. Men så lenge jeg er frisk selv, så kan det være veldig koselig å være hjemme med sykt barn. Så lenge det ikke er for sykt🌸

Anonymkode: 82f5a...68f

Skrevet

Den uka junior på 1,5 år hadde rs virus så vi alle sesongene med peppa gris minst to ganger. Ellers lekte vi litt med biler i sofaen, leste bøker etc. Syke barn orker ikke allverden.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...