AnonymBruker Skrevet 5. februar 2022 #1 Skrevet 5. februar 2022 Etter at jeg fikk barn selv har jeg reagert når jeg leser triste nyheter om barn. Akkurat nå leste jeg om gutten i Marokko som falt ned i en brønn og nå er funnet død. Det gjør vondt i hjertet. Jeg tenker på hvor redd han må ha vært, selv om denne gutten ikke angår meg i det hele tatt. Er det flere som har det som meg? Anonymkode: d3b42...f0a 3 3
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2022 #2 Skrevet 5. februar 2022 Oh yeah! Helt vanvittig og, så den saken har jeg ikke lest med vilje. Jeg blir også veldig trist når jeg leser lm foreldre som dør fra små barn. Hun som drepte barna sine i Lørenskog(?), han 2 åringen som ble påkjørt og drept i Oslo, han 1,5 åringen som falt i elva ved Geiranger. Jeg blir helt på gråten bare jeg skriver det. Synes det er så forferdig trist. Samboern min har også endret seg veldig sånn. Det han før kunne si uanfektet at var trist går mye mer innpå han. Det er vel fordi det føles mer nært, lettere å sette seg inn i reaksjonen til barnet i situasjonen, og foreldrenes sorg og fortvilelse når de mister barnet sitt. Anonymkode: 50e86...454 2
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2022 #3 Skrevet 5. februar 2022 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Etter at jeg fikk barn selv har jeg reagert når jeg leser triste nyheter om barn. Akkurat nå leste jeg om gutten i Marokko som falt ned i en brønn og nå er funnet død. Det gjør vondt i hjertet. Jeg tenker på hvor redd han må ha vært, selv om denne gutten ikke angår meg i det hele tatt. Er det flere som har det som meg? Anonymkode: d3b42...f0a Jeg gråter mens jeg leser om den stakkars lille gutten. Er så knust. Anonymkode: 758e9...8df
Duff Skrevet 5. februar 2022 #4 Skrevet 5. februar 2022 Den saken har gått inn på jeg også. Leste akkurat nå at ambulansen har kjørt fra stedet, den har stått der noen dager og venta så jeg håper gutten er med.
Diamant Skrevet 5. februar 2022 #5 Skrevet 5. februar 2022 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Etter at jeg fikk barn selv har jeg reagert når jeg leser triste nyheter om barn. Akkurat nå leste jeg om gutten i Marokko som falt ned i en brønn og nå er funnet død. Det gjør vondt i hjertet. Jeg tenker på hvor redd han må ha vært, selv om denne gutten ikke angår meg i det hele tatt. Er det flere som har det som meg? Anonymkode: d3b42...f0a Åh, nei er han funnet død?
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2022 #6 Skrevet 5. februar 2022 Duff skrev (1 minutt siden): Den saken har gått inn på jeg også. Leste akkurat nå at ambulansen har kjørt fra stedet, den har stått der noen dager og venta så jeg håper gutten er med. Gutten er meldt død..💔 Anonymkode: 758e9...8df
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2022 #7 Skrevet 5. februar 2022 Han falt 32 m ned i brønnen, så håper virkerlig at han døde fort i fallet og ikke har levd i flere dager. Hadde virkerlig håpet at de skulle få han ut i live, men når han først døde så håper jeg det skjedde fort og tidlig. Nrk skrev at det var heist ned mat og vann, men de visste ikke om han hadde rørt det. Anonymkode: 5ee42...901
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2022 #8 Skrevet 5. februar 2022 Har det likt. Etter at jeg selv fikk barn tåler jeg ikke slike saker. Før jeg selv fikk barn var det for stor avstand mellom meg selv og historiene, så det gikk ikke innpå meg. Jeg relaterte ikke til det. Anonymkode: fa3c9...c68 1
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2022 #9 Skrevet 5. februar 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Han falt 32 m ned i brønnen, så håper virkerlig at han døde fort i fallet og ikke har levd i flere dager. Hadde virkerlig håpet at de skulle få han ut i live, men når han først døde så håper jeg det skjedde fort og tidlig. Nrk skrev at det var heist ned mat og vann, men de visste ikke om han hadde rørt det. Anonymkode: 5ee42...901 De filmet fra brønnen for noen dager siden og da virket det som om han pustet.. Anonymkode: 758e9...8df
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2022 #10 Skrevet 5. februar 2022 Alle nyheter som omhandler barn er hjerteskjærende. Uhell skjer, og livet kan ta uventede vendinger. Men det verste er når foreldre, som barn skal føle seg mest trygge på av alle, forvolder sitt eget barns død eller driver med mishandling. Det er så hjerteknusende og det gjør så vondt. Disse historiene brenner seg fast i sjela for alltid, og gjør vondt. Så umenneskelig å trist 😭💔 Anonymkode: c12d6...a1e 2 3
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2022 #11 Skrevet 5. februar 2022 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): De filmet fra brønnen for noen dager siden og da virket det som om han pustet.. Anonymkode: 758e9...8df Ja han lå en stund i brønnen i live. Anonymkode: 12126...d79
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2022 #12 Skrevet 5. februar 2022 Jeg gikk flere dager og tenkte på han fyren som tok livet av hele familien sin og tente på huset rett før jul 😭 Og husker også en annen sak for noen år siden om en gutt som ble påkjørt da han lekte med vennene sine som bare brente seg fast på minnet mitt i flere dager etterpå 😭 Anonymkode: d2fad...0f5 1
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2022 #13 Skrevet 5. februar 2022 Har blitt helt ekstrem etter jeg selv fikk barn. Før la jeg knapt merke til slike nyheter, nå biter det seg fast og jeg får klump i magen og gråter og tenker på det leeenge. 1,5-åringen i Geiranger og 2-åringen som ble påkjørt i Oslo i 2020 er foreløpig de som har påvirket meg mest, og sistnevnte tenker jeg fortsatt på hver eneste dag, sikkert også fordi vi bor på Holmen hvor det skjedde og jeg har gått der hundrevis av ganger med min da 2-åring. Det er vel en del av «pakka» når man blir mamma🤷🏻♀️ Anonymkode: d3fd6...e54 2
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2022 #14 Skrevet 5. februar 2022 Det er helt forferdelig med han lille gutten i Marokko 😭 nyheter som omhandler barn som dør eller opplever vonde ting gjør meg helt knust.. Jeg skulle ønske jeg bare kunne scrolle videre, men jeg klarer ikke.. Anonymkode: 25d34...7c1 1 1
Rosa Dartle Skrevet 5. februar 2022 #15 Skrevet 5. februar 2022 Det er helt grusomt å lese slike saker, det berører en sterkt. Og ja, opplever at det gjør ekstra sterkt inntrykk etter at jeg fikk barn selv. Håpet så inderlig de skulle greie å berge den sikkert veldig redde gutten. 😢 3
Flytendesåpe Skrevet 5. februar 2022 #16 Skrevet 5. februar 2022 Stakkars gutten som falt 😭😭 gråter og gråter.. Har småbarn selv og dette er hjerteskjærende. 3 1
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2022 #17 Skrevet 5. februar 2022 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Har blitt helt ekstrem etter jeg selv fikk barn. Før la jeg knapt merke til slike nyheter, nå biter det seg fast og jeg får klump i magen og gråter og tenker på det leeenge. 1,5-åringen i Geiranger og 2-åringen som ble påkjørt i Oslo i 2020 er foreløpig de som har påvirket meg mest, og sistnevnte tenker jeg fortsatt på hver eneste dag, sikkert også fordi vi bor på Holmen hvor det skjedde og jeg har gått der hundrevis av ganger med min da 2-åring. Det er vel en del av «pakka» når man blir mamma🤷🏻♀️ Anonymkode: d3fd6...e54 Disse to sakene tenker jeg mye på også, sikkert fordi jeg har barn født ca samme år. Og ikke minst Gjerdrum og 2 åringen der, og en fryktelig drapsak fra England der morderene selv var barn. Har blitt helst ekstremt etter at jeg ble mor, og det aller beste for meg er å ikke lese nyheter og spesielt slike saker. Men blir liksom dratt mot det, så lettere sagt en gjort. Anonymkode: 4632f...0c6
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2022 #18 Skrevet 6. februar 2022 Leser ikke triste saker om barn. Det gikk inn på meg før jeg fikk barn også, selvfølgelig, men jeg kjenner det på en annen måte nå når jeg har barn selv. Klarer det bare ikke. Anonymkode: 6fcdd...ef7 2
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2022 #19 Skrevet 6. februar 2022 Forstår det godt. Jeg klarte ikke lese om slikt etter jeg fikk barn fordi jeg følte at det gikk så inn på meg. Så mistet jeg et barn selv, og innså at det faktisk var litt «viktig». Angsten for å miste og viten om at det er mulig gir en annen bevissthet på hvor heldig man er som har friske barn, og hvor viktig det er å ta vare på hvert minutt man har med barna sine. Ja, det er vondt å lese om triste skjebner. Men enda verre er det for de som står i katastrofene ❤️ Anonymkode: bde6f...00a 3
Thanos Skrevet 6. februar 2022 #20 Skrevet 6. februar 2022 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Etter at jeg fikk barn selv har jeg reagert når jeg leser triste nyheter om barn. Akkurat nå leste jeg om gutten i Marokko som falt ned i en brønn og nå er funnet død. Det gjør vondt i hjertet. Jeg tenker på hvor redd han må ha vært, selv om denne gutten ikke angår meg i det hele tatt. Er det flere som har det som meg? Anonymkode: d3b42...f0a Helt enig! Husker så godt den saken her fra vestlandet også, hvor mor og barn falt i elva og moren ble reddet opp mens barnet ble funnet død endel senere. Jeg fikk ikke skrekkbildet ut av hodet før et par måneder senere. Forferdelig å lese!!! Og nå denne dette barnet i Marokko. 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå