Gå til innhold

Fortelle samboer at broren er utro?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei kvinneguiden, 

Nylig fikk jeg vite at broren til kjæresten min flere ganger har vært utro mot sin samboer. Fikk inntrykket av at det var mye følelser innblandet, og at dette hadde pågått over lenger tid. Til info så har både broren til kjæresten min og hans «elskerinne» familie og barn - og at begge parter vurderte å gå fra sine samboere. 

Alt dette fikk jeg helt tilfeldig vite av en kollega, som hadde hørt dette av en felles bekjent av hun og broren til kjæresten min. I starten tenkte jeg at det bare var rykter, men i ettertid har jeg funnet flere faktorer som tyder på at denne affæren er 100% sikker. 
Har også tenkt at de kanskje har jobbet seg gjennom utroskapen, og at de kom «sterkere ut av det», men syns også dette virker rart da både samboeren hans og «elskerinnen» hans jobber sammen…

Vet at jeg ikke har noe med denne utroskapen å gjøre, og jeg ønsker heller ikke å blande meg. Men jeg føler jeg holder noe skjult for min egen samboer, som ikke er klar over denne situasjonen. Det er kun meg som vet om det, og det plager meg fordi jeg syns det er tøft og vanskelig. Er det innafor å fortelle samboeren min om brorens utroskap, eller burde jeg holde det for meg selv?

Anonymkode: ee044...c8c

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er du som kjenner samboeren din og forholdet deres best?

Anonymkode: 64639...a9f

Skrevet

Jeg ville fortalt det. Jeg er usikker på om det er rett eller ikke, men det ville vært naturlig for meg å dele det med min mann.

Anonymkode: 5d76b...183

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Det er du som kjenner samboeren din og forholdet deres best?

Anonymkode: 64639...a9f

Ja, så absolutt! Syns bare det er fint med litt innspill, da det kanskje er flere som har opplevd lignende situasjoner. Føler det riktige for meg er å fortelle han det, men usikker på om det er det riktige for «han» å vite… 

Skrevet

Hadde ikke nølt med å fortelle det til samboeren min – det får bli opp til ham hva han gjør med det eller ikke.

• Liker 3
Skrevet

Med mindre samboeren din er en sånn som kan finne på å lage masse bråk ut av dette, så virker det for meg unaturlig å ikke dele noe slikt. 

Anonymkode: 5ca77...428

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Med mindre samboeren din er en sånn som kan finne på å lage masse bråk ut av dette, så virker det for meg unaturlig å ikke dele noe slikt. 

Han er verdens roligste person, og jeg vet at han ikke kommer til å lage noe bråk. Skuffet blir han garantert, hvem blir ikke det i en slik situasjon? men jeg vet at om han ønsker å ta dette «videre» med broren gjør han det på en saklig og ryddig måte. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Han er verdens roligste person, og jeg vet at han ikke kommer til å lage noe bråk. Skuffet blir han garantert, hvem blir ikke det i en slik situasjon? men jeg vet at om han ønsker å ta dette «videre» med broren gjør han det på en saklig og ryddig måte. 

Da syns jeg du skal si det 👍

• Nyttig 1
Skrevet

Jeg ville nok sagt det videre fordi jeg ikke ville gått og tenkt på dette alene uten å dele det med den viktigste voksne personen i livet mitt. Han hadde nok også lurt på hva jeg gikk rundt å tenkte på, og gjerne det hadde skapt en avstand.

Anonymkode: 3b654...d67

Skrevet

Hold det for deg selv. Du kan snakke med broren din.

Anonymkode: 6914c...8e1

Skrevet
12 hours ago, AnonymBruker said:

(...) Alt dette fikk jeg helt tilfeldig vite av en kollega, som hadde hørt dette av en felles bekjent av hun og broren til kjæresten min.

Altså snakken går allerede. Så er det vel bare et spørsmål om tid før alle vet det. 

Anonymkode: 45c23...300

Skrevet

Det beste hadde vært og gått trykket det opp i trynet til han som er utro. 
Gitt han en liten tidsfrist til å ordne opp før du avslørte hele historien før de andre involverte 

Anonymkode: 3cb95...4df

Skrevet

Om din samboer er utro, og din svigerinne vet om det. Hadde du ønsket at hun fortalte deg det eller vil du heller leve lykkelig uvitende?

Anonymkode: dcc70...eaa

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...