Gå til innhold

Når slutter dere å gå nakne foran barna?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg snakket med en venninne om dette, og hun mente at jeg snart kommer til en grense for når vi kan gå nakne (typ til og fra badet etc. med barna) de er 4 og 7. hun mener at selv om de er et stykke fra puberteten, så er det er kjipt for barn å være så gamle at de husker å h sett foreldrene sine nakne. 

vil bare si at vi ikke er noen nudistfamilie  altså, det er snakk om å ikke låse døren på badet når man dusjer, gå og hente en truse på soverommet etc. 

hva tenker dere? 

Anonymkode: dd8a5...5e8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Seriøst, er det ingen her på kg som har håndklær på badet mtp at dere rusler ut og inn helt nakne?

Anonymkode: f5db3...201

• Liker 23
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Seriøst, er det ingen her på kg som har håndklær på badet mtp at dere rusler ut og inn helt nakne?

Nei det er så dyrt. Vi er alle uføretrygdet vet du. 

Anonymkode: 8f2dd...eb5

• Liker 30
  • Hjerte 5
  • Nyttig 3
Skrevet

Aldri. 
Hilsen J25 med foreldre i midten av 50-årene

Anonymkode: 64aed...799

• Liker 16
Skrevet

Jeg ser for meg at jeg kommer til å løpe kjapt naken og hente en truse fra bad til soverom hele livet, med mindre vi har besøk. Nå er mine barn bare 6 og 7, så mulig jeg endrer mening etterhvert.

Anonymkode: 4ce02...1ba

• Liker 3
Skrevet

må jo bli et himla styr i fellesdusjen for disse ungene som vokser opp med et sånt restriktivt syn på menneske kroppen? kropp er topp !

min familie er langt i fra nudister men nakenbading forekommer

Anonymkode: 648b5...cc7

• Liker 23
  • Hjerte 1
Skrevet

Mine er på samme alder som dine, og jeg tenker å slutte nå. De er så nysgjerrige og han på 4 har allerede kommentert om kroppen min til barnehageansatte🤦‍♀️

Anonymkode: 651cb...337

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Herregud. Jeg kommer aldri til å dekke meg til i mitt eget hjem. Hvis de ikke vil se så er det opp til dem.

Snakker selvfølgelig ikke om å sitte å skræve i sofaen mens de har venner på besøk, men å gå fra bad til soverom, skifte, dusje i svømmehall, smøre meg med solkrem i Syden og andre tilfeller hvor det er naturlig.

Sykt at folk er så hysteriske i forhold til nakenhet. Ikke rart ungdom sliter med noe så banalt som å dusje etter gymtimen.

Anonymkode: e086f...dac

Enig.. Eldste min er snart 6, men jeg dekker meg aldri til så lenge det er en naturlig setting. Merker så forskjell på mannen og meg. Han har foreldre som gjerne hiver seg uti for et nakenbad, mens jeg er vokst opp mer pietistisk. Vi har vanlige kropper begge to, men han har alltid hatt et veldig naturlig forhold til kroppen sin, mens jeg har hatt et mye mer trøblete.

Anonymkode: 66f31...0e6

• Liker 8
Skrevet

Når barna viser ubehag kanskje? Jeg dusjer feks naken i svømmehallen sammen med min datter på 10. 
jeg synes det er annerledes med barn av motsatt kjønn, men frem til 7 års alder er det vel naturlig at barnet kan være med i «feil» garderobe.

Anonymkode: d1745...ee6

• Liker 1
Skrevet

Jeg kler som av og på meg på badet, så de har aldri sett meg naken. 

Har alltid gjort det sånn så er ikke et bevisst valg fordi jeg har barn. 

Anonymkode: 1abc6...f40

• Liker 3
Skrevet

Her har vi avslappet forholdet til kropp og nakenhet. Jeg kan godt gå naken fra badet til soverommet med håndkle på hodet foran sønnene mine på 10 og 12. De er ikke helt «der» enda. 

Men jeg går ikke heeeelt naken foran 15-åringen. For han er alt kleint for tiden… 

Men seriøst, kropp er kropp. 

Anonymkode: fc114...3be

• Liker 9
Skrevet

Dekket meg til når barnet var 2. Det ville ikke vært naturlig for meg å traske rundt naken foran barnet. Barn sammen med nakne foreldre er veldig rart synes jeg. 

Anonymkode: a4250...640

• Liker 16
Skrevet

Og jeg synes det er både unaturlig og rart å tenke slik du gjør. 

Anonymkode: e086f...dac

Jeg tror folk flest i resten av verden synes det er mer unaturlig enn naturlig å skræve rundt naken foran barna sine.

• Liker 15
Skrevet

Nakenhet er jo noe av det mest naturlige med oss mennesker og jeg kommer aldri til å være redd for å gå naken fra bad til rommet mitt om jeg må, det tåler guttungen enten han er 2 eller 22. Han kan fortsatt finne på å gå på do om jeg står i dusjen så han har ikke noe restriktivt forhold til nakenhet selv heller. Er jo ingen som tvinger barna til å komme på badet eller stå å glo om en går naken forbi heller .

Er jo ikke rart det er så mye tull med dusjing etter gym og svømming når barn blir tillært hjemmefra at nakenhet ikke er "greit". 

• Liker 10
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Dekket meg til når barnet var 2. Det ville ikke vært naturlig for meg å traske rundt naken foran barnet. Barn sammen med nakne foreldre er veldig rart synes jeg. 

Den rare her er deg.

Anonymkode: e3474...658

• Liker 26
Skrevet

Har aldri tenkt å slutte med det. Vi går inn på badet når det dusjes, både dem til meg og jeg til dem. 

• Liker 3
Skrevet

Mår barna begynner å bli mer ungdom er de selv ofte mer bluferdig. Da tenker jeg at man respekterer dette. Når de er små kan man bade med dem og det er ingenting som heter privatliv: sitter man selv på do kan man regne med å få «besøk» Dette forsvinner når barnet blir større, det respekterer foreldrens privatliv på en annen måte og ønsker selv mer privatliv. Jeg dekker meg ikke mer til nå enn før, men har ikke barna rundt meg på samme måte da jeg har mer privatliv, ettersom de er blitt større.  

• Liker 12
Skrevet

Den rare her er deg.

Anonymkode: e3474...658

? Altså😂 Hvorfor er det rart at man foretrekker å ha klærne på?

Vet om en som dusjet sammen med barnet sitt på 4 år. Hun synes det var så gøy med pappaens underliv at når de dro på besøk til familie og venner så prøvde hun å bli med folk på do så hun kunne se. Det synes jeg er rart.

• Liker 12

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...