Gå til innhold

Psykisk sliten av jobb på grunn av korona.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er psykisk sliten av og gå på jobb, på grunn av corona. Jeg jobber i en barnehage, og man går hver dag og lurer på om når man blir smitta.  Man må hver dag være i nærkontakt med barn som kanskje har korona. Og nå er det jo ikke nærkontakt for famile medlemmer heller lenger, så da er sjansene enda større. Og ikke kan man pålegge og teste barna om de ikke har symptom. 

Jeg er så psykisk sliten og sover masse hver helg. I går kom jeg hjem og la meg klokken åtte og sov til neste dag fordi jeg var så sliten. Er redd for å få smitte og for å bli veldig syk. Føler også det er forventa at når vi evt får smitta så skal vi være friske nok til og komme tilbake med en gang isolasjonen er over. Jeg er ikke i noen risikogruppe, men har en del helseutfordringer og er redd jeg ikke vil være frisk så fort. 

På ene siden skulle jeg ønske at jeg fikk det, så slipp man gå og vente på og få den. Er slitsomt, synes alt snakk er om korona i pausen og ellers. Alt er korona, korona, korona. Jeg har vært så forsiktig og er nesten ikke utenom jobb, fordi jeg har vært redd for og få smitte. Men føler det er litt bortkasta når alle med stor sjanse blir smitta allikevel. Hvordan har dere andre det som jobber i barnehage det??

Lei korona og lei av å ha angst og være utslitt!!!!!

• Hjerte 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Selv har jeg vært nærkontakt med smittede nærmest daglig siden nyttår. Har faktisk sluppet unna smitte, selv om jeg har gjort lite for å unngå det. 

Å leve med smitten handler også om å akseptere det. Vi går vel ikke rundt og er redde for influensa hver vinter, gjør vi vel?

• Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet
Example skrev (5 minutter siden):

Selv har jeg vært nærkontakt med smittede nærmest daglig siden nyttår. Har faktisk sluppet unna smitte, selv om jeg har gjort lite for å unngå det. 

Å leve med smitten handler også om å akseptere det. Vi går vel ikke rundt og er redde for influensa hver vinter, gjør vi vel?

Ja hadde det vært så enkelt så, jeg har egentlig ikke vært så engstelig før nå. Men er sliten i tillegg og da blir kanskje angsten større? 

Skrevet
Example skrev (2 timer siden):

Influensa smitter kanskje 5-10% av befolkningen i en vanlig sesong så risikoen er betraktelig mindre. 

• Liker 1
Skrevet
Babushka skrev (14 minutter siden):

Influensa smitter kanskje 5-10% av befolkningen i en vanlig sesong så risikoen er betraktelig mindre. 

Ja godt poeng. Det er jo faktisk få som blir smittet av influensa i en sesong. Kan ikke sammenlignes med at ca 3,5- 4 millioner nordmenn nå forventes å smittes med covid. 

Skrevet
J.E skrev (3 minutter siden):

Ja godt poeng. Det er jo faktisk få som blir smittet av influensa i en sesong. Kan ikke sammenlignes med at ca 3,5- 4 millioner nordmenn nå forventes å smittes med covid. 

Influensa får man i snitt kanskje hvert 5-10 år, jeg har ikke hatt influensa siden 2009. Men det finnes jo enkelte som kaller en vanlig forkjølelse for influensa.

• Liker 1
Skrevet

Dette er ikke en tråd for å diskutere om korona er farligere enn influensa, det kan dere ta et annet sted.

Hilsen ts

Skrevet

Hvordan orke og gå på jobb, med daglig angst for å bli smitta. Hilsen ts

• Opprett ny...