Gå til innhold

Er dette skambud???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ts her.

Megler har nettopp tatt kontakt med meg. Vi avtalte visning i denne uken. Megler sa at selger har kjøpt en ny leilighet i nabokommunen og har flyttet inn der. Altså bor ikke selger lenger i den leiligheten som skal selges. Tror dere selger skal godta et bud som er mye lavere enn prisantydning (3 100 000kr)? Jeg kan gi bud maks 2 870 000kr inkludert omkostninger 78 842kr. 

Anonymkode: 50d2d...edf

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Ts her.

Megler har nettopp tatt kontakt med meg. Vi avtalte visning i denne uken. Megler sa at selger har kjøpt en ny leilighet i nabokommunen og har flyttet inn der. Altså bor ikke selger lenger i den leiligheten som skal selges. Tror dere selger skal godta et bud som er mye lavere enn prisantydning (3 100 000kr)? Jeg kan gi bud maks 2 870 000kr inkludert omkostninger 78 842kr. 

Har du lest rådene du har fått?

• Liker 2
Skrevet
nomore82 skrev (12 minutter siden):

Har du lest rådene du har fått?

Jo, da. Jeg skal selvsagt ikke begynne med bud på 2.8 millioner.

Jeg skal begynne med mye mindre enn det jeg har å by, f.eks fra 2.5millioner.

Ts.

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Ts.

Flott. Da begynner du der. Lykke til! :)

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Ts.

Du gjør lurt i å åpne med 2,6. 2,5 er et skambud. 

Er uenig med den iver her som sa at man skulle begynne på 10 % under prisantydning, men en leilighet er likevel ikke verdt mer enn det folk er villig til å gi. Samtidig så har selger blitt forespeilet at boligen er verdt 3,1. De kan nok være villig til å gå ned et par hundre, men å begynne å by mer enn 500 000 under prisantydning er litt fornærmende (Da skulle den ha ligget ute mye lenger)

Lykke til på visning og med boligkjøp!

• Liker 3
Skrevet

Ts her.

Har vært på visning i dag. Leiligheten ser fin ut innvendig. Kjøkkenviften virker ikke som det skal. Det tar ikke matlukten ut av leiligheten. Ytterdøren ( sameie, felles for de 3 leilighetene) er gammel og ser ikke fin ut. Leiligheten har 3 soverom, akkurat som jeg ønsker. Jeg vil kjøpe denne leiligheten. Problemet er at den ikke har en plass å lade elbilen. Jeg skal snart kjøpe en bil, særlig en elbil. Det er ikke privat parkeringsplass som tilhører leiligheten. Man må parkere ca.80meter fra leiligheten. Jeg har spurt om jeg har lov til å installere et ladepunkt i leiligheten. Eier sa at jeg må høre med familiene som bor i første og andre etasje. Leiligheten som selges ligger i 3. Etasje. Det er en sameie. 

Jeg er skuffet over å ikke få lade bilen min og at jeg er kanskje nødt til å kjøpe en bensinbil, noe jeg IKKE vil.

Hva gjør jeg????? Har dere noen tips om dette problemet med ladepunkt i en sameie leiligheter?

Skrevet

Skal du strekke 80 meter med ledning fra huset? Finn en annen leilighet eller dropp elbilen. 

Anonymkode: 4ce68...41e

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Skal du strekke 80 meter med ledning fra huset? Finn en annen leilighet eller dropp elbilen. 

Nei, det skal jeg ikke. Jeg vil ikke kjøpe bensinbil! Jeg skal ta kontakt med styreleder i sameiet for å spørre om mulighet til å sette opp en ladeboks i 3 etasje🤷‍♀️.

Ts.

Skrevet

Eller har noen andre et forslag om hvordan jeg kan løse dette problemet med ladepunkt?

Ts.

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Nei, det skal jeg ikke. Jeg vil ikke kjøpe bensinbil! Jeg skal ta kontakt med styreleder i sameiet for å spørre om mulighet til å sette opp en ladeboks i 3 etasje🤷‍♀️.

Ts.

Skal du ta med deg bilen opp da? 😂

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 5.2.2022 den 23.16):

Ts her.

Dette står på salgsoppgaven:

Selger har observert et par skjeggkre i boligen. I meglerens verdivurdering av boligen er det ikke tatt hensyn til opplysninger om at skjeggkre er observert.

Er denne leiligheten ikke verdt å kjøpe siden insekter bor der? Jeg er plutselig usikker om den er verd til å kjøpe. Er skjeggkre farlig for barn for jeg vil ikke risikere helsen til barna mine.

Skjeggkre er ikke farlig, men påvirker boligens verdi da de er plagsomme syntes mange. God grunn til å by enda lavere!

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Ts her.

Har vært på visning i dag. Leiligheten ser fin ut innvendig. Kjøkkenviften virker ikke som det skal. Det tar ikke matlukten ut av leiligheten. Ytterdøren ( sameie, felles for de 3 leilighetene) er gammel og ser ikke fin ut. Leiligheten har 3 soverom, akkurat som jeg ønsker. Jeg vil kjøpe denne leiligheten. Problemet er at den ikke har en plass å lade elbilen. Jeg skal snart kjøpe en bil, særlig en elbil. Det er ikke privat parkeringsplass som tilhører leiligheten. Man må parkere ca.80meter fra leiligheten. Jeg har spurt om jeg har lov til å installere et ladepunkt i leiligheten. Eier sa at jeg må høre med familiene som bor i første og andre etasje. Leiligheten som selges ligger i 3. Etasje. Det er en sameie. 

Jeg er skuffet over å ikke få lade bilen min og at jeg er kanskje nødt til å kjøpe en bensinbil, noe jeg IKKE vil.

Hva gjør jeg????? Har dere noen tips om dette problemet med ladepunkt i en sameie leiligheter?

Om kjøkkenviften ikke virker bytter du den bare dersom boligen blir din 

• Liker 3
Skrevet

Skambud = et bud som er usaklig lavt. 200k under takst er ikke et skambud. Hadde du budt en million under takst, da snakker vi skambud.

Skrevet

Du får leie deg parkeringsplass med ladepunkt. Du kan da ikke dra 80 m med skjøteledning til parkeringsplassen. Ellers så får du skaffe deg en hybrid, og lade andre steder.

Anonymkode: ea8ba...143

• Liker 1
Skrevet

En ren el-bil er nok lite sannsynlig der ja. En hybrid kan være løsning, men å måtte parkere så langt unna. Ikke så greit. 

Klarer du deg uten bil, er mye gjort. Har du foresten råd til en ny el-bil om du makser huslånet ditt?? 

Anonymkode: 85a77...9a1

• Liker 1
Skrevet

Ladeinfrastruktur i sameie og lignende er ikke bare rett frem. Og det må klareres med styret før du kan installere det, men når du ikke engang har egen parkeringsplass så risikerer du å bruke penger på en ladestasjon andre bruker.

For meg høres det og ut som vedlikeholdet i sameie er noe mangelfullt. Du må derfor regne med økte felleskostnader i nær fremtid eller verdifall på leiligheten.

Walk away.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 2/5/2022 den 21.44):

Ts her.

Etter å ha lest salgsoppgaven står det omkostninger 78 842kr. Betyr det at kjøper må uansett betale denne summen i tillegg til hva leiligheten skal selges for? F.eks leiligheten selges for 3 millioner. Kjøper må betale 3millioner + 78 842kr?.

Ja du må ha penger igjen til omkostninger. En venninne av meg glemte det, og fikk tilslag. Heldigvis har hun en grei pappa med god økonomi, for ellers kunne det blitt kjipt.

Anonymkode: c73cd...bae

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...