AnonymBruker Skrevet 5. februar 2022 #1 Skrevet 5. februar 2022 Bare så det er sagt, jeg skal bestille legetime på mandag. Men er akkurat nå så fortvilet at jeg bare vil gråte. Har en gutt på 8 år som lukter sterkt urin. Det har kommet i det siste, og blitt stadig verre. Først tenkte jeg han kanskje tok litt lettvint på morgen- og kveldsvasken, og jeg syns det ble bedre etter han ble sendt i dusjen hver morgen og kveld hvor vi har påmint at han må være skikkelig nøye. Men de siste dagene har det igjen snudd. Det er så ille at jeg hver kveld må ha alle benklærne i vask, både stillongs og bukse. I går vasket jeg utedressen, og i dag hadde jeg den på nytt i vask etter noen timer ute. Det var ikke noe tegn til at han har tisset seg ut. Han har ikke vondt når han tisser og heller ikke vondt i magen når blæra er full. Så jeg tror ikke det er urinveisinfeksjon. Det er ikke noe tegn til at han tisser seg ut. Han sitter på do, så lite sannsynlig at han søler. Hva kan det være? Anonymkode: 67a56...0bf
Kaneel Skrevet 5. februar 2022 #2 Skrevet 5. februar 2022 Bra du har bestilt legetime , dette kan være sykdom og ikke urin lukt du kjenner. Ammoniakk , håer lege timen er snarlig? 3
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2022 #3 Skrevet 5. februar 2022 Kaneel skrev (Akkurat nå): Bra du har bestilt legetime , dette kan være sykdom og ikke urin lukt du kjenner. Ammoniakk , håer lege timen er snarlig? Jeg har ikke bestilt timen, skal gjøre det på mandag. Antok som sagt at det var vaskingen det sto på, og til å begynne med hjalp det. Før det de siste dagene har snudd igjen. Vil tro jeg får time i løpet av uka. ts Anonymkode: 67a56...0bf
Fjaselina Skrevet 5. februar 2022 #4 Skrevet 5. februar 2022 Kjenner du lukt av buksene, utedressen og dei andre kleda? I så fall er det vel sannsynligvis at han skvettar, eller tissar litt. Kan vere urinveisinfeksjon? Eg hadde det i årevis som barn, aldri med smerter. 1
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2022 #5 Skrevet 5. februar 2022 Når min må skikkelig mye tisse, så er trykket så stort at strålen fyker hit og dit om han ikke holder skikkelig. Og så er det jo ikke alltid tissen er slapp og henger ned heller, noen ganger står den rett opp. Og da fyker virkelig urin rundt om kring om gutten er så uoppmerksom som en 8åring pleier å være. Det kan ikke bare være så enkelt som det? Eller en enkelt urinveisinfeksjon? Da skvetter man jo hele tiden. (Sier ikke du ikke skal til legen, men at det kan være enkle forklaringer også. Jeg tenker definitivt ikke at dette høres ut som noe å gråte over! 😊.) (Urinlukt er forøvrig ikke alltid like lett å få ut av tykke klær) Anonymkode: 70f38...02d 2
Kaneel Skrevet 5. februar 2022 #6 Skrevet 5. februar 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg har ikke bestilt timen, skal gjøre det på mandag. Antok som sagt at det var vaskingen det sto på, og til å begynne med hjalp det. Før det de siste dagene har snudd igjen. Vil tro jeg får time i løpet av uka. ts Anonymkode: 67a56...0bf Lukter det ren sterk urin lukt eller kan det lukte litt fiskete av urin lukten?
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2022 #7 Skrevet 5. februar 2022 Hvis det luktet av klærne, så er det jo urin på de. Kan det være han "skvetter" uten at han tisser seg ut? Det kan skje min gutt. Innen han er hjemme fra skolen, så har det jo tørket, men det lukter. Kan feks være at han ikke har rukket do og at det kommer litt i buksa. Anonymkode: 32a1c...84b 1
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2022 #8 Skrevet 5. februar 2022 Lukter det ammoniakk? Anonymkode: e8508...c5b
Bacteria Skrevet 5. februar 2022 #9 Skrevet 5. februar 2022 Har han trang forhud? Da kan det samle seg opp urin under den etter st han har tissa, som deretter lekker ut… 2
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2022 #10 Skrevet 5. februar 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Når min må skikkelig mye tisse, så er trykket så stort at strålen fyker hit og dit om han ikke holder skikkelig. Og så er det jo ikke alltid tissen er slapp og henger ned heller, noen ganger står den rett opp. Og da fyker virkelig urin rundt om kring om gutten er så uoppmerksom som en 8åring pleier å være. Det kan ikke bare være så enkelt som det? Eller en enkelt urinveisinfeksjon? Da skvetter man jo hele tiden. (Sier ikke du ikke skal til legen, men at det kan være enkle forklaringer også. Jeg tenker definitivt ikke at dette høres ut som noe å gråte over! 😊.) (Urinlukt er forøvrig ikke alltid like lett å få ut av tykke klær) Anonymkode: 70f38...02d Jeg er ganske sikker på at han holder tissen ned i do, mellom lårene. I hvertfall det jeg har observert når han går på do mens jeg steller meg. Vi har også snakket om dette, og i følge han selv tisser han ikke på seg selv. Og om han en sjelden gang gjør det sier han han tørker seg godt. Håper jo det er så enkelt som det, men som sagt vi har snakket om dette flere ganger. Og han hevder han tisser i do, og at han ikke mister noen dråper i trusa. Urinveisinfeksjon kan det ko selvfølgelig være. Men vi har ikke sjekket. Årsaken til at jeg bil gråte er at det lukter så sterkt at man kjenner lukten når man er nært han, og jeg ser dor meg at dette kan by på problemer for han hvis vi ikke får rettet opp i det snarlig. ts Anonymkode: 67a56...0bf 2
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2022 #11 Skrevet 5. februar 2022 Kaneel skrev (8 minutter siden): Lukter det ren sterk urin lukt eller kan det lukte litt fiskete av urin lukten? Faktisk ikke helt sikker på hvordan jeg vil beskrive det. ts Anonymkode: 67a56...0bf
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2022 #12 Skrevet 5. februar 2022 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Hvis det luktet av klærne, så er det jo urin på de. Kan det være han "skvetter" uten at han tisser seg ut? Det kan skje min gutt. Innen han er hjemme fra skolen, så har det jo tørket, men det lukter. Kan feks være at han ikke har rukket do og at det kommer litt i buksa. Anonymkode: 32a1c...84b Vi har snakket en del om dette, og han hevder han ikke har uhell. Men det kan jo være han ikke legger merke til det selv. ts Anonymkode: 67a56...0bf
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2022 #13 Skrevet 5. februar 2022 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Lukter det ammoniakk? Anonymkode: e8508...c5b Vet ikke. Det lukter stramt, mye strammer enn jeg egentlig tenker det burde lukte. Men «gammel» urin lukter vel? ts Anonymkode: 67a56...0bf
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2022 #14 Skrevet 5. februar 2022 Moren min luktet slik da hun hadde problemer med nyrene. Anonymkode: 6cf1c...4b2 2
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2022 #15 Skrevet 5. februar 2022 Min gutt har periodevis luktet urin, om ikke i den grad du beskriver. Fant ut at han «lakk» litt i løpet av dagen. Det har stort sett gitt seg, men lenge måtte truse og bukse skiftes og vaskes daglig, og gjerne to ganger, om han skulle ting etter skolen. Anonymkode: dcdb7...745
lillevill Skrevet 5. februar 2022 #16 Skrevet 5. februar 2022 Kan det være han "tøyser" når han tisser slik at han søler på seg? Noe han har fått for seg å gjøre, feks. Man vet jo aldri med unger.
Kaneel Skrevet 5. februar 2022 #17 Skrevet 5. februar 2022 Det aller viktigeste er du tar han med til lege kjapt, kan være noe helt annet enn urin skvettingen 1
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2022 #18 Skrevet 6. februar 2022 AnonymBruker skrev (21 timer siden): Min gutt har periodevis luktet urin, om ikke i den grad du beskriver. Fant ut at han «lakk» litt i løpet av dagen. Det har stort sett gitt seg, men lenge måtte truse og bukse skiftes og vaskes daglig, og gjerne to ganger, om han skulle ting etter skolen. Anonymkode: dcdb7...745 Godt å høre at vi ikke er alene, for det er absolutt sjenerende. Gjorde dere noen tiltak, eller gikk det bare over av seg selv? ts Anonymkode: 67a56...0bf
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2022 #19 Skrevet 6. februar 2022 AnonymBruker skrev (21 timer siden): Moren min luktet slik da hun hadde problemer med nyrene. Anonymkode: 6cf1c...4b2 Han virker ikke syk på noen måte, så tror i grunn ikke det er sykdom som er årsaken. Men skal bestille legetime i morgen. ts Anonymkode: 67a56...0bf
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2022 #20 Skrevet 6. februar 2022 lillevill skrev (21 timer siden): Kan det være han "tøyser" når han tisser slik at han søler på seg? Noe han har fått for seg å gjøre, feks. Man vet jo aldri med unger. Kan jo selvfølgelig være, vi følger han ikke på do. Men han sier selv han ikke gjør det. ts Anonymkode: 67a56...0bf
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå