AnonymBruker Skrevet 5. februar 2022 #1 Skrevet 5. februar 2022 Min far har hele min oppvekst hatt radio/tv på full guffe og snakket høyt, og har aldri fått en forklaring. Var vant til at sånn har det vært, men etter å ha bodd hjemmefra i mange år og vent meg til normalt volum på tv/radio blir jeg helt utslitt av å være på besøk hjemme hos han. Volumet har blitt høyere med alderen og høreapparat skal han ikke ha for han har ikke dårlig hørsel! Hodetelefoner koblet til tv slik at vi andre slipper å bli hørselsskadd, kan han ikke bruke sier han fordi det er ekkelt å ha noe på ørene. Jeg tror dette er en uvane han har lagt seg til siden han har hatt behov for høy lyd siden jeg var liten. Anonymkode: 33d2c...4a7
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2022 #2 Skrevet 5. februar 2022 OK. Hva var spørsmålet sa du? Min far er likens, btw. Anonymkode: 4c0b3...bfe
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2022 #3 Skrevet 5. februar 2022 Sett volumet på normal styrke. Hører han ikke får han værsågod vedgå at han hører dårlig. Anonymkode: bd495...a03 1
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2022 #4 Skrevet 5. februar 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): OK. Hva var spørsmålet sa du? Min far er likens, btw. Anonymkode: 4c0b3...bfe Spørsmålet som jeg glemte å skrive i hovedinnlegget, var om dette kan være en uvane? Og så når han har blitt eldre så er det dårlig hørsel som har kommet til Ts Anonymkode: 33d2c...4a7
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2022 #5 Skrevet 5. februar 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Spørsmålet som jeg glemte å skrive i hovedinnlegget, var om dette kan være en uvane? Og så når han har blitt eldre så er det dårlig hørsel som har kommet til Ts Anonymkode: 33d2c...4a7 Kan godt være en uvane som har forplantet seg over tid. Min far er som sagt likens, og det blir bare verre og verre. Volumet høyere og høyere med årene. Men han hører godt ellers. Min far skrur opp, min mor skrur ned. Innimellom utrivelig å være på besøk når TV'en står på jordskjelv. Spesielt under nyhetene, som han for øvrig ser på i ett fra kl 18.45 - 21.30 Man kan jo ikke snakke uten å rope. Jeg er i tillegg sensitiv for mye lyd, så lyden skjærer meg i hodet når jeg er der. Det er vanskelig altså. Han hører ellers alt, men den forbaska TV'en skal stå langt over snakkevolum. Anonymkode: 4c0b3...bfe 1
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2022 #6 Skrevet 5. februar 2022 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Sett volumet på normal styrke. Hører han ikke får han værsågod vedgå at han hører dårlig. Anonymkode: bd495...a03 Han har hele tiden ment at jeg må ha lyden lav, men det volumet han hører på er ikke høyt og helt normalt. Ts Anonymkode: 33d2c...4a7
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2022 #7 Skrevet 5. februar 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Kan godt være en uvane som har forplantet seg over tid. Min far er som sagt likens, og det blir bare verre og verre. Volumet høyere og høyere med årene. Men han hører godt ellers. Min far skrur opp, min mor skrur ned. Innimellom utrivelig å være på besøk når TV'en står på jordskjelv. Spesielt under nyhetene, som han for øvrig ser på i ett fra kl 18.45 - 21.30 Man kan jo ikke snakke uten å rope. Jeg er i tillegg sensitiv for mye lyd, så lyden skjærer meg i hodet når jeg er der. Det er vanskelig altså. Han hører ellers alt, men den forbaska TV'en skal stå langt over snakkevolum. Anonymkode: 4c0b3...bfe Har vi samme far?😉 Ts Anonymkode: 33d2c...4a7
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2022 #9 Skrevet 5. februar 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Har vi samme far?😉 Ts Anonymkode: 33d2c...4a7 Hvis han i tillegg hysjer på dere som snakker når han ser på nyhetene på jordskjelv og en "spennende" nyhet kommer opp, da har vi nok samme far. Og etter at vi faktisk stopper å snakke så skrur han volumet enda et par hakk opp. Et volum som ikke stilles ned igjen før mamma tar grep 5-10 minutter etterpå. Anonymkode: 4c0b3...bfe 1
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2022 #10 Skrevet 5. februar 2022 Enda en bruker her med en pappa som er på samme måten. Etter han gikk av med pensjon har lyden på TV`n bare økt og økt. Og TV`n skal stå på hele tiden. Når jeg er innom skrur jeg ned volumet, og han skrur opp. Spør han om han legger merke til at han har lyden veldig høyt på og om han hører dårlig. Han sier at han glemmer at lyden er høy, og benekter hørselsproblemer. Virker som han hører normalt ellers. Vet da faen hva man skal gjøre med disse gamlingene. Han har hund i huset, så synes synd på bikkja som aldri får ro rundt seg. Anonymkode: 2429d...093 1
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2022 #11 Skrevet 5. februar 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvis han i tillegg hysjer på dere som snakker når han ser på nyhetene på jordskjelv og en "spennende" nyhet kommer opp, da har vi nok samme far. Og etter at vi faktisk stopper å snakke så skrur han volumet enda et par hakk opp. Et volum som ikke stilles ned igjen før mamma tar grep 5-10 minutter etterpå. Anonymkode: 4c0b3...bfe Herregud det høres ut som vi har samme far ☺️ Mamma har nå begynt å høre litt dårlig på grunn av alder, så hun klarer som oftest å sitte i kinovolumet og se tv sammen med han, men tidligere har hun sittet i døråpningen inn til kjøkkenet fordi det har vært altfor høyt for henne. En annen ting han gjør hvis han ser på noe som er spennende, er at han konstant har tommelen på volumknappen og kjører lyden opp og ned flere ganger i minuttet for å regulere lyden etter volumet i programmet, alt ettersom det er samtale eller musikk. Ts Anonymkode: 33d2c...4a7 1
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2022 #12 Skrevet 5. februar 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Herregud det høres ut som vi har samme far ☺️ Mamma har nå begynt å høre litt dårlig på grunn av alder, så hun klarer som oftest å sitte i kinovolumet og se tv sammen med han, men tidligere har hun sittet i døråpningen inn til kjøkkenet fordi det har vært altfor høyt for henne. En annen ting han gjør hvis han ser på noe som er spennende, er at han konstant har tommelen på volumknappen og kjører lyden opp og ned flere ganger i minuttet for å regulere lyden etter volumet i programmet, alt ettersom det er samtale eller musikk. Ts Anonymkode: 33d2c...4a7 Vi hadde samme far helt til du nevnte det med moren din. 😜 Jeg og pappa kjøpte samme TV samtidig. For halvannet år siden. Han har slitt ut hele fjernkontrollen. Ikke ett symbol vises på kontrollen. Min kontroll ser flunka ny ut. Hvordan er det mulig? Men han holder den jo i hånda hele kvelden. Skal man justere volumet så må man jo ta fjernkontrollen ifra han. Anonymkode: 4c0b3...bfe 2
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2022 #13 Skrevet 5. februar 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Vi hadde samme far helt til du nevnte det med moren din. 😜 Jeg og pappa kjøpte samme TV samtidig. For halvannet år siden. Han har slitt ut hele fjernkontrollen. Ikke ett symbol vises på kontrollen. Min kontroll ser flunka ny ut. Hvordan er det mulig? Men han holder den jo i hånda hele kvelden. Skal man justere volumet så må man jo ta fjernkontrollen ifra han. Anonymkode: 4c0b3...bfe Det er jo ekstremt egoistisk da å sitte i stresslessen en hel kveld og kontrollere volumet, og ikke ha forståelse for at de som sitter i samme stue ikke ønsker å få hørselsskade på grunn av det høye volumet Ts Anonymkode: 33d2c...4a7 1
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2022 #14 Skrevet 5. februar 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det er jo ekstremt egoistisk da å sitte i stresslessen en hel kveld og kontrollere volumet, og ikke ha forståelse for at de som sitter i samme stue ikke ønsker å få hørselsskade på grunn av det høye volumet Ts Anonymkode: 33d2c...4a7 Det er det. Men gjennom 40 år med tilvenning av vaner og uvaner både av kontrollen, TV'en og volumet, så har man på egoistiske skylapper. Han klager for øvrig over det lave volumet når han er på besøk her. Men i dette huset så er det jeg som styrer kontrollen. Ferdig snakket. Kom ikke til meg for å se og HØRE på TV, der går grensen! Anonymkode: 4c0b3...bfe 1
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2022 #15 Skrevet 5. februar 2022 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Det er det. Men gjennom 40 år med tilvenning av vaner og uvaner både av kontrollen, TV'en og volumet, så har man på egoistiske skylapper. Han klager for øvrig over det lave volumet når han er på besøk her. Men i dette huset så er det jeg som styrer kontrollen. Ferdig snakket. Kom ikke til meg for å se og HØRE på TV, der går grensen! Anonymkode: 4c0b3...bfe Når han er på besøk hos meg og skal se tv, skrur han volumet til topps for hvis ikke hører han ikke noe sier han. Merkelig nok så er det kun når han skal se nyheter eller programmer som han synes er veldig spennende, at han må ha volumet på maks mens andre ganger er det normalt volum. Han klager over at jeg har unormal lav lyd på tv, og at han ikke har dårlig hørsel! Ts Anonymkode: 33d2c...4a7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå