Gå til innhold

Strømstøtten slutter i mars. Det gjør neppe de høye prisene.

Anbefalte innlegg

Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker said:

Det er greit, men da må folk også forstå konsekvensen av at flere næringer i praksis får næringsforbud som følge av for høye strømpriser til å kunne drive. Det betyr mindre skatteinngang og deretter færre velferdstjenester. Så må folk velge om de vil betale for helseforsikring og annet i tiårene fremover. 

Når folk skjønner hva de ønsker med høye strømpriser, så blir det ramaskrik. Men da vil det være for sent. 

Anonymkode: 4235a...268

Sitter alt for mange på tinget som aldri har hatt en vanlig jobb.

Og de synes det er "miljøvennlig" å frakte mat fra asia og sør-amerika hit.

Anonymkode: b477a...3d2

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Skatteinngangen minker ikke, da regjeringen tar dette inn igjen på de økte strømprisene.

Anonymkode: f62f8...d98

Ja, men den gleden blir kortvarig for når mange flere bedrifter går konkurs, så er det også langt færre som betaler de høye strømprisene. Uforholdsmessige høye utgifter går utover levedyktigheten til mange bedrifter, enten det dreier seg om svært høy skatt eller svært høye strømutgifter. Resultatet blir til slutt det samme, nemlig næringslivsdød og slutten på velferdsstaten. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Bryr meg ikke. Syns folk blir for opptatt med en ting, og blinde for alt annet. Ikke F om jeg skal spare noe strøm.

bruker det jeg trenger.

Anonymkode: 15410...c0a

Jepp, opprøret har roet seg nå. Folket har godtatt høyere pris permanent. Som var hele meningen også.

Skrevet
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Jepp, opprøret har roet seg nå. Folket har godtatt høyere pris permanent. Som var hele meningen også.

Prisen har helt klart vært for lav på strøm i Norge mener jeg. Når man ser at helt nye hus som regel bygges med varmekabler overalt og tradisjonell vv-bereder fremfor vannbåren varme og varmepumpe så er noe helt klart feil. Forhåpentligvis blir det mer fokus på strømsparing nå. 

En pris på rundt 1,- pr. kWh + nettleie kan være ganske passe. Det vil skape god lønnsomhet for solcelleanlegg også. 

Skrevet
-jk- skrev (28 minutter siden):

Prisen har helt klart vært for lav på strøm i Norge mener jeg. Når man ser at helt nye hus som regel bygges med varmekabler overalt og tradisjonell vv-bereder fremfor vannbåren varme og varmepumpe så er noe helt klart feil. Forhåpentligvis blir det mer fokus på strømsparing nå. 

En pris på rundt 1,- pr. kWh + nettleie kan være ganske passe. Det vil skape god lønnsomhet for solcelleanlegg også. 

100% enig.

Leste om en fyr i avisen som hadde et langt innlegg om hvor vanskelig det var å få tak i ved i disse tider. "Hugger ikke folk ved lengre??".

Han utelot fullstendig at han selv også kunne gjøre dette.

Skrevet
-jk- skrev (46 minutter siden):

SIkkert fint for de som har råd til å installere disse tingene i boligen sin... Strøm bør være billig, og mangelen er bare tull. Alt for å skyve prisen opp.

Anonymkode: 438f6...58d

• Liker 1
Skrevet
-jk- skrev (15 timer siden):

Fint. Da kan man også si farvel til en del tusen jobber i dette landet, med ennå mer press på NAV. Så flagger bedrifter ut der det er levelige kår. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 6.2.2022 den 1.33):

Alle må bidra til felleskapet. Du forstår ikke hvordan et samfunn fungerer. Når du knekker ryggen fordi du faller på isen, så blir du tatt vare på av helsevesenet, fordi vi har et felleskap som sørger å ta vare på de som trenger det. 

Anonymkode: 4a6bb...d0a

Jeg betaler masse skatt hver eneste måned, det er mitt bidrag til fellesskapet.

Anonymkode: b366b...4a9

Skrevet

Det har vært sånn.. hatt dårlig råd i mange år.. begynner å bedre seg.. så kommer korona og jeg blir permittert.. lenge.. så tilbake i jobb, men ja, da går strømprisene til himmels og nå skal det vare ut året minimum! :P Halleluja! Give me a fucking break..!! :P 

Anonymkode: e983d...1ff

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det har vært sånn.. hatt dårlig råd i mange år.. begynner å bedre seg.. så kommer korona og jeg blir permittert.. lenge.. så tilbake i jobb, men ja, da går strømprisene til himmels og nå skal det vare ut året minimum! :P Halleluja! Give me a fucking break..!! :P 

Det varer ikke bare ut året. Det er den nye normalen. Absolutt ingenting tyder på at det bedres når en ser på strømbehovet til Europa, gasspriser og nedlegging av atomkraftverk, samt utfasing av fossil energi.

• Liker 1
Skrevet
23 hours ago, AnonymBruker said:

Det varer ikke bare ut året. Det er den nye normalen. Absolutt ingenting tyder på at det bedres når en ser på strømbehovet til Europa, gasspriser og nedlegging av atomkraftverk, samt utfasing av fossil energi.

Vel... det er jo fint da.. Jeg satt akkurat og tenkte at siden jeg nå har blitt forfremmet og skal få høyere lønn så må det sikkert skje noe annen dritt og! Haha 😂 Får spare opp litt penger til neste vinter. Blir vel ikke noe strømstøtte da.. Selv med et redusert forbruk i desember i fjor på 40 % så var regningen likevel på 5.000 kr uten støtte :P Halleluja for strømprisene i Oslo. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...