AnonymBruker Skrevet 5. februar 2022 #1 Skrevet 5. februar 2022 Strømkrisen er ikke over: Varsler ekstrempriser på strøm i lang tid. - En fersk prisprognose indikerer at spotpriskunder i den sørlige delen av Norge kan måtte belage seg på spotpriser over 70 øre + mva ut hele året. Dette betyr at prisen for strøm, inkludert avgifter og nettleie, ikke vil falle under rundt 1,50 kroner per kWh gjennom hele året. https://www.nettavisen.no/okonomi/stromkrisen-er-ikke-over-varsler-ekstrempriser-pa-strom-i-lang-tid/s/12-95-3424240056 Anonymkode: baf9e...cf1 2
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2022 #2 Skrevet 6. februar 2022 Inntektene fra strømmen går rett til felleskapet; vei, skole, helse, etc. Hvis du ikke vil bidra til felleskapet, kan du flytte fra Norge, slik som Dæhli og Fredriksen. Anonymkode: 4a6bb...d0a 1
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2022 #3 Skrevet 6. februar 2022 Foreløpig ender støtten da. Men, om nok folk og de med litt makt kan presse litt på Støre og gjengen, så vil nok støtten fortsette. Kanksje litt lavere om prisene blir lavere, men høyere igjen når prisen blir veldig høy igjen. Og sånn går nå dagan... tror jeg. Anonymkode: 39020...826
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2022 #4 Skrevet 6. februar 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Inntektene fra strømmen går rett til felleskapet; vei, skole, helse, etc. Hvis du ikke vil bidra til felleskapet, kan du flytte fra Norge, slik som Dæhli og Fredriksen. Anonymkode: 4a6bb...d0a Det er bullshit. Utrolig naivt, mange folk som sliter og de kommer ikke til å dra nytte av noen av de pengene. Anonymkode: 438f6...58d 15 2
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2022 #5 Skrevet 6. februar 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Det er bullshit. Utrolig naivt, mange folk som sliter og de kommer ikke til å dra nytte av noen av de pengene. Anonymkode: 438f6...58d Alle må bidra til felleskapet. Du forstår ikke hvordan et samfunn fungerer. Når du knekker ryggen fordi du faller på isen, så blir du tatt vare på av helsevesenet, fordi vi har et felleskap som sørger å ta vare på de som trenger det. Anonymkode: 4a6bb...d0a 3
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2022 #6 Skrevet 6. februar 2022 Slutt og syt. Ingen selvfølge å ha billig strøm. Kutt ned på forbruket elles eller flytt til en mindre bolig. Anonymkode: fbdbc...c7e 1
Ost Skrevet 6. februar 2022 #7 Skrevet 6. februar 2022 At strømprisen er høyere enn vanlig på sommeren er ikke like "krise" som på vinteren da forbruket ofte er vesentlig lavere på sommeren. Tipper prisen vil være rundt 40-50 øre + mva i sommermånedene. Får håpe vi får litt mer nedbør, spesielt mot høsten. 9
Spell Skrevet 6. februar 2022 #8 Skrevet 6. februar 2022 Ost skrev (6 minutter siden): At strømprisen er høyere enn vanlig på sommeren er ikke like "krise" som på vinteren da forbruket ofte er vesentlig lavere på sommeren. Tipper prisen vil være rundt 40-50 øre + mva i sommermånedene. Får håpe vi får litt mer nedbør, spesielt mot høsten. Absolutt! Strømforbruket vårt på sommeren er bare en liten brøkdel av vinteren... Prisen følger også etterspørselen, så at den kommer til å ligge på 40-50 øre kWt som i fjor tror jeg også, om ikke lavere om det blir mer regn enn i fjor sommer. Det skal ikke så mye til heller. Fjorårets sommer var ganske tørr!
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2022 #9 Skrevet 6. februar 2022 Spell skrev (2 minutter siden): Absolutt! Strømforbruket vårt på sommeren er bare en liten brøkdel av vinteren... Prisen følger også etterspørselen, så at den kommer til å ligge på 40-50 øre kWt som i fjor tror jeg også, om ikke lavere om det blir mer regn enn i fjor sommer. Det skal ikke så mye til heller. Fjorårets sommer var ganske tørr! Klimaendringene tilsier at sommeren blir varm, tørr og lang. Det blir fantastisk:-) Anonymkode: f62f8...d98
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2022 #10 Skrevet 6. februar 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Klimaendringene tilsier at sommeren blir varm, tørr og lang. Det blir fantastisk:-) Anonymkode: f62f8...d98 Jeg kan godt like om varmen uteblir. Må sitte foran AC hele sommeren... Anonymkode: 438f6...58d 3
Ost Skrevet 6. februar 2022 #11 Skrevet 6. februar 2022 Spell skrev (1 time siden): Absolutt! Strømforbruket vårt på sommeren er bare en liten brøkdel av vinteren... Prisen følger også etterspørselen, så at den kommer til å ligge på 40-50 øre kWt som i fjor tror jeg også, om ikke lavere om det blir mer regn enn i fjor sommer. Det skal ikke så mye til heller. Fjorårets sommer var ganske tørr! Jepp. Det har også vært ganske lite nedbør/snø, og det er også uvanlig lite snø i fjellområder for tiden. Dette gir utslag for strømprisen mot våren; mindre snøsmelting = mindre vann i magasiner. Hvis våren også blir ganske tørr, så ser det dårlig ut for strømprisene på sommeren. Blir det en tørr og varm sommer også, så vil jo høstprisene bli tilsvarende. Dersom det blir en tørr høst i tillegg, tror jeg vi kan se strømpriser som veldig enkelt går opp til nivået vi så i desember, kanskje til og med mer. Tyskland skal legge ned sine siste atomkraftverk i år. Det skjer ved utgangen av året, noe som er litt uheldig - det er da etterspørselen er størst. Gassprisen i Europa er fortsatt veldig høy, og enda mer usikker fremover på grunn av Russland / Ukraina situasjonen.. Så hele kraftsituasjonen i Europa ser ut til å bli temmelig ustabil i år også. Sea Link kabelen til Storbritannia går også på halv kapasitet for tiden, men det er planlagt at den skal gå til full drift fra midten av februar ca. Hvis vi i tillegg får lite vind i Europa i år.. Kommer til å bli temmelig voldsomt neste vinter. 2 1
Gjest Marbelle Skrevet 6. februar 2022 #12 Skrevet 6. februar 2022 (endret) AnonymBruker skrev (7 timer siden): Strømkrisen er ikke over: Varsler ekstrempriser på strøm i lang tid. - En fersk prisprognose indikerer at spotpriskunder i den sørlige delen av Norge kan måtte belage seg på spotpriser over 70 øre + mva ut hele året. Dette betyr at prisen for strøm, inkludert avgifter og nettleie, ikke vil falle under rundt 1,50 kroner per kWh gjennom hele året. https://www.nettavisen.no/okonomi/stromkrisen-er-ikke-over-varsler-ekstrempriser-pa-strom-i-lang-tid/s/12-95-3424240056 Anonymkode: baf9e...cf1 Det er vel vinteren som kommer bli verst for folk flest i Norge fremover? Så der Håper jeg det blir endring eller skjer Noen tiltak. Men sen lurer jeg på. Er det Noen her som har tips på strømbolag? Fordi jeg har spotpris nå men Hvis jeg endrer til fastpris så vil jeg betale det dobble av det jeg betaler nå utifra strømforbruket. Og sån har det vart siden jeg flytta in her i 2018, derfør jeg lissom aldri har gjort noe med det. Og denne dobble prisen Gjelder på samtlige strømleverandtører når jeg sammenligner. Syns det er Kjempe rart 🤨 men Hva med den nye strømleverandtøren… hmm motkreft eller noe? Er det til å stole på? Endret 6. februar 2022 av Marbelle
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2022 #13 Skrevet 6. februar 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Inntektene fra strømmen går rett til felleskapet; vei, skole, helse, etc. Hvis du ikke vil bidra til felleskapet, kan du flytte fra Norge, slik som Dæhli og Fredriksen. Anonymkode: 4a6bb...d0a synn det er bare de rike som kan flytte.. oss vanlige folk må bo i Norge. Det er problemet med denne politikken det skremmer vekk de største bidragsyterne og lar oss andre sitte igjen med dritten. Anonymkode: 84dc1...449 4 1
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2022 #14 Skrevet 6. februar 2022 Ja, prisene kommer til å holde seg høye og strømselskapene spekulerer i det. LOS sender nå ut tilbud om fastprisavtale for mars og april på 170 øre/kWh (uten nettleie og i tillegg kommer månedsgebyr for å ha fastpris og selvsagt påslag per kWh). Strømselskapene gjør akkurat som de vil. Om det så skulle regne hver eneste dag fra nå og ut året hadde ikke prisene gått ned, de hadde bare solgt enda mer til kontinentet. Anonymkode: 6c597...32c 5
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2022 #15 Skrevet 6. februar 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Strømselskapene gjør akkurat som de vil. Om det så skulle regne hver eneste dag fra nå og ut året hadde ikke prisene gått ned, de hadde bare solgt enda mer til kontinentet. Anonymkode: 6c597...32c Strømselskapene bestemmer seg ikke for om strømmen går til utlandet eller ikke. Strømmen blir solgt på børs, til den som byr høyest. Strømselskapene vet ikke hvem de selger til, de kan ikke si "du byr høyest, men du er dansk så vi vil ikke selge til deg, vi vil bare selge til nordmenn". Forenklet forklart, selvsagt. Bortsett fra englandskabelen, da. Der er det en separat børs. Anonymkode: c11a7...65a
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2022 #16 Skrevet 6. februar 2022 8 hours ago, AnonymBruker said: Alle må bidra til felleskapet. Du forstår ikke hvordan et samfunn fungerer. Når du knekker ryggen fordi du faller på isen, så blir du tatt vare på av helsevesenet, fordi vi har et felleskap som sørger å ta vare på de som trenger det. Anonymkode: 4a6bb...d0a Bidrag til fellesskapet er regulert gjennom skatt. Å pålegge forbrukerne å betale ekstra «skatt» gjennom forbruk av strøm slår veldig skjevt ut og har heller aldri vært en del av avtalen foruten elavgiften. Så nå sitter stat, kommune og fylke igjen med mye mer penger enn det som var planlagt. Og det på bekostning av vanlige folk. Typisk rød/grønn kommunisme politikk. Og ikke bare det, går ut over næringslivet og jobber vil gå tapt. Mange små og mellomstore bedrifter som ikke har råd til denne ekstrakostnaden. Snart er vi alle nav klienter. Anonymkode: 06ad6...e43 8
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2022 #17 Skrevet 6. februar 2022 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Alle må bidra til felleskapet. Du forstår ikke hvordan et samfunn fungerer. Når du knekker ryggen fordi du faller på isen, så blir du tatt vare på av helsevesenet, fordi vi har et felleskap som sørger å ta vare på de som trenger det. Anonymkode: 4a6bb...d0a Strøm er ikke en skatt og dessuten en livsnødvendighet, ikke luksus. Den høye strømprisen straffer i tillegg dem som har minst fra før. Folk som har en million i inntekt sukker over strømprisen men klarer betale, de som sitter og fryser i eget hjem er pensjonister og lavtlønnede. Anonymkode: b09aa...463 7
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2022 #18 Skrevet 6. februar 2022 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Alle må bidra til felleskapet. Du forstår ikke hvordan et samfunn fungerer. Når du knekker ryggen fordi du faller på isen, så blir du tatt vare på av helsevesenet, fordi vi har et felleskap som sørger å ta vare på de som trenger det. Anonymkode: 4a6bb...d0a Og hvem skal ta vare på dem som ikke har råd til å leve pga høye strømpriser? Anonymkode: d6dad...a74 3
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2022 #19 Skrevet 6. februar 2022 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Og hvem skal ta vare på dem som ikke har råd til å leve pga høye strømpriser? Anonymkode: d6dad...a74 Fellesskapet skal gjøre det. Anonymkode: ed2ad...5af 1
Antiviruset Skrevet 6. februar 2022 #20 Skrevet 6. februar 2022 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Alle må bidra til felleskapet. Du forstår ikke hvordan et samfunn fungerer. Når du knekker ryggen fordi du faller på isen, så blir du tatt vare på av helsevesenet, fordi vi har et felleskap som sørger å ta vare på de som trenger det. Anonymkode: 4a6bb...d0a Ja med xxxx antall 1000 milliarder kroner i oljefondet og xxxx antall milliarder som triller inn hver dag er dette et stort problem Trolle kan du ikke i det hele tatt. Til de som er misfornøyde ? La AP, SV og SP få svi så det holder frem mot kommunevalget og i kommunevalget. Så enda verre frem mot Stortingsvalget. La de blø! Det er det eneste de forstår. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå