Gå til innhold

Barnet har vondt i tenner og mage

Anbefalte innlegg

Skrevet

Barnet er snart 4 og klager på vondt i tennene , de som er på siden av fortennene, på begge sider. Sier de er løse, gjør vondt når hun spiser og på natta. Det startet så smått på tirsdag. Samtidig hadde hun feber og vondt i magen og innimellom vondt i tissen. Feber var borte på torsdag, det samme med magesmerter og vondt i tissen. Fredag og i dag har almentilstanden vært normal. Men tennene er fortsatt vonde. Hun er også litt snørrete etter en forkjølelse med feber for 2-3 uker siden. Tatt masse corona tester, men alle er negative. Jeg ble smittet av forkjølelsen og tester også negativt. 

Er det noen som har barn med lignende symptomer? Usikker på om vi skal oppsøke tannlege på mandag eller om det er lege vi bør snakke med? Og om det er noe å gjøre noe med eller bare vente det ut. 

Anonymkode: 5293d...ee6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Glemte å si, hun var løs i magen når hun hadde vondt i magen, og spiste omtrent ingenting tirsdag til torsdag

Skrevet

Det heter hjørnetenner. Og hvorfor skal det å ha "vondt i tissen" være relevant? Dette tror jeg nesten ikke på.. 

Anonymkode: ba668...60f

• Liker 1
Skrevet

Hodepine kan gi tannverk. Men greit å oppsøke lege først og tannlege etterpå 

Anonymkode: b02de...a06

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det heter hjørnetenner. Og hvorfor skal det å ha "vondt i tissen" være relevant? Dette tror jeg nesten ikke på.. 

Jeg vet jo ikke hva som er relevant, jeg nevner alle plager som har vært denne uka, i tilfelle det er relevant. 

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

Tviler sterkt på at en fireåring har "vondt i tissen". Kan fort forveksles hvis hun har ekstreme magesmerter og diare, sikkert. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg vet jo ikke hva som er relevant, jeg nevner alle plager som har vært denne uka, i tilfelle det er relevant. 

Feil formulering av meg. 

Det jeg mente er at hun nok ikke har vondt i tissen, men hun har smerte andre steder som forveksles. Hun er liten, ikke alt som er der man tror da... Høres bare veldig perverst ut når du skreiv det og i tillegg ikke visste at det er hjørnetenner det er snakk om. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Tviler sterkt på at en fireåring har "vondt i tissen". Kan fort forveksles hvis hun har ekstreme magesmerter og diare, sikkert. 

Ok, fint for deg. Hun har hatt vondt i tissen ved UVI før. Hvorfor skulle ikke en 4 åring kunne ha vondt i tissen? 

• Liker 2
Skrevet

Hvis hun har vært forkjølt og tett i bihuler, kan dette gi smerter i tennene.

Anonymkode: f35c2...fff

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hvis hun har vært forkjølt og tett i bihuler, kan dette gi smerter i tennene.

Anonymkode: f35c2...fff

Ja kanskje det er det det er. Er vel ikke så mye å gjøre med det. 

Skrevet

Har dere sjekket for uvi? 

Anonymkode: 26d36...0cc

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Har dere sjekket for uvi? 

Anonymkode: 26d36...0cc

Nei, har bare testet for corona foreløpig. 

Skrevet

Tette bihuler kan absolutt føles som smerter i tennene, har opplevd det selv. 

Anonymkode: d785d...c12

Skrevet

Glemte å nevne at hun har 4 herpes sår på leppene. 

Virker som bihuler da. Får prøve nesespray og saltvann og håpe det gir bedring fra i morgen

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Er det noen som har barn med lignende symptomer?

Har ikke barn, men jeg hadde noe lignende symptomer selv når jeg var 13/14  - dvs. kjennes ut som tennene er løse, og vondt i "tissen" evt. testiklene...  Hadde høy feber (41), og hadde antageligvis influensa  :vetikke:

Ta en tur til fastlegen... 

Edit - har faktisk hatt den "føles ut som tennene er løse" som voksen også... 

Endret av Beeblebrox
  • Liker 1
Skrevet

Bihulebetennelse kan gi smerter i tennene.

Anonymkode: 43d1c...982

Skrevet

Da jeg hadde bihulebetennelse i oktober, var det sinnsykt vondt i alle tennene. Helt grusomt. Hele hodet og tenner. Trodde alle skulle ramle ut 😅 så det kan være det. Måtte gå på antibiotika,  så ble jeg bedre ganske fort.

Anonymkode: 4177d...e49

Skrevet

Jupp, bihulene stakkars… kontakt lege ❤️ 

Anonymkode: 6c6b8...e6d

Skrevet

Blir legevakt i morgen. Blir ikke bedre og Ibux og Paracet funker ikke heller. Nå også med blod rundt munnen som ser ut som kommer fra tannkjøttet. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...