AnonymBruker Skrevet 5. februar 2022 #1 Skrevet 5. februar 2022 Hei! Er det mulig å komme inn på et studie dersom man ikke oppfyller kravene om studiepoeng, men de har ledige plasser? Noen som vet? Anonymkode: 53af5...6c9
altflyter Skrevet 5. februar 2022 #2 Skrevet 5. februar 2022 Det er sjelden det er et krav til studiepoeng på studier med mindre det er master det er snakk om. Laveste konkuransepoeng som kom inn i fjor er det som oppgis som «snitt» for å komme inn. De siste Årene har disse dessverre bare økt 1
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2022 #3 Skrevet 5. februar 2022 altflyter skrev (23 minutter siden): Det er sjelden det er et krav til studiepoeng på studier med mindre det er master det er snakk om. Laveste konkuransepoeng som kom inn i fjor er det som oppgis som «snitt» for å komme inn. De siste Årene har disse dessverre bare økt Takk for svar! Jeg titter på ulike studier nå og poenggrenser. Når det gjelder nettstudier har jeg ikke nok poeng til noen av dem. Tror jeg har 44 inkl. alle tilleggspoeng. Jeg vet det ikke er veldig bra, men hadde nå håpet og trodd at det i alle fall holdt til noe. Men gjør det ikke, med mindre kanskje restplass da. Anonymkode: 53af5...6c9
altflyter Skrevet 5. februar 2022 #4 Skrevet 5. februar 2022 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Takk for svar! Jeg titter på ulike studier nå og poenggrenser. Når det gjelder nettstudier har jeg ikke nok poeng til noen av dem. Tror jeg har 44 inkl. alle tilleggspoeng. Jeg vet det ikke er veldig bra, men hadde nå håpet og trodd at det i alle fall holdt til noe. Men gjør det ikke, med mindre kanskje restplass da. Anonymkode: 53af5...6c9 44 konkurransepoeng bør være nok til å komme inn på noe, men kanskje ikke akkurat det du ønsker deg 😊
Sniffen Skrevet 5. februar 2022 #5 Skrevet 5. februar 2022 altflyter skrev (6 minutter siden): 44 konkurransepoeng bør være nok til å komme inn på noe, men kanskje ikke akkurat det du ønsker deg 😊 Jeg ønsker en bachelorutdanning via nett, så ikke all verden å velge i. Historie fant jeg, men det er ikke noe for meg.
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2022 #6 Skrevet 5. februar 2022 Hmm, med 44 karakterpoeng er det mye du burde komme inn på. Hva ønsker du først og fremst å gå? Anonymkode: d8fc7...15c
altflyter Skrevet 5. februar 2022 #7 Skrevet 5. februar 2022 Sniffen skrev (50 minutter siden): Jeg ønsker en bachelorutdanning via nett, så ikke all verden å velge i. Historie fant jeg, men det er ikke noe for meg. Har du sjekket inn? De har ganske mange nettbaserte studier https://www.inn.no/studier/vare-studier/?filter.tittel=&filter.structure=www
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2022 #8 Skrevet 6. februar 2022 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Hei! Er det mulig å komme inn på et studie dersom man ikke oppfyller kravene om studiepoeng, men de har ledige plasser? Noen som vet? Anonymkode: 53af5...6c9 Mener du skolepoeng/konkurransepoeng? Eller videreutdanninger der det er krav om et visst antall studiepoeng først? (Med andre ord, har du studert på høyere utdanning tidligere? For det ser ut som du mener skolepoeng man får fra VGS, men du skriver studiepoeng) Anonymkode: a5331...f6c
Ullvott Skrevet 6. februar 2022 #9 Skrevet 6. februar 2022 Jeg regner med at det er konkurransepoeng du mener, og ikke studiepoeng. Til spørsmålet ditt så er svaret nei. Den endelige poenggrensa blir satt etter at opptaket er ferdig, og er karakteren til den siste som kom inn etter opptaket. Hvis det er ledige plasser på et studium vil det enten være slik at: 1. Det blir ikke satt noen nedre poenggrense. Eller 2. Det er satt en nasjonalt bestemt nedre poenggrense og krav til minstekarakterer i bestemte fag, som f.eks på lærerstudiene. Tilbudet innen nettbaserte bachelorstudier på samordna opptak er i det hele tatt ikke veldig variert. Barnehagelærer, historie, noen ingeniørutdanninger og en haug med yrkesfaglærerutdanninger er vel i hovedsak det som finnes. 2
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2022 #10 Skrevet 6. februar 2022 Ullvott skrev (11 timer siden): Jeg regner med at det er konkurransepoeng du mener, og ikke studiepoeng. Til spørsmålet ditt så er svaret nei. Den endelige poenggrensa blir satt etter at opptaket er ferdig, og er karakteren til den siste som kom inn etter opptaket. Hvis det er ledige plasser på et studium vil det enten være slik at: 1. Det blir ikke satt noen nedre poenggrense. Eller 2. Det er satt en nasjonalt bestemt nedre poenggrense og krav til minstekarakterer i bestemte fag, som f.eks på lærerstudiene. Tilbudet innen nettbaserte bachelorstudier på samordna opptak er i det hele tatt ikke veldig variert. Barnehagelærer, historie, noen ingeniørutdanninger og en haug med yrkesfaglærerutdanninger er vel i hovedsak det som finnes. Ja, jeg mente visst konkurransepoeng. Takk for informasjonen 🙂 Anonymkode: 53af5...6c9
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2022 #11 Skrevet 6. februar 2022 Du kan også sjekke ut desentraliserte utdanninger. Da tar man ofte bachelor over 4 år, men det lar seg lettere kombinere med å bo på hjemstedet og jobbe ganske mye ved siden av studiene Anonymkode: 8abd0...3ef
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå