AnonymBruker Skrevet 5. februar 2022 #1 Skrevet 5. februar 2022 Jeg har så vondt av kjæresten min; denne flotte mannen mange hadde misunt meg. Bare for å oppsummere dette fantastiske mennesket: Han er god, omtenksom, kjærlig, snill og fin å se på. Han er utrolig tålmodig, hisser seg aldri opp og blir høymeldt når vi krangler. Han er alltid på for å skvære opp og gjør alt for at stemningen skal være god. Han drikker skjeldent, og hvis han først skal på fest får jeg alltid tilbud om å være med. Han er åpen med telefon, og gjør aldri noe som skal så tvil om hans ærlighet ovenfor meg. Jeg sliter i perioder med veldig lav sexlyst, og der er han også forståelsesfull. Maser aldri, selv om han blir kåt ved min minste lille berøring. Og når vi først har sex så er det meg først, han elsker å tilfredsstille meg. Han gir meg uoppfordret massasje både på dagtid og når vi har lagt oss, fordi han vet det er det beste jeg vet. Og dette uten å forvente noe tilbake. Jeg sliter med humørsvingninger som kan være kort og brutale, samt grunnløs sjalusi som jeg selv ikke vet hvor godt jeg hadde taklet om jeg selv hadde blitt utsatt for det. Men han takler det, uten å bli sint eller lei av meg. Han har på en måte "godtatt" denne siden av meg, og har en unik evne til å klare å roe meg ned under disse helsikkes faukene jeg får av og til. Han forteller meg hver dag at han elsker meg, og viser dette også med handling. Han kan fint komme hjem etter en 12 timers arbeidsdag (han har en fysisk krevende jobb), og han har kjøpt roser og favorittgodteriet mitt, og begynner å rydde her hjemme, da imens jeg sitter i sofaen og får beskjed om at jeg bare skal slappe av fordi "jeg tar dette", da til og med hvis jeg var sur og nebbete på morningen. Altså, han er så fantastisk denne karen jeg snart har bodd med i fire år. Han har ALT jeg noensinne har drømt om. Likevel så er det ca en uke i mnd hvor jeg ikke kan fordra han! Jeg føler nesten litt avsky, og blir sint og irritert for INGENTING. Det er også nesten slik at jeg revurderer forholdet og bare vil stikke. Altså, hva er galt med meg? Elsker jeg han egentlig ikke lenger?😔 Han fortjener så innmari mye bedre enn dette her. Jeg vil ikke miste han, men dette begynner å tære på min egen psyke. Hilsen frustrert kvinne 32. Anonymkode: fd16e...b5e 1
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2022 #2 Skrevet 5. februar 2022 Tidlig overgangsalder? Kanskje legesjekk? Anonymkode: 95d8c...ecf
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2022 #5 Skrevet 5. februar 2022 Høres hormonelt ut, ja. Har du tatt det opp med legen din? Anonymkode: 504fd...e1e
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2022 #6 Skrevet 5. februar 2022 Jobb med deg selv. Anonymkode: c64de...856 1
Mooza Skrevet 5. februar 2022 #7 Skrevet 5. februar 2022 Hvis det er en uke hver måned, så er dette hormonelt. Mine plager med ekstrem PMS begynte vel i 30-årene. Alt så helt håpløst, og jeg var i ferd med skille meg hver måned. Det var jo et slags mønster i det hele så vi jo til slutt, og det var 10 dager før mensen. 3
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2022 #8 Skrevet 5. februar 2022 Kvinnfolk! Sorry, men dette er jo en drøm! Jeg skjønner at det er det siste du vil høre, men ærlig talt, ta deg sammen!!! Man velger selv hvordan man vil reagere, og hvis du merker at hormonene gjør deg opprørt, sint og trassig så kan du faktisk velge å ignorere følelsene du får. Det kan man ikke hvis kjæresten din hadde vært utro, voldelig eller lignende. Men når du vet det bare er hormonelt så har du mulighet til å kontrollere det, hvis du vil. Jeg har gått på unormale høye doser av hormoner selv og har likevel klart å kontrollere meg når følelsene river i kroppen. Det er mye trening i det også, jo oftere du ikke gir deg selv rom for å oppføre deg som en heks, jo mindre vil du også oppføre deg som en heks. Det handler om å øve seg. Beklager, men det er ikke sikkert mannen din har lyst til å være sammen med deg dersom det kommer en søt og snill dame som behandler han like bra som han behandler deg inn i livet hans. Kanskje via jobb, eller via venner. Når han skjønner at han kan få det han fortjener så kan det være han stikker. Og det vet du, det er derfor du er så sjalu. Så du har mulighet til å gjøre noe med det, bli en bedre person for mannen din. Da vil også sjalusien bli mindre, så det er vinn-vinn. Anonymkode: 29b3f...3ca 2
Khloe P.T Skrevet 5. februar 2022 #9 Skrevet 5. februar 2022 Han er kanskje FOR snill? Mange trenger motstand - har jeg hørt. 6
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2022 #10 Skrevet 5. februar 2022 AnonymBruker skrev (44 minutter siden): Jeg har så vondt av kjæresten min; denne flotte mannen mange hadde misunt meg. Bare for å oppsummere dette fantastiske mennesket: Han er god, omtenksom, kjærlig, snill og fin å se på. Han er utrolig tålmodig, hisser seg aldri opp og blir høymeldt når vi krangler. Han er alltid på for å skvære opp og gjør alt for at stemningen skal være god. Han drikker skjeldent, og hvis han først skal på fest får jeg alltid tilbud om å være med. Han er åpen med telefon, og gjør aldri noe som skal så tvil om hans ærlighet ovenfor meg. Jeg sliter i perioder med veldig lav sexlyst, og der er han også forståelsesfull. Maser aldri, selv om han blir kåt ved min minste lille berøring. Og når vi først har sex så er det meg først, han elsker å tilfredsstille meg. Han gir meg uoppfordret massasje både på dagtid og når vi har lagt oss, fordi han vet det er det beste jeg vet. Og dette uten å forvente noe tilbake. Jeg sliter med humørsvingninger som kan være kort og brutale, samt grunnløs sjalusi som jeg selv ikke vet hvor godt jeg hadde taklet om jeg selv hadde blitt utsatt for det. Men han takler det, uten å bli sint eller lei av meg. Han har på en måte "godtatt" denne siden av meg, og har en unik evne til å klare å roe meg ned under disse helsikkes faukene jeg får av og til. Han forteller meg hver dag at han elsker meg, og viser dette også med handling. Han kan fint komme hjem etter en 12 timers arbeidsdag (han har en fysisk krevende jobb), og han har kjøpt roser og favorittgodteriet mitt, og begynner å rydde her hjemme, da imens jeg sitter i sofaen og får beskjed om at jeg bare skal slappe av fordi "jeg tar dette", da til og med hvis jeg var sur og nebbete på morningen. Altså, han er så fantastisk denne karen jeg snart har bodd med i fire år. Han har ALT jeg noensinne har drømt om. Likevel så er det ca en uke i mnd hvor jeg ikke kan fordra han! Jeg føler nesten litt avsky, og blir sint og irritert for INGENTING. Det er også nesten slik at jeg revurderer forholdet og bare vil stikke. Altså, hva er galt med meg? Elsker jeg han egentlig ikke lenger?😔 Han fortjener så innmari mye bedre enn dette her. Jeg vil ikke miste han, men dette begynner å tære på min egen psyke. Hilsen frustrert kvinne 32. Anonymkode: fd16e...b5e Det er jo du som tærer på din egen psyke. Husk det! Går du i fra han risikerer du å slite mer når du innser at gresset ikke var grønnere på den andre siden og humørsvingninger dine ikke forsvant. Anonymkode: 3d9dc...403
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2022 #11 Skrevet 5. februar 2022 Det er pms og menstruasjonen. Helt normalt. Kom deg til lege. Jeg bruker antidepressiva i 14 dager før mensen pga alvorlige selvmordstanker/depresjon/fysisk sykdom/alvorlig irritasjon pga pms. Går på nattlysolje, b vitaminer og vanndrivende. Dette har gjort meg til et helt nytt menneske 🙂 Anonymkode: 1272d...4cf 2
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2022 #12 Skrevet 5. februar 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det er pms og menstruasjonen. Helt normalt. Kom deg til lege. Jeg bruker antidepressiva i 14 dager før mensen pga alvorlige selvmordstanker/depresjon/fysisk sykdom/alvorlig irritasjon pga pms. Går på nattlysolje, b vitaminer og vanndrivende. Dette har gjort meg til et helt nytt menneske 🙂 Anonymkode: 1272d...4cf Hatet også min kjæreste før mensen. Revurderte forholdet hver måned. Anonymkode: 1272d...4cf 3
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2022 #13 Skrevet 5. februar 2022 Definitivt hormonellt. Anonymkode: 0ae83...e86
Gjest AnomynBruker Skrevet 5. februar 2022 #14 Skrevet 5. februar 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg sliter med humørsvingninger som kan være kort og brutale, samt grunnløs sjalusi som jeg selv ikke vet hvor godt jeg hadde taklet om jeg selv hadde blitt utsatt for det. Men han takler det, uten å bli sint eller lei av meg. Han har på en måte "godtatt" denne siden av meg, og har en unik evne til å klare å roe meg ned under disse helsikkes faukene jeg får av og til. Liker du deg selv TS? Eller bærer du på en byrde? For om du ikke liker deg selv er det lett å trekke han som faktisk liker deg i tvil. Har du noen du kan snakke med? Eller kanskje fastlegen. Kanskje du må ta deg tid til å gå litt i dybden i deg selv og reflektere litt. Kan det være han forstår hvor vondt du har det, og derfor er så snill?
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2022 #15 Skrevet 5. februar 2022 Høres jo ut som PMS plager Anonymkode: a7a2f...367
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2022 #16 Skrevet 5. februar 2022 3 hours ago, AnonymBruker said: Det er jo du som tærer på din egen psyke. Husk det! Går du i fra han risikerer du å slite mer når du innser at gresset ikke var grønnere på den andre siden og humørsvingninger dine ikke forsvant. Anonymkode: 3d9dc...403 Ts her. Tror virkelig ikke gresset er grønnere på den andre siden. Jeg blir generelt nedstemt og da er det ikke noe annet enn sengen som frister. Vil helst bare sove og være ifred. Anonymkode: fd16e...b5e
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2022 #17 Skrevet 5. februar 2022 Kjære deg, dette er helt normalt 😊 og akkurat sånn fungere dessverre pms og hormonforandringer. Men! Man kan lære seg og takle det bedre og det første er å begynne med aksept. Sånn er det bare, desverre. Ellers fins det mye kosthold endring som kan gjøre pms'en enklere å takle, som fks å kutte ut eller spise mindre gluten. Men jeg vil anbefale deg en tur til legen, ta et par blodprøver og sjekk hormonene dine 😊 du skal ikke trenge og ha det slikt og det fins mye hjelp å få ❤️ Anonymkode: 56a98...5b0
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2022 #18 Skrevet 5. februar 2022 2 hours ago, AnonymBruker said: Hatet også min kjæreste før mensen. Revurderte forholdet hver måned. Anonymkode: 1272d...4cf Ts her. Hva gjorde du med det? Anonymkode: fd16e...b5e
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2022 #19 Skrevet 5. februar 2022 2 hours ago, AnonymBruker said: Det er pms og menstruasjonen. Helt normalt. Kom deg til lege. Jeg bruker antidepressiva i 14 dager før mensen pga alvorlige selvmordstanker/depresjon/fysisk sykdom/alvorlig irritasjon pga pms. Går på nattlysolje, b vitaminer og vanndrivende. Dette har gjort meg til et helt nytt menneske 🙂 Anonymkode: 1272d...4cf Høres veldig ut som meg dette😔 blir også deprimert, likegyldig, svært irritert. Det er godt å se at du har funnet noe som funker!❤️ Tror bare jeg må bestille legetime. TS Anonymkode: fd16e...b5e
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2022 #20 Skrevet 5. februar 2022 3 hours ago, Khloe P.T said: Han er kanskje FOR snill? Mange trenger motstand - har jeg hørt. Nei, jeg har en eks som var det stikk motsatte (grøss og gru), og en eks som var en mellomting. Følelsene for han jeg har nå, og de jeg hadde for de to andre, kan ikke sammenlignes. Jeg trives definitivt best med min nåværende❤️ Men begynner å innse at jeg muligens får ekstrem pms Ts Anonymkode: fd16e...b5e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå