AnonymBruker Skrevet 5. februar 2022 #1 Skrevet 5. februar 2022 Vet man burde vente 6 uker. Det er to uker siden fødsel, og jeg føler meg så klar! Jeg er ganske godt trent fra før, mye muskler-men de siste mnd med bekkenløsning gikk det ikke å trene Ønsker å starte opp igjen. Når kan man starte med kondisjonstrening på sykkel feks? Styrketrening uten å fokusere på magemusklene? Anonymkode: 30346...331
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2022 #2 Skrevet 5. februar 2022 Så fort du føler deg klar for det 😃 6 uker er bare en generell anbefaling. Etter første begynte jeg med ellipsetrening og styrketrening på overkropp etter ca 14 dager, ventet vel 4 uker med forsiktig knebøy og andre baseøvelser.. og så begynte jeg med løping igjen etter 6 uker. Med andre var det pandemilockdown, men da begynte jeg med hjemmetrening etter kanskje en uke etter fødsel. Anonymkode: 5d216...fb4
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2022 #3 Skrevet 5. februar 2022 Følg sweatysorrentino på instagram. Hun begynte å trene rundt 1 uke etter fødsel og legger ut videoer. Nå er det vel rundt 3-4 uker siden hun fødte. Anonymkode: c228d...f1f
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2022 #4 Skrevet 5. februar 2022 Pass på bekkenbunnen din, det er veldig dumt å overbelaste den. Anonymkode: b75e9...f28 1
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2022 #5 Skrevet 5. februar 2022 Begynn med bekkenbunntrening! 🙌 Anonymkode: e40b2...1b8
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2022 #6 Skrevet 5. februar 2022 Har du trent mye tidligere regner jeg med at du kjenner kroppen din og dine signaler godt? Hvis du er trygg på at du greier å begrense deg er det bare å starte når du føler deg klar😊 Jeg har ingen utdanning innen feltet, men kan dele mine erfaringer. Har hatt enkle fødsler uten skader og følt meg i god form umiddelbart etter fødslene. Jeg startet lett trening ca. 1 uke etter første fødsel, men burde nok fokusert mer på bekkenbunnstrening enn jeg gjorde. Tror jeg fikk et fremfall av å løfte for tungt i uke 1-2, det var riktig nok ikke under trening, men jeg følte meg helt som før og tok skikkelig i når jeg løftet bag og baby opp en lang trapp. Etter andre fødsel kjente jeg at bekkenet var ustabilt og til tross for at lysten var der valgte jeg å holde meg helt i ro i 2-3 (?) uker til jeg kjente det stabiliserte seg. I denne perioden gikk jeg kun miniturer i langsomt tempo og korte skritt ute. Selv om jeg gledet meg til fine trilleturer og trening tror jeg var av avgjørende betydning at jeg tok det helt med ro. Når jeg kjente det «satte seg» gikk det fint å starte opp igjen😊 Mener å huske at det gikk ca. 4 uker før det skjedde. Det er på siden, men jeg kan fortsatt flere år etter siste fødsel kjenne at bekkenet er litt «slarkete» når jeg har eggløsning. Dette til tross for jeg ikke hadde noe trøbbel med bekkenet under svangerskapet. Jeg pleier derfor å ikke velge øvelser på en fot og lignende de dagene for sikkerhetsskyld😊 Lykke til! Anonymkode: a776f...c1d
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2022 #7 Skrevet 5. februar 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Vet man burde vente 6 uker. Det er to uker siden fødsel, og jeg føler meg så klar! Jeg er ganske godt trent fra før, mye muskler-men de siste mnd med bekkenløsning gikk det ikke å trene Ønsker å starte opp igjen. Når kan man starte med kondisjonstrening på sykkel feks? Styrketrening uten å fokusere på magemusklene? Anonymkode: 30346...331 Du kan få delte magemuskler. Anonymkode: a959e...0cb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå