Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Ikke svar på noe du åpenbart ikke har peiling på. 

Anonymkode: 7f7d4...d1b

Det ER ulovlig slik utleieren forsøker å gjøre det på.

Anonymkode: cf7be...31f

• Liker 1
Skrevet (endret)
evolkova skrev (På 5.2.2022 den 18.35):

Hei! Min kjæreste fikk en melding av utleier idag om at han kom til å heve leieprisen for neste måned pga økningen i strømprisene. Jeg lurer på om dette er lov? Ifølge google sier de nei. Min kjæreste betaler strømpris separat fra leien, altså han har sin egen avtale fordi strøm ikke er inkludert i leien. Så hvordan kan utleier øke leien pga strøm? 
«pga utgiftene for felles elektrisitet og fjernvarme for 2021 var økt betydelig.» var meldingen han fikk. Og så lurer jeg på om det er noe forskjell i setningen «leier betaler strøm i tillegg til husleie» og «strøm inkludert i husleie»?

Nei han har ikke lov til å øke husleien på den måten, fordi han selv har økte strømregninger. 

Her hadde jeg svart han at dette er ulovlig, og at dere betaler som husleieavtalen tilsier og har deres egen strømavtale. 

Hvis han da truer med oppsigelse så kommer han heller ikke langt, det er også ulovlig og da kan dere ringe en advokat som eventuelt kan ringe huseieren deres for å forklare. 

Endret av Rosatoast
Gjest Smeltemann
Skrevet
evolkova skrev (På 5.2.2022 den 18.35):

Hei! Min kjæreste fikk en melding av utleier idag om at han kom til å heve leieprisen for neste måned pga økningen i strømprisene. Jeg lurer på om dette er lov? Ifølge google sier de nei. Min kjæreste betaler strømpris separat fra leien, altså han har sin egen avtale fordi strøm ikke er inkludert i leien. Så hvordan kan utleier øke leien pga strøm? 
«pga utgiftene for felles elektrisitet og fjernvarme for 2021 var økt betydelig.» var meldingen han fikk. Og så lurer jeg på om det er noe forskjell i setningen «leier betaler strøm i tillegg til husleie» og «strøm inkludert i husleie»?

Svaret er JA.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...