Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! 
Jeg er gravid for første gang og er i dag i uke 10+6. Var på tidlig ultralyd på mandag (10+1) hvor alt stod bra til i følge jordmor. 
Har hatt vært veldig mye kvalm siden uke 6, kastet mye opp og vært veldig trøtt. Altså ganske tydelige symptomer på graviditet. 

De siste dagene har kvalmen avtatt noe. I går fikk jeg litt brunlig utflod samt minimalt med stikkinger i magen. I dag var det en god del mer brun-orange utflod/blødning, men fremdeles ingen store smerter. 

Jeg er veldig redd for at dette kan være en begynnende spontanabort og bekymrer meg veldig nå. Har lest at blødninger er ganske normalt, men blir likevel redd. 

Ønsker å høre fra deg som har opplevd noe lignende som det har gått bra med❤️ 

Anonymkode: f0d54...17f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har blødd hele dette svangerskapet som du beskriver. Er i uke 11 nå og har hatt tre ultralyder pga blødninger. Om alt var fint på ul i uke 10 er sjansene for at det går bra veldig stor. Får du rielignende smerter og blod med klumper er det mer bekymringsverdig. 

Anonymkode: e5ccd...fea

Skrevet

Hadde av- og på- blødninger fra uke 6- 22, tror jeg det var. Hadde et hematom i livmora, som gjorde at det var fare for abort i begynnelsen. Alt gikk bra, og jeg har ei nydelig jente som skal begynne på skolen til høsten😀

Anonymkode: 972d4...1b6

Skrevet

Med førstemann begynte jeg å blø smått en liten uke etter jeg hadde vært på ultralyd og fått sett et bankende hjerte😔ble jo da helt sikker på at det var abort på gang.. 

bestilte time hos gyn samme dag og fikk heldigvis se at hjertet fortsatt banket. 

Ny kraftig blødning et par uker senere. Var da hos gyn som oppdaget hematom. Måtte hvile et par uker, med myee sengeliggende stilling.. det gav seg og har i dag en perfekt liten 3 åring:) 

hadde aldri smerter da jeg blødde..  

Anonymkode: fe93c...62e

Skrevet

Begynte blø i uke 12, ble sendt til UL. Alt var fint, og har nå ett barn på 1,5 år ❤️

Anonymkode: 083af...872

Skrevet

Jeg er i uke 14 og har hatt både friskt blod i uke 5 og deretter brunlig utflod innimellom til uke 11 cirka med opphold innimellom. Har vært på mange ultralyder grunnet tidligere abort og fordi jeg fikk panikk vær gang jeg så blod. Like letter hver gang vekst var normal og hjerteslagene var der. Har nå endelig begynt å glede meg litt og våger å tro dette skal gå bra. Råder deg til å ta en ul til om det fortsetter, bare for å berolige deg selv. Når det gjelder symptomer så kommer de og går litt så det kan være tilfeldig.

Anonymkode: 64b07...d62

Skrevet

Jeg hadde blødninger frem til Uke 12. Alt gikk fint og jeg har nå et lite gull på to mnd.💕

Anonymkode: 408f8...be8

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Hei! 
Jeg er gravid for første gang og er i dag i uke 10+6. Var på tidlig ultralyd på mandag (10+1) hvor alt stod bra til i følge jordmor. 
Har hatt vært veldig mye kvalm siden uke 6, kastet mye opp og vært veldig trøtt. Altså ganske tydelige symptomer på graviditet. 

De siste dagene har kvalmen avtatt noe. I går fikk jeg litt brunlig utflod samt minimalt med stikkinger i magen. I dag var det en god del mer brun-orange utflod/blødning, men fremdeles ingen store smerter. 

Jeg er veldig redd for at dette kan være en begynnende spontanabort og bekymrer meg veldig nå. Har lest at blødninger er ganske normalt, men blir likevel redd. 

Jeg blødde både gammelt og friskt blod på samme tidspunkt i mitt nåværende svangerskap. Var hos gynekolog bare for å bekrefte at det hadde gått galt, men ingen satt godt fast og jeg er nå i uke 34. Det kan altså gå bra, og sjansen er vel størst for at det gjør det nå. Men husk at hver graviditet et ulik, og at det er umulig å vite hvordan akkurat dette går. Jeg krysser fingrene for deg, håper det går veldig bra ❤️

Anonymkode: 62cf2...7ac

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg blødde både gammelt og friskt blod på samme tidspunkt i mitt nåværende svangerskap. Var hos gynekolog bare for å bekrefte at det hadde gått galt, men ingen satt godt fast og jeg er nå i uke 34. Det kan altså gå bra, og sjansen er vel størst for at det gjør det nå. Men husk at hver graviditet et ulik, og at det er umulig å vite hvordan akkurat dette går. Jeg krysser fingrene for deg, håper det går veldig bra ❤️

Ungen satt godt fast*

Skrevet

Hadde litt brunt blod i uke 12, har i dag en frisk og rask 3 åring ❤️ hos meg lå morkaka helt ved kanten av åpningen og mest sannsynlig det som var grunnen 😊

Anonymkode: d4c6e...396

Skrevet

Bestill en legetime og bli undersøkt. Jeg fikk en styrte blødning i uke 14,trodde jeg mistet,men det viste seg å være et hematom så blødde egentlig til uke 17 før det roet seg ned.

Anonymkode: c3201...34c

Skrevet

Blødning (brun/rød spotting) i uke 5 og uke 7 som varte i opptil en uke. i tillegg til dette hadde jeg en del menssmerter/stikkendesmerter (ligamentsmerter) frem til ca. uke 12. Jeg er nå i uke 33 :)

Var på tidlilg UL hele 3 ganger før uke 12 fordi jeg ble så engstelig, og det var verdt pengene!

Anonymkode: 8ef61...539

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 5.2.2022 den 18.07):

Hei! 

Har blødd i flere av mine svangerskap. Aldri vært noe galt. Har friske barn. 

Som du sikkert vet er slimhinnene skjøre og man blør lett.

Anonymkode: 9da30...69c

Skrevet

Hvordan gikk det?

Har hatt dette i alle 4 svangerskap, 2 ble barn, 2. Sa i uke 10. 

Anonymkode: 4ec00...6c5

Skrevet

Blødde flere ganger i svangerskapet mitt med nr 2, veldig ekkelt og jeg var så mye redd.

nå sitter en sprell levende førsteklassing her 🙂

Anonymkode: a032e...1b4

Skrevet

Tusen takk for alle fine svar, dere! 💗 litt mindre bekymret nå. Har bestilt en ny TUL på torsdag, så håper jeg kan komme tilbake med gode nyheter til dere. 🌞 

Skrevet

Var på ultralyd i dag, og alt så helt fint ut 💗 for en lettelse! Tusen takk for alle beroligende ord❤️

• Hjerte 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...