AnonymBruker Skrevet 5. februar 2022 #1 Skrevet 5. februar 2022 Jeg er usikker og trenger å lufte tankene. Han har ett barn på 4 år. Han ble singel for ca 4 mnd siden. I følge han var det eksem som gjorde slutt. Han har ennå ikke betalt bidrag enda dette er fastsatt av NAV. Det går snart til namsmannen. Han har flere saker hos namsmannen. Han er elendig til å betale regninger og bryr seg ikke om det går til lønnstrekk. Han har ingen sparepenger. Leier ett eldre hus og har gammel haug av en bil. Han er utrolig snill, men denne økonomien skremmer meg. Disse sakene hos namsmannen er både eldre og nyere dato. Jeg er redd han ikke klarer å endre seg. Anonymkode: 1d2a3...793
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2022 #2 Skrevet 5. februar 2022 Nei, hadde ikke vurdert det engang. Han trenger ikke være rik, men det der var så mange varsellys atte.... Anonymkode: 378d8...558 25
GammelKaktus Skrevet 5. februar 2022 #3 Skrevet 5. februar 2022 Nei, jeg hadde ikke satset på en som nettopp kom ut av et forhold og som ikke har orden på sakene sine. Er jo en grunn for at eksen ville kvitte seg med han, hun ble vel lei av at det ikke var tak i fyren, hjelper ikke å være snill og grei hvis du ikke klarer å ordne opp i sakene dine. Synes det er rart at bidrag er fastsatt og allerede på 4 måneder har gått til namsmannen? At han gir faen i at det blir konsekvenser av å ikke gjøre opp for seg er og et gigantisk rødt flagg. 9
SmuleSMitt Skrevet 5. februar 2022 #4 Skrevet 5. februar 2022 Det du beskriver er jo sterke indikasjoner på uansvarlighet. Skjønner ikke at du gidder vurdere ham engang? Er det noe å være usikker på, sånn egentlig? Dette er jo et menneske som ikke klarer ta ansvar for seg selv og eget liv. Han gidder ikke engang bidra økonomisk for sitt eget barn. At han bor dårlig og kjører en gammel bil er i seg selv ikke relevant. Men at han ikke betaler regninger og har flere saker på seg hos namsmannen + ikke bidrar ovenfor barnet sitt - DET viser dårlige karaktertrekk. Det er mange som er snille. Man blir da ikke sammen med folk kun fordi de er snille? Han er jo ikke ansvarlig. Vanskelig å få et forhold til å fungere når man skal dele hverdagen med umodne, uansvarlige mennesker. Han kan ende opp med å ødelegge deg og dra deg ned i søla med han. Hopp bukk over han der. Se deg om etter noe bedre! 8
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2022 #5 Skrevet 5. februar 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg er usikker og trenger å lufte tankene. Han har ett barn på 4 år. Han ble singel for ca 4 mnd siden. I følge han var det eksem som gjorde slutt. Han har ennå ikke betalt bidrag enda dette er fastsatt av NAV. Det går snart til namsmannen. Han har flere saker hos namsmannen. Han er elendig til å betale regninger og bryr seg ikke om det går til lønnstrekk. Han har ingen sparepenger. Leier ett eldre hus og har gammel haug av en bil. Han er utrolig snill, men denne økonomien skremmer meg. Disse sakene hos namsmannen er både eldre og nyere dato. Jeg er redd han ikke klarer å endre seg. Anonymkode: 1d2a3...793 Nei, tror du skjønner selv at denne ikke er noe å satse på. Forståelig at eksen dumpet ham. Løp!! Du gjør deg selv en tjeneste med å bryte. Nå! Gi ham den ærlige begrunnelsen at økonomisk rot og uansvarlighet både overfor barnet sitt og ham selv er veldig uattraktivt. Fint for ham om han tar til seg tilbakemeldingen og begynner å gjøre noe med problemet. Anonymkode: 974db...dcd 4
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2022 #6 Skrevet 5. februar 2022 Nysingel? Straffer eksen ved å ikke betale bidrag for barnet? Dårlig betaler over lang tid og prøver ikke en gang å få nye vaner? Klarer ikke skjerpe seg selvom et barn avhenger av å bli forsørget? Dette var mye greier. Og lett å være snill når man overlater til andre å gjøre det kjedelige i livet. Har hatt dårlig økonomistyring selv, men ryddet opp, og fikk ikke unge midt oppi det... Anonymkode: c3649...6d9 4 3
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2022 #7 Skrevet 5. februar 2022 Nei, nei og atter nei. Du kommer til å få masse problemer og mye vondt hvis du involverer deg i dette. Anonymkode: 2c1ce...9bf 1 2
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2022 #8 Skrevet 5. februar 2022 Er det noe å lure på? Helt åpenbart en elendig idé. Jeg har selv et barn, men har selvsagt orden på økonomien og tar 100% ansvar. Anonymkode: 5a8e5...13f 4
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2022 #9 Skrevet 5. februar 2022 Dette hadde jeg ikke giddet å vurdere en gang. Anonymkode: 1d50c...8f8 2
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2022 #10 Skrevet 5. februar 2022 Helt uaktuelt! Anonymkode: 81ecd...b38 1
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2022 #11 Skrevet 5. februar 2022 Du bør ikke engang vurdere det. Anonymkode: e1974...475
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2022 #12 Skrevet 5. februar 2022 Nei. Absolutt ikke. Har vært gift med en som nesten ødela min økonomi også, aldri igjen. Det er ikke så fryktelig vanskelig, jeg syns det vitner om latskap når man ikke ordner opp. Anonymkode: e6ae6...700
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2022 #13 Skrevet 5. februar 2022 Hvilken mann sikter du til? Leser bare om en taper, i innlegget ditt. Anonymkode: 4f6bf...76f 2
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2022 #14 Skrevet 5. februar 2022 Dere kan jo være kjærester uten å flytte sammen og uten å få barn sammen. Men når han til slutt blir kastet ut fra huset sitt pga manglende betalinger, må du være beinhard på at han ikke skal flytte inn hos deg. Ikke en gang midlertidig "noen uker". Og ikke lån han en krone, og betal restaurantregningene hver for dere, så slipper dere noe kluss. Bare hold alt økonomisk 110% separat. Og tré på minst 3 kondomer når dere holder på i tillegg til prevensjon DU bruker. Anonymkode: 7c62f...b9f 4
Blomsterpotta Skrevet 5. februar 2022 #15 Skrevet 5. februar 2022 Absolutt en stor taper er han, så gjør deg selv den tjenesten å gå fra han. Be han skjerpe seg og ordne opp i økonomien. Først av alt be han betale for sitt eget barn. TAPER med store bokstaver er han.
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2022 #16 Skrevet 5. februar 2022 AnonymBruker skrev (41 minutter siden): Jeg er usikker og trenger å lufte tankene. Han har ett barn på 4 år. Han ble singel for ca 4 mnd siden. I følge han var det eksem som gjorde slutt. Han har ennå ikke betalt bidrag enda dette er fastsatt av NAV. Det går snart til namsmannen. Han har flere saker hos namsmannen. Han er elendig til å betale regninger og bryr seg ikke om det går til lønnstrekk. Han har ingen sparepenger. Leier ett eldre hus og har gammel haug av en bil. Han er utrolig snill, men denne økonomien skremmer meg. Disse sakene hos namsmannen er både eldre og nyere dato. Jeg er redd han ikke klarer å endre seg. Anonymkode: 1d2a3...793 Nei Anonymkode: e62ca...059
Gjest HegeMarie Skrevet 5. februar 2022 #18 Skrevet 5. februar 2022 Nei. En ryddig økonomi er viktig.
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2022 #19 Skrevet 5. februar 2022 Jeg møtte en slik mann… ga faen å fulgte forelskelsen.. nå er det ett slit rett og slett. Jeg har lånt han endel penger, han bare surrer det til.. han har ikke noe ekstra noengang… fortsetter du med han så blir du påvirket av dette du og.. tro meg.. veldig kjipt.. men sånne folk har ofte gitt opp økonomien sin å det rr farlig i dagens samfunn 😔 Anonymkode: a8ff2...400
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2022 #20 Skrevet 5. februar 2022 Ser for meg neste gang barnet har bursdag. Han viser deg den kjipe gaven han har tenkt å gi til 50kr og at planen er å spise grandiosa til middag og se barnetv. Og du synes så synd på barnet at du spanderer dyr gave og Leos lekeland og McDonald's. Akkurat slik han hadde planlagt... Anonymkode: 7c62f...b9f 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå