Gå til innhold

Han ble sint fordi jeg liker ananas!?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har datet en mann i noen mnd, i går var det klart for å ta ting litt videre. Han inviterte meg hjem til seg og vi ble enig om taco (var jo fredag) Vi ble sittende og snakke (i tlf) om hvordan vi lager taco, og jeg sa at jeg liker godt ananas på tacoen. Han ble sint (tror jeg) og sa at det skulle ikke være ananas i hans hus! Jeg ble litt satt ut, spurte om han var alergisk og han svarte noe om at han ikke hadde respekt for folk som bruker ananas på mat det ikke hører til. Jeg lo det bort og sa det ikke var noe krise.

Daten var forsåvidt hyggelig, men jeg tok opp igjen dette med ananas og nok en gang ble han det jeg tolket som sint/irritert. Det kan ha vært at han bare spøkte, men det virket ikke slik!

Jeg ble så utilpass at jeg sendt sos-sms til venninna mi som ringte og kom opp med en unnskyldning så jeg måtte dra.

Litt usikker på om vi skal ses igjen, må nesten bare se det an litt. Litt spes å date en når jeg ikke forstår om han tuller eller er seriøs.

Poenget mitt her: Er dette normalt? Er det andre som faktisk blir sinte for folk sine matpreferanser?

Anonymkode: 8a6b1...d67

• Liker 2
Skrevet

Følg magefølelsen... den fikk deg til å finne en unnskyldning til å dra, og det er nok en grunn til det. Spesielt å bli sint på grunn av noe sånt.

Anonymkode: 1548f...0bb

• Liker 16
  • Nyttig 2
Skrevet

Høres ut som et forsøk på å være morsom. Noen har det som en greie at ananas på pizza f.eks ikke er noe god deal.

Men å overdrive med at han «ikke har respekt for folk som liker ananas» høres ut som litt mangel på sosiale antenner, hvis han ikke kjenner humoren din fra før.

Samtidig virker det litt overilt av deg at du dro pga det.

Tror nok ikke dere passer sammen :)

Anonymkode: 337a2...e91

• Liker 8
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Poenget mitt her: Er dette normalt? Er det andre som faktisk blir sinte for folk sine matpreferanser?

Les "ketchuptråden" her på forumet :ler: . Ja, noen blir tydeligvis sinte på andre folks matpreferanser og det virker som du har truffet en av dem. Hvis det skal så lite til som noen biter ananas før han mister respekten for deg så tror jeg du like gjerne kan konkludere med at du ikke vil tilbringe så veldig mye tid med ham. 

Hvis han har en humor som du ikke klarer tolke (i mangel av bedre uttrykk) så er det en relativt god grunn til å avslutte det. Livet er for kort til å tilbringe sammen med noen som ikke har kompatibel humoristisk sans. 

• Liker 10
Skrevet

Nei. Det er ikke normalt. Når barn sier æsj til mat burde de læres at det er greit å ikke like men at man ikke sier æsj.

Når han ikke kan godta at du liker noe som han ikke liker av mat, hvordan i all verden vil han møte deg på andre områder hvor dere har forskjellige meninger?

• Liker 4
Skrevet

Jeg blir sint dersom noen spiser peanøtter i nærheten av meg. Men det er fordi barnet mitt har livstruende allergi.

Det er ikke normalt å bli irritert fordi noen vil spise noe en selv ikke liker, nei, når det ikke er allergi i bildet. 

Anonymkode: 9b7f7...976

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

Takk!

Godt å høre at dette ikke var normalt! Jeg kommer nok til å avslutte før det blir mer seriøst! Synd for vi har det veldig gøy sammen. 

Var kanskje overilt å bare stikke i går, men jeg er redd vi hadde havnet til sengs om jeg hadde blitt, og da blir alt straks mer komplisert. 
Nå spørs det bare om jeg skal være ærlig med han og si at jeg ikke vil se han mer fordi jeg liker ananas! 😅

• Liker 7
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Har datet en mann i noen mnd, i går var det klart for å ta ting litt videre. Han inviterte meg hjem til seg og vi ble enig om taco (var jo fredag) Vi ble sittende og snakke (i tlf) om hvordan vi lager taco, og jeg sa at jeg liker godt ananas på tacoen. Han ble sint (tror jeg) og sa at det skulle ikke være ananas i hans hus! Jeg ble litt satt ut, spurte om han var alergisk og han svarte noe om at han ikke hadde respekt for folk som bruker ananas på mat det ikke hører til. Jeg lo det bort og sa det ikke var noe krise.

Daten var forsåvidt hyggelig, men jeg tok opp igjen dette med ananas og nok en gang ble han det jeg tolket som sint/irritert. Det kan ha vært at han bare spøkte, men det virket ikke slik!

Jeg ble så utilpass at jeg sendt sos-sms til venninna mi som ringte og kom opp med en unnskyldning så jeg måtte dra.

Litt usikker på om vi skal ses igjen, må nesten bare se det an litt. Litt spes å date en når jeg ikke forstår om han tuller eller er seriøs.

Er jo faktisk stor humor om den ananasen da. 

Der er folk svært delt. 

Det var nok forøvrig et forsøk på å være morsom. 

Anonymkode: 34b4b...f8c

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Jeg blir sint dersom noen spiser peanøtter i nærheten av meg. Men det er fordi barnet mitt har livstruende allergi.

Det er ikke normalt å bli irritert fordi noen vil spise noe en selv ikke liker, nei, når det ikke er allergi i bildet. 

Anonymkode: 9b7f7...976

Men hvorfor blir du sint? Hvordan skal personen som spiser peanøtter vite at barnet ditt har allergi?

Anonymkode: ca41c...b14

• Liker 8
Skrevet

Kan du ikke bare snakke med han om dette?

Du får ikke svar fra oss, men fra han.

jeg tror bare det er en stor humor i dette, og ikke skal ta's so alvorligt.

• Liker 1
Gjest supernova_87
Skrevet

Jeg tror heller det er at han ble traumatisert av en ananas som barn! En som bare ringte og ringte og ringte. Så når du nevner ananas blir han fryktelig fryktelig redd. 😅

Skrevet
Rainstorm skrev (Akkurat nå):

Jeg tror heller det er at han ble traumatisert av en ananas som barn! En som bare ringte og ringte og ringte. Så når du nevner ananas blir han fryktelig fryktelig redd. 😅

😂😂

Anonymkode: ca41c...b14

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Takk!

Godt å høre at dette ikke var normalt! Jeg kommer nok til å avslutte før det blir mer seriøst! Synd for vi har det veldig gøy sammen. 

Var kanskje overilt å bare stikke i går, men jeg er redd vi hadde havnet til sengs om jeg hadde blitt, og da blir alt straks mer komplisert. 
Nå spørs det bare om jeg skal være ærlig med han og si at jeg ikke vil se han mer fordi jeg liker ananas! 😅

Det er jo ikke fordi du liker ananas. Det er fordi han er trangsynt og viser deg lite respekt. Jeg liker ikke lutefisk men klarer å oppføre meg om andre sier de liker det.

Anonymkode: 60949...3f7

• Liker 3
Skrevet

Skjønner han godt, ananas i taco og på pizza er jo direkte provoserende. Tror ærlig talt at de som spiser det heller ikke liker det, men bare troller.

Anonymkode: ee6a9...7f6

• Liker 1
Skrevet

Han måttte sikkert spise hawaiburger som barn. Altså en cheeseburger med en annansskive på.

Anonymkode: c55b1...72a

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Han måttte sikkert spise hawaiburger som barn. Altså en cheeseburger med en annansskive på.

Anonymkode: c55b1...72a

Høres grusomt ut.

Anonymkode: 75042...c78

Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Kanskje det egentlig ikke var ananasen som gjorde han forbannet? Men noe annet? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Ja!

Så krysser jeg alt jeg har for en "ble dumpet på grunn av ananas" tråd. 

Anonymkode: 4593d...45e

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ja!

Så krysser jeg alt jeg har for en "ble dumpet på grunn av ananas" tråd. 

Anonymkode: 4593d...45e

Haha, mulig det, men tror ikke han er på kg 🙈

Jeg «dumpet» han i går! Og det foregikk omtrent sånn:

J: Jeg må bare spørre: Det at du virker sint når jeg sier jeg liker ananas på tacoen, er du faktisk sint eller er det jeg som ikke forstår humoren din?

H: Det er ikke humor! Det finnes ingenting morsomt med folk som ødelegger mat og andres apetitt med ananas!

J: Ok, måtte bare vite. Du, jeg tror vi dropper å møtes mer jeg, det var koselig mens det varte.

H: Er du seriøs nå? Pga ananas??

J: Ikke bare det selvfølgelig, men det var liksom dråpen…

H: Men, altså! Hæ?!

J: Ja, vi snakkes da. Ta vare på deg selv. Hade!

Så ja, det var det! Kan jo si at det har vært flere ting med humoren som ikke har matchet. Jeg har måttet «dumme ned» eller forklare vitsene mine for at han skulle forstå dem, og ukompatibel humor er drepen i et hvert forhold! Ut på tinder igjen da tenker jeg! 🤞

• Liker 8
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

altså jeg heller firstår ikke hvorfor folk liker abanas på pizza og taco og sånn men folk må da få spise det de vil. Syk ting å bli irritert for. Er ikke sånn at han må spise ananas selv om du liker det. Sykt å miste respekt for folk pga noe så banalt. Han høres ikke ut som han er helt i vater.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...