Gjest Warrior Skrevet 5. februar 2022 #1 Skrevet 5. februar 2022 På grunn av 1. Da får ikke smitten spre seg fritt å gjøre alle syke og viktigst av alt folk kan unngå å bli alvorlig syk og dø på grunn av dette unødvendige viruset. 2. Folk har blitt rammet av tiltakene. Ting har vært stengt ned, mange har vært trist og lei. Altså jeg er ikke glad for at noen ble rammet av noe som helst, jeg er glad for at folk blir glade når tiltak forsvinner, men jeg har slappet litt mer av med tiltakene fordi jeg har ikke følt meg så alene om å slite med noe når mange har hatt det tøft. Da har jeg følt at så mange kjenner på det samme som jeg har kjent på i flere år. Det å ha det tøft og slite med noe selv om jeg ikke ønsker at min verste fiende en gang skal ha det tøft. Poenget er at jeg har ikke følt meg alene om det nå. Vi har vært sammen om det, kjent på mye av det samme og kunne trøste hverandre. Mens nå når ting er blitt gjenåpnet og tiltakene forsvinner litt etter litt. Normalen kommer tilbake. Alle rundt meg er glade og jeg er med å har det gøy, ler og later som jeg er like glad som andre mens innerst inne kommer den ensomheten tilbake og ønske om at alt blir stengt ned igjen og at vi må leve med tiltak i minst ett år til. I tillegg er jeg redd for at noen som jeg glad i skal bli alvorlig syk på grunn av smitten sprer seg fritt. Det hadde vært mitt verste mareritt. Så jeg går rundt å håper på ny nedstengning og er ikke stolt av det, men er i alle fall ærlig om det. Flere som ønsker mer tiltak og ny nedstengning? Er det slemt av meg å tenke sånn? Vet ikke hvordan jeg skal få bort de tankene og være glad som alle andre for at normalen kommer tilbake. Jeg blir ufrivillig sint og irritert når jeg leser på nettaviser at folk ønsker full gjenåpning eller når noen sier det til meg.
Outlander Skrevet 5. februar 2022 #2 Skrevet 5. februar 2022 Så fordi du er kraftig introvert skal resten av samfunnet fortsetter å lide? Nope! Har gjort mitt og tatt 3 stikk. Nå er jeg ferdig, samt 92% av befolkningen som har også gjort sitt. Tid å åpne opp for godt. 22
Gjest Gagaen Skrevet 5. februar 2022 #3 Skrevet 5. februar 2022 Tror kanskje du kjenner deg igjen i det som skrives om her ; https://www.tv2.no/a/14536663/ Det gjorde jeg og vi er nok flere. Etter 2o år med restriksjoner er det ikke alle som er trygge på å hoppe rett på alt fritt og null begrensninger. Men vi trenger bare litt tid så er vi der vi og. Jeg er ikke klar for gjenåpning i det hele tatt.
Gjest Warrior Skrevet 5. februar 2022 #4 Skrevet 5. februar 2022 Outlander skrev (19 minutter siden): Så fordi du er kraftig introvert skal resten av samfunnet fortsetter å lide? Nope! Har gjort mitt og tatt 3 stikk. Nå er jeg ferdig, samt 92% av befolkningen som har også gjort sitt. Tid å åpne opp for godt. Jeg har også gjort mitt. Tatt 3 stikk. Er også et sosialt menneske som ikke klarer å være alene en dag. Det har nok mye med angsten å gjøre at jeg unngår å være mye alene. Er jeg alene en dag så tenker jeg for mye på alt. Har vært sosial hele tiden under pandemien. Elsker å ha det gøy sammen med venner og folk, men nå må jeg late som jeg er glad, mens andre er glad og uansett hvor gøy jeg har det så føler jeg meg ensom når alle andre er glade og fri. Jeg må late som jeg er glad. Nei ingen skal lide på grunn av det, men jeg skulle ønske det ble ny nedstengning, går rundt å håper på det, så jeg ikke føler meg ensom om å ha det tøft. Tror du jeg er stolt av å tenke sånn? Jeg vil ikke tenke sånn. Selvfølgelig skal ikke samfunnet lide mer. Vi har vært flinke under hele pandemien her i Norge. Jeg kan ikke noe for at jeg ønsker ny nedstengning. For da følte jeg meg ikke ensom inni meg. Da var det mange som følte på det samme. Hvor tøft det var.
akkurat passe Skrevet 5. februar 2022 #5 Skrevet 5. februar 2022 Det er nok ikke så uvanlig å føle det sånn eller å savne mer nedstenging når man sliter med noe psykisk. Selv ønsker jeg full gjenåpning så lenge det ikke kommer en mutasjon som regnes som en mye større trussel enn omikron. Men jeg tror nok de fleste av oss er enige om at noen ting kommer vi til å savne litt (kan f.eks nevne hjemmekontor), men for de fleste er gleden over friheten større enn savnet etter enkelte av tiltakene. Du bør komme i prat med andre som sliter med ensomhet, vet at sidetmedord.no er et forum som kanskje kan være til hjelp. Da tror jeg du kan føle mer tilhørighet, uten at det trengs en nedstenging til for at du skal føle deg mindre ensom ❤️ 4
Honey Dew Skrevet 5. februar 2022 #6 Skrevet 5. februar 2022 Jeg også. Det har vært herlig med nedstengingen. 5
Gjest Warrior Skrevet 5. februar 2022 #7 Skrevet 5. februar 2022 (endret) akkurat passe skrev (25 minutter siden): Det er nok ikke så uvanlig å føle det sånn eller å savne mer nedstenging når man sliter med noe psykisk. Selv ønsker jeg full gjenåpning så lenge det ikke kommer en mutasjon som regnes som en mye større trussel enn omikron. Men jeg tror nok de fleste av oss er enige om at noen ting kommer vi til å savne litt (kan f.eks nevne hjemmekontor), men for de fleste er gleden over friheten større enn savnet etter enkelte av tiltakene. Du bør komme i prat med andre som sliter med ensomhet, vet at sidetmedord.no er et forum som kanskje kan være til hjelp. Da tror jeg du kan føle mer tilhørighet, uten at det trengs en nedstenging til for at du skal føle deg mindre ensom ❤️ Takk for svar❤️ Jeg er ikke ensom på den måten at jeg ikke er med folk, så det ikke blir misforstått. For det er jeg hver dag. Er også glad i frihet og elsker å ha det gøy sammen med venner, og møte nye folk. Problemet er at jeg er ensom inni meg. For nå når alt åpner opp føler jeg meg så alene om å føle redsel, tristhet, det å ha det tøft. Føler meg så alene nå når alle andre føler glede over at normalen kommer tilbake og jeg må late som for å ikke lage dårlig stemning når jeg er med venner og andre folk. Folk feirer og er glade. Jeg smiler, er med og later som mens inni meg ønsker jeg ny nedstengning. Føler det er dårlig gjort å ønske det når jeg ser hvor glade folk er men kan ikke noe for det. Følte meg også mye tryggere når smitten ikke fikk spre seg. Nå går jeg jo rundt å bare venter på å bli syk, på at de rundt meg blir syk. Ønsker ny nedstengning men ønsker ikke at det skal komme noe som er verre enn omikron. Har ikke lyst å ønske mer tiltak og nedstengning heller men det er ikke moro å føle seg ensom inni seg mens alle rundt deg er glade igjen. Endret 5. februar 2022 av Warrior
Gjest supernova_87 Skrevet 5. februar 2022 #8 Skrevet 5. februar 2022 Warrior skrev (2 timer siden): 2. Folk har blitt rammet av tiltakene. Ting har vært stengt ned, mange har vært trist og lei. Altså jeg er ikke glad for at noen ble rammet av noe som helst, jeg er glad for at folk blir glade når tiltak forsvinner, men jeg har slappet litt mer av med tiltakene fordi jeg har ikke følt meg så alene om å slite med noe når mange har hatt det tøft. Da har jeg følt at så mange kjenner på det samme som jeg har kjent på i flere år. Det å ha det tøft og slite med noe selv om jeg ikke ønsker at min verste fiende en gang skal ha det tøft. Poenget er at jeg har ikke følt meg alene om det nå. Vi har vært sammen om det, kjent på mye av det samme og kunne trøste hverandre. Dette gir jo ikke mening. Du sier at du ikke unner din verste fiende å ha det tøft, likevel ønsker du at tiltakene skal vare slik at flere får det vondt. Det du beskriver er en ekstrem egoisme. Helt OK at dette er tanker du har, men jeg håper ikke du innerst inne mener at det burde vært sånn. Du får det tross alt ikke bedre av at andre har det verre.
Okapi Skrevet 5. februar 2022 #9 Skrevet 5. februar 2022 Jeg tror dette er en artikkel mange burde lese. Det er nok litt tidlig ennå, men det kommer en oppvask om alt dette etterhvert, og mye kan tyde på at tiltakene har hatt begrenset effekt og gjort mye skade. Det er jo helt naturlig og man skal ikke nødvendigvis klande verken befolkningen eller politikerne for det, men nå har det gått såpass lang tid og vi har såpass mye data at det blir litt rart å fortsette å insistere på nedstengning, koste hva det koste vil. 4 1
Silva Pluvialis Skrevet 5. februar 2022 #10 Skrevet 5. februar 2022 Nei. Jeg ønsker full gjenåpning. De eneste jeg er redd for er besteforeldrene mine, men de har alle tatt 3 doser og er ikke veldig mye ute blant folk, så forhåpentligvis blir de ikke smittet. 3
Gjest Warrior Skrevet 5. februar 2022 #11 Skrevet 5. februar 2022 Rainstorm skrev (1 minutt siden): Dette gir jo ikke mening. Du sier at du ikke unner din verste fiende å ha det tøft, likevel ønsker du at tiltakene skal vare slik at flere får det vondt. Det du beskriver er en ekstrem egoisme. Helt OK at dette er tanker du har, men jeg håper ikke du innerst inne mener at det burde vært sånn. Du får det tross alt ikke bedre av at andre har det verre. Det er som sagt tanker jeg har på grunn av da følte jeg meg ikke alene om det. Jeg vil selvfølgelig ikke at andre skal ha det tøft. Derfor føler jeg det er dårlig gjort å tenke sånn men kan ikke noe for det.
Gjest Warrior Skrevet 5. februar 2022 #12 Skrevet 5. februar 2022 Okapi skrev (6 minutter siden): Jeg tror dette er en artikkel mange burde lese. Det er nok litt tidlig ennå, men det kommer en oppvask om alt dette etterhvert, og mye kan tyde på at tiltakene har hatt begrenset effekt og gjort mye skade. Det er jo helt naturlig og man skal ikke nødvendigvis klande verken befolkningen eller politikerne for det, men nå har det gått såpass lang tid og vi har såpass mye data at det blir litt rart å fortsette å insistere på nedstengning, koste hva det koste vil. Tiltakene har ikke bare gjort skade, men ja de har gjort mye skade også, men før vaksineringen begynte måtte det selvfølgelig nedstengning til, og da visste man lite om viruset. Så måtte det til for at ikke helsevesenet skulle bli overbelastet som andre land slet med.
J.E Skrevet 5. februar 2022 #13 Skrevet 5. februar 2022 Okapi skrev (6 minutter siden): Jeg tror dette er en artikkel mange burde lese. Det er nok litt tidlig ennå, men det kommer en oppvask om alt dette etterhvert, og mye kan tyde på at tiltakene har hatt begrenset effekt og gjort mye skade. Det er jo helt naturlig og man skal ikke nødvendigvis klande verken befolkningen eller politikerne for det, men nå har det gått såpass lang tid og vi har såpass mye data at det blir litt rart å fortsette å insistere på nedstengning, koste hva det koste vil. https://videnskab.dk/krop-sundhed/forskere-kritiserer-nej-ny-analyse-kan-ikke-konkludere-at-nedlukninger-kun-har-reddet?fbclid=IwAR202cuwS76vGVoInorc3alUpbbs9fUSUVIMRdgmFzobU5E-kL-gcy_LOg4 Seriøse forskere tilbakeviser det. Studien er ikke fagfellevurdert. Nedstengningene har reddet flere liv. Men har selvsagt andre konsekvenser. Det var sikkert det du ville frem til. 1 1
akkurat passe Skrevet 5. februar 2022 #14 Skrevet 5. februar 2022 Warrior skrev (7 minutter siden): Takk for svar❤️ Jeg er ikke ensom på den måten at jeg ikke er med folk, så det ikke blir misforstått. For det er jeg hver dag. Er også glad i frihet og elsker å ha det gøy sammen med venner, og møte nye folk. Problemet er at jeg er ensom inni meg. For nå når alt åpner opp føler jeg meg så alene om å føle redsel, tristhet, det å ha det tøft. Føler meg så alene nå når alle andre føler glede over at normalen kommer tilbake og jeg må late som for å ikke lage dårlig stemning når jeg er med venner og andre folk. Folk feirer og er glade. Jeg smiler, er med og later som mens inni meg ønsker jeg ny nedstengning. Føler det er dårlig gjort å ønske det når jeg ser hvor glade folk er men kan ikke noe for det. Følte meg også mye tryggere når smitten ikke fikk spre seg. Nå går jeg jo rundt å bare venter på å bli syk, på at de rundt meg blir syk. Ønsker ny nedstengning men ønsker ikke at det skal komme noe som er verre enn omikron. Har ikke lyst å ønske mer tiltak og nedstengning heller men det er ikke moro å føle seg ensom inni seg mens alle rundt deg er glade igjen. Ensomhet inni seg er veldig vondt, og det er da ikke umenneskelig av deg å ville ha det sånn at du føler det lettere. Å kalle deg egoistisk osv synes jeg er stygt gjort, for du sier jo selv at du føler det er dårlig gjort å tenke sånn og da er du jo bevisst på det og andres følelser/konsekvenser. Jeg synes ikke du er ego, jeg ser derimot et skrik inni deg etter å ikke føle deg ensom som igjen leder til at du tenker sånn du gjør. Det er nok mange som tenker som deg og har det som deg. Er alle disse menneskene derfor kalde og egoistiske? Nei. 4 1
øyne_lyver_aldri Skrevet 5. februar 2022 #15 Skrevet 5. februar 2022 Har lest mange av innleggene dine om covid-19 du virket alltid til og ha veldig pro tiltak, vaksinering mm. Skjønner nå hvorfor du hadde disse holdningene, håper du finner hjelp for dine problemer evt søker til psykolog? ønsker deg uansett det beste. Kjenner at jeg gleder meg nå til tiltak blir lettet, er veldig glad det aldri ble noe av tvangsvaksinering og vaksinepass 🥳 4
Hanne83_ Skrevet 5. februar 2022 #16 Skrevet 5. februar 2022 Jeg jobber med eldre. De lider ekstremt av denne nedstengingen. De blir satt i isolat i flere dager når de kommer til oss. Får ikke ha besøk av pårørende. Folk dør uten at pårørende får komme på besøk. Helsevesenet blør. De eldre og de med andre alvorlige sykdommer får ikke den behandlingen de skal ha. Dette handler ikke bare om deg. 8 3
Gjest theTitanic Skrevet 5. februar 2022 #17 Skrevet 5. februar 2022 Warrior skrev (20 minutter siden): Det er som sagt tanker jeg har på grunn av da følte jeg meg ikke alene om det. Jeg vil selvfølgelig ikke at andre skal ha det tøft. Derfor føler jeg det er dårlig gjort å tenke sånn men kan ikke noe for det. Flere jeg kjenner i risikogruppen har fått et mye mer avslappet forhold til korona og smitte nå som de har vært igjennom det. Det kan være en fordel for deg å få det unnagjort tenker jeg. Du kunne også med fordel ha gått i terapi for angstmestring. Det å være ensom om noe er ikke godt. Kanskje du ville hatt det bedre om du lette etter en kjæreste som føler likt som deg?
Lea Skrevet 5. februar 2022 #18 Skrevet 5. februar 2022 ❤️ Det er ikke noe godt å ha det sånn. Håper du snart får det bedre Warrior❤️ 2
powerpuffen Skrevet 5. februar 2022 #19 Skrevet 5. februar 2022 Vet du, jeg er litt delt. På den ene siden har jeg virkelig elsket en del av den nye hverdagen; man sparer tid på reisevei, og har en helt legitim unnskyldning når man ikke orker å dra på sammenkomster. Jeg har begynt å like det å være hjemme i helgene, der jeg tidligere gjorde noe hver helg, det være seg festing, besøke venninner m.m. Føler nesten jeg har blitt litt mer voksen på disse årene. Nå kan jeg nyte et glass vin i ny og ne, istedenfor å være på fylla og fest ofte, og det er så mye mer behagelig å føle at det er helt greit å ikke være med på alt man blir invitert på. På den andre siden har det vært slitsomt psykisk. Jeg har fullført hele mastergraden hjemmefra. Jeg har bare masteroppgaven igjen og dermed svært lite klassekontakt dette halve året. Har omtrent ikke blitt kjent med en sjel ved studiestedet mitt, da vi har hatt alle fag digitale. ALLE! Det føles helt merkelig at jeg har tatt en hel mastergrad uten å omtrent være på skolen. Det har også ført til en ensomhet, fordi det å bli kjent med mennesker er en stor del av studiehverdagen det også. Jeg og samboer har vært mye oppå hverandre fordi jeg har vært hjemme hele tiden, og vi ser begge fram til en litt mer normal hverdag når jeg går ut i jobb jeg også. 1
Silva Pluvialis Skrevet 5. februar 2022 #20 Skrevet 5. februar 2022 Og @Warrior, det er vondt å føle seg alene i smerten. Jeg sliter også. Du er ikke alene om å ha psykiske plager, selv om alle andre virker så lykkelige. Kanskje de har det som deg, bare at de, som deg, også smiler fordi de heller ikke vil dra ned stemningen. Jeg tror vi går i en felle i det vi antar at alle som smiler og ler ikke er ensomme eller i smerte. Folk er gode skuespillere. ❤️ 1
Anbefalte innlegg