Gå til innhold

Ikke melk eller vann i eplekake?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg skal lage eplekake fra bunnen av for første gang nå. Jeg ser på oppskriften fra matprat at det ikke er hverken melk eller vann så det i noen andre oppskrifter og. Kan det stemme?

Anonymkode: 65cb0...6ed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Jeg skal lage eplekake fra bunnen av for første gang nå. Jeg ser på oppskriften fra matprat at det ikke er hverken melk eller vann så det i noen andre oppskrifter og. Kan det stemme?

Legg ut oppskriften så er det lettere å vurdere. Hvis det er eple smuldrepai er det ikke noe væske, er det annen kake kan det være det er en annen type væske? 

Anonymkode: 3029e...88b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så ut som en helt klassisk eplekake. Aldri brukt verken vann eller melk. 

Anonymkode: 79ba0...7c8

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillpia skrev (1 minutt siden):

Eplekake er strengt tatt sukkerbrød med epler i, ikke melk eller vann i sukkerbrød heller.

På dem oppskriftene jeg leser står det bare pisk smør og sukker til en lett smørkrem🤔 skal jeg smelte smøret først da eller skal det være romtemperert?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

På dem oppskriftene jeg leser står det bare pisk smør og sukker til en lett smørkrem🤔 skal jeg smelte smøret først da eller skal det være romtemperert?

Romtemeperert smør, ikke smeltet

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillpia skrev (1 minutt siden):

Eplekake er strengt tatt sukkerbrød med epler i, ikke melk eller vann i sukkerbrød heller.

Nå er strengt tatt ikke den oppskriften laget på sukkerbrødbasis, men jeg er enig i at det ikke mangler noe væske i deigen. :)

(Sukkerbrød starter med eggedosis, ikke smør og sukker som røres hvitt.) 

Anonymkode: 0291e...e55

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Nå er strengt tatt ikke den oppskriften laget på sukkerbrødbasis, men jeg er enig i at det ikke mangler noe væske i deigen. :)

(Sukkerbrød starter med eggedosis, ikke smør og sukker som røres hvitt.) 

Anonymkode: 0291e...e55

Jeg tror det finnes like mange typer eplekake som det finnes folk som baker! Det skal ikke være smør i sukkerbrød, nei. Der er det kun mel, egg og sukker. Jeg lager sånn eplekake fordi det tar meg ca 30 minutt inkludert steking å få ferdig kake!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Hvordan tenker du at de skulle ha blitt smørkrem ved å bruke smeltet smør? Har du aldri bakt før? 

Anonymkode: f911e...21c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...