AnonymBruker Skrevet 5. februar 2022 #1 Del Skrevet 5. februar 2022 Jeg skal lage eplekake fra bunnen av for første gang nå. Jeg ser på oppskriften fra matprat at det ikke er hverken melk eller vann så det i noen andre oppskrifter og. Kan det stemme? Anonymkode: 65cb0...6ed Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2022 #2 Del Skrevet 5. februar 2022 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Jeg skal lage eplekake fra bunnen av for første gang nå. Jeg ser på oppskriften fra matprat at det ikke er hverken melk eller vann så det i noen andre oppskrifter og. Kan det stemme? Anonymkode: 65cb0...6ed Legg ut oppskriften så er det lettere å vurdere. Hvis det er eple smuldrepai er det ikke noe væske, er det annen kake kan det være det er en annen type væske? Anonymkode: 3029e...88b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2022 #3 Del Skrevet 5. februar 2022 https://www.matprat.no/oppskrifter/kos/eplekake/ Anonymkode: 65cb0...6ed Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillpia Skrevet 5. februar 2022 #4 Del Skrevet 5. februar 2022 Eplekake er strengt tatt sukkerbrød med epler i, ikke melk eller vann i sukkerbrød heller. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2022 #5 Del Skrevet 5. februar 2022 Så ut som en helt klassisk eplekake. Aldri brukt verken vann eller melk. Anonymkode: 79ba0...7c8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2022 #6 Del Skrevet 5. februar 2022 Lillpia skrev (1 minutt siden): Eplekake er strengt tatt sukkerbrød med epler i, ikke melk eller vann i sukkerbrød heller. På dem oppskriftene jeg leser står det bare pisk smør og sukker til en lett smørkrem🤔 skal jeg smelte smøret først da eller skal det være romtemperert? Anonymkode: 65cb0...6ed Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillpia Skrevet 5. februar 2022 #7 Del Skrevet 5. februar 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): På dem oppskriftene jeg leser står det bare pisk smør og sukker til en lett smørkrem🤔 skal jeg smelte smøret først da eller skal det være romtemperert? Anonymkode: 65cb0...6ed Romtemeperert smør, ikke smeltet 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2022 #8 Del Skrevet 5. februar 2022 Lillpia skrev (1 minutt siden): Eplekake er strengt tatt sukkerbrød med epler i, ikke melk eller vann i sukkerbrød heller. Nå er strengt tatt ikke den oppskriften laget på sukkerbrødbasis, men jeg er enig i at det ikke mangler noe væske i deigen. (Sukkerbrød starter med eggedosis, ikke smør og sukker som røres hvitt.) Anonymkode: 0291e...e55 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillpia Skrevet 5. februar 2022 #9 Del Skrevet 5. februar 2022 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Nå er strengt tatt ikke den oppskriften laget på sukkerbrødbasis, men jeg er enig i at det ikke mangler noe væske i deigen. (Sukkerbrød starter med eggedosis, ikke smør og sukker som røres hvitt.) Anonymkode: 0291e...e55 Jeg tror det finnes like mange typer eplekake som det finnes folk som baker! Det skal ikke være smør i sukkerbrød, nei. Der er det kun mel, egg og sukker. Jeg lager sånn eplekake fordi det tar meg ca 30 minutt inkludert steking å få ferdig kake! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2022 #10 Del Skrevet 5. februar 2022 AnonymBruker skrev (36 minutter siden): På dem oppskriftene jeg leser står det bare pisk smør og sukker til en lett smørkrem🤔 skal jeg smelte smøret først da eller skal det være romtemperert? Anonymkode: 65cb0...6ed Hvordan tenker du at de skulle ha blitt smørkrem ved å bruke smeltet smør? Har du aldri bakt før? Anonymkode: f911e...21c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BobbySocks Skrevet 5. februar 2022 #11 Del Skrevet 5. februar 2022 Nei, er nok væske i eplene. Hadde bare blitt suppe. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunhilde Skrevet 5. februar 2022 #12 Del Skrevet 5. februar 2022 Ja, det er vel egg og smør i oppskriften? Behøver ikke melk eller vann da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå