AnonymBruker Skrevet 5. februar 2022 #1 Skrevet 5. februar 2022 Jeg har ikke jobb. Men vil kjøpe bolig. Hva gjør jeg? Anonymkode: bae17...df3
Veggdyret Skrevet 5. februar 2022 #2 Skrevet 5. februar 2022 Har du penger da? Du kan jo kjøpe bolig for det du har av sparepenger. 1
Jokernord Skrevet 5. februar 2022 #3 Skrevet 5. februar 2022 Du begynner med å skaffe deg en jobb... 5
Taluno Skrevet 5. februar 2022 #4 Skrevet 5. februar 2022 Så lenge du har penger så kan du kjøpe bolig. Men om du ikke har jobb, så får du ikke hjelp fra banken, så da må du ha oppsparte midler. 4
Ellevill Skrevet 5. februar 2022 #5 Skrevet 5. februar 2022 Du må først skaffe deg jobb. Så må du spare opp til egenkapital. Før de to tingene er på plass, får du ikke lån. 2
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2022 #6 Skrevet 5. februar 2022 Jeg får arbeidsledighetstrygd Anonymkode: bae17...df3
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2022 #7 Skrevet 5. februar 2022 Jokernord skrev (6 minutter siden): Du begynner med å skaffe deg en jobb... Jeg har søkt jobb i 6 måneder. Jeg sluttet i forrige stilling. Anonymkode: bae17...df3
TinaChristina Skrevet 5. februar 2022 #8 Skrevet 5. februar 2022 For å få lån må du ha fast, forutsigbar inntekt. Dagpenger er ikke det. 4
Jokernord Skrevet 5. februar 2022 #9 Skrevet 5. februar 2022 (endret) AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Jeg har søkt jobb i 6 måneder. Jeg sluttet i forrige stilling. Anonymkode: bae17...df3 Så fremst du ikke har rikelig med penger, vil det bli tilnærmet umulig for deg å kjøpe din egen bolig uten jobb. Har du vurdert å flytte til en plass hvor det er bedre jobbmuligheter ? Endret 5. februar 2022 av Jokernord 3
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2022 #10 Skrevet 5. februar 2022 takk for svar. Da skal jeg iallfall gjøre et forsøk å få jobb. Har holdt på i 6 måneder allerede. Anonymkode: bae17...df3
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2022 #11 Skrevet 5. februar 2022 Jokernord skrev (40 minutter siden): Så fremst du ikke har rikelig med penger, vil det bli tilnærmet umulig for deg å kjøpe din egen bolig uten jobb. Har du vurdert å flytte til en plass hvor det er bedre jobbmuligheter ? Ja, det har jeg vurdert. Jeg har søkt på mange jobber siden jeg ble arbeidsledig. Men så erfarer jeg arbeidsgivere ikke prøver å gjøre det lettere å bli ansatt. Nå er jeg ikke glad bare å få en jobb. Men jeg stiller spørsmål hvordan arbeidsgivere tilrettelegger å være ansatt der. Anonymkode: bae17...df3
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2022 #12 Skrevet 5. februar 2022 Det er bare å kjøpe det, så lenge du har penger. For lån får du nok ikke. Anonymkode: 716bc...cc7 1
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2022 #13 Skrevet 5. februar 2022 5 hours ago, AnonymBruker said: Jeg får arbeidsledighetstrygd Anonymkode: bae17...df3 Slutt å snylte først Anonymkode: c1bf5...8a9 1 1
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2022 #14 Skrevet 5. februar 2022 Har du penger, så kan du få. Har du ingen, så må du gå. Anonymkode: 358e6...70c
Taluno Skrevet 5. februar 2022 #15 Skrevet 5. februar 2022 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Ja, det har jeg vurdert. Jeg har søkt på mange jobber siden jeg ble arbeidsledig. Men så erfarer jeg arbeidsgivere ikke prøver å gjøre det lettere å bli ansatt. Nå er jeg ikke glad bare å få en jobb. Men jeg stiller spørsmål hvordan arbeidsgivere tilrettelegger å være ansatt der. Anonymkode: bae17...df3 Hvilken tilrettelegging er det du mener de skal gjøre for deg? Og hva legger du inat fe ikke gjør det lett bli ansatt? Arbeidsgivere kan i stor grad velge og vrake mellom kandidater, du må gjøre deg selv attraktiv nok til å konkurrere ut de andre. 4
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2022 #16 Skrevet 6. februar 2022 AnonymBruker skrev (19 timer siden): Men jeg stiller spørsmål hvordan arbeidsgivere tilrettelegger å være ansatt der. Anonymkode: bae17...df3 Hva mener du med tilrettelegging? Du møter opp og gjør jobben din i henhold til arbeidskontrakten og stillingsbeskrivelsen. Har du spesielle behov? For å kjøpe bolig må du ha penger til å betale det boligen koster. Har du ikke penger må du søke om å få boliglån fra banken. Banken er da opptatt av din betalingsevne, hva du har i fast inntekt hver måned og hvor mye du har i egenkapital. Banken liker at du har en fast jobb, så jeg hadde begynt med å ordne meg en jobb. Her kan du lese hva DNB ser etter når du søker om boliglån. Anonymkode: 23159...392 1
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2022 #17 Skrevet 6. februar 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hva mener du med tilrettelegging? Du møter opp og gjør jobben din i henhold til arbeidskontrakten og stillingsbeskrivelsen. Har du spesielle behov? For å kjøpe bolig må du ha penger til å betale det boligen koster. Har du ikke penger må du søke om å få boliglån fra banken. Banken er da opptatt av din betalingsevne, hva du har i fast inntekt hver måned og hvor mye du har i egenkapital. Banken liker at du har en fast jobb, så jeg hadde begynt med å ordne meg en jobb. Her kan du lese hva DNB ser etter når du søker om boliglån. Anonymkode: 23159...392 jeg unngår dnb. men jeg ser etter en jobb for tiden. Og håper det kan medføre en trygg arbeidsplass, uten belastninger av mennesker. Heldigvis kan man bruke verneombud. Anonymkode: bae17...df3
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2022 #18 Skrevet 6. februar 2022 Taluno skrev (13 timer siden): Hvilken tilrettelegging er det du mener de skal gjøre for deg? Og hva legger du inat fe ikke gjør det lett bli ansatt? Arbeidsgivere kan i stor grad velge og vrake mellom kandidater, du må gjøre deg selv attraktiv nok til å konkurrere ut de andre. det å komme til en arbeidsplass hvor ukultur florerer. Anonymkode: bae17...df3
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2022 #19 Skrevet 6. februar 2022 Klart du kan kjøpe bolig, men da må du betale kontant. Lån får du ikke uten jobb eller pensjon. Anonymkode: e5daf...bce 1
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2022 #20 Skrevet 6. februar 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Klart du kan kjøpe bolig, men da må du betale kontant. Lån får du ikke uten jobb eller pensjon. Anonymkode: e5daf...bce ja, det har jeg forstått nå. Men jeg måtte spørre. Anonymkode: bae17...df3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå