AnonymBruker Skrevet 5. februar 2022 #1 Skrevet 5. februar 2022 Hvis han sa noe dårlig til deg i forrige uke eller hvis noen kollegaer var frekke mot deg i går, har du ikke lov til å ta det opp og prøve å få svar på det eller forvente en unnskyldning fordi det var «før» og man skal i stedet «fokusere på fremtiden». Men hvis DU gjør feil, blir du minnet på det stadig vekk, selv om det skjedde for 5 år siden. Er det noe jeg kan gjøre her? Anonymkode: 32e26...276
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2022 #2 Skrevet 5. februar 2022 Husker vi hadde en sak hvor en kollega ble trakassert av en annen. Hun fikk en del dirty meldinger og sånn. Sjefen sa: «Når skjedde det? For flere uker siden? La oss legge det bak oss og fokusere på fremtiden. Han som sendte meldinger mente det sikkert ikke». Anonymkode: 32e26...276
Kaneel Skrevet 5. februar 2022 #4 Skrevet 5. februar 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ingen? Anonymkode: 32e26...276 Sjefen din er nok psykopat, eller generelt usedvanlig dritt og vrang. Anbefaler jobb bytte 4
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2022 #5 Skrevet 5. februar 2022 Du fremstiller hele saken så subjektivt og unyansert at det er vanskelig å svare. Anonymkode: c8ae9...55b 1
Paulinetta Skrevet 5. februar 2022 #6 Skrevet 5. februar 2022 Bytte jobb er det som løser dette, dessverre.
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2022 #7 Skrevet 5. februar 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hvis han sa noe dårlig til deg i forrige uke eller hvis noen kollegaer var frekke mot deg i går, har du ikke lov til å ta det opp og prøve å få svar på det eller forvente en unnskyldning fordi det var «før» og man skal i stedet «fokusere på fremtiden». Men hvis DU gjør feil, blir du minnet på det stadig vekk, selv om det skjedde for 5 år siden. Er det noe jeg kan gjøre her? Anonymkode: 32e26...276 Hvis du opplever mobbing/trakassering på arbeidsplassen er det likegyldig om det skjedde i dag eller i går. Ta det opp med din leders leder. Anonymkode: 5ed6b...648 1
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2022 #8 Skrevet 5. februar 2022 Du er nok lite likt kanskje? Anonymkode: c4b51...cc5 1
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2022 #9 Skrevet 5. februar 2022 Er det blitt ryddet opp i allerede? Noen gir ikke slipp på noe, men skal ta det opp ved alle anledninger. Det er ikke alltid man får et takk eller en unnskylding, det er lærdom i det også😉 Anonymkode: d1b1a...d11
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2022 #10 Skrevet 5. februar 2022 AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Du fremstiller hele saken så subjektivt og unyansert at det er vanskelig å svare. Anonymkode: c8ae9...55b Subjektivt? Synes ikke det 😔 Anonymkode: 32e26...276
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2022 #11 Skrevet 5. februar 2022 AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Hvis du opplever mobbing/trakassering på arbeidsplassen er det likegyldig om det skjedde i dag eller i går. Ta det opp med din leders leder. Anonymkode: 5ed6b...648 Leders leder sier det samme. Anonymkode: 32e26...276
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2022 #12 Skrevet 5. februar 2022 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Er det blitt ryddet opp i allerede? Noen gir ikke slipp på noe, men skal ta det opp ved alle anledninger. Det er ikke alltid man får et takk eller en unnskylding, det er lærdom i det også😉 Anonymkode: d1b1a...d11 Da leser du ikke hva jeg skriver Anonymkode: 32e26...276
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2022 #13 Skrevet 5. februar 2022 AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Du er nok lite likt kanskje? Anonymkode: c4b51...cc5 Det sier han til alle ansatte. Anonymkode: 32e26...276
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2022 #14 Skrevet 5. februar 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det sier han til alle ansatte. Anonymkode: 32e26...276 Dere for ordne det opp dere i mellom uten og involvere sjefen. Anonymkode: c4b51...cc5
Lønnesirup01 Skrevet 5. februar 2022 #15 Skrevet 5. februar 2022 Når noen sier at "vi skal legge det bak oss", så er det etter min erfaring kode for "dette er bare drama", "dette kan vi ikke gjøre noe med" eller "dette hauser du opp". Uansett - vi går videre og fokuserer på det vi skal gjøre på jobb. Jeg har en sjef som har sagt dette et par ganger. Kun én gang til meg, en gang en annen kollega hadde ordlagt seg på en måte som stilte meg urettmessig i dårlig lys. Jeg følte for å ta det opp, og han avfeide det ganske raskt. Jeg ble litt irritert, men han gjorde det (diskré) tydelig at han synes jeg er veldig dyktig i jobben. Ergo gadd han ikke engasjere seg i noe han opplevde som en sosial konflikt og signaliserte at jeg heller ikke burde bry meg. Kanskje er det også tilfelle hos dere - jeg tenker spesielt dersom det er "knuffing" mellom ansatte som handler om ulike personlighetstyper. Din sjef er redd for at disse samtalene blir bebreiding og sladring i begge ender, og at dere roter dere inn i noe som ikke får en god løsning. Om det er urimelig eller ikke er vanskelig å vite uten at du gir noe info om hva det gjelder.
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2022 #16 Skrevet 5. februar 2022 AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Dere for ordne det opp dere i mellom uten og involvere sjefen. Anonymkode: c4b51...cc5 Ok...Du har nok aldri opplevd mobbing på arbeidsplassen Anonymkode: 32e26...276
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2022 #17 Skrevet 5. februar 2022 Lønnesirup01 skrev (25 minutter siden): Når noen sier at "vi skal legge det bak oss", så er det etter min erfaring kode for "dette er bare drama", "dette kan vi ikke gjøre noe med" eller "dette hauser du opp". Uansett - vi går videre og fokuserer på det vi skal gjøre på jobb. Jeg har en sjef som har sagt dette et par ganger. Kun én gang til meg, en gang en annen kollega hadde ordlagt seg på en måte som stilte meg urettmessig i dårlig lys. Jeg følte for å ta det opp, og han avfeide det ganske raskt. Jeg ble litt irritert, men han gjorde det (diskré) tydelig at han synes jeg er veldig dyktig i jobben. Ergo gadd han ikke engasjere seg i noe han opplevde som en sosial konflikt og signaliserte at jeg heller ikke burde bry meg. Kanskje er det også tilfelle hos dere - jeg tenker spesielt dersom det er "knuffing" mellom ansatte som handler om ulike personlighetstyper. Din sjef er redd for at disse samtalene blir bebreiding og sladring i begge ender, og at dere roter dere inn i noe som ikke får en god løsning. Om det er urimelig eller ikke er vanskelig å vite uten at du gir noe info om hva det gjelder. Han manipulerte deg jo. Kommer med et kompliment slik at du holder munn. Les kommentar 2, der gir jeg nok info Anonymkode: 32e26...276
Lønnesirup01 Skrevet 5. februar 2022 #18 Skrevet 5. februar 2022 (endret) AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Han manipulerte deg jo. Kommer med et kompliment slik at du holder munn. Les kommentar 2, der gir jeg nok info Anonymkode: 32e26...276 Jeg har et godt forhold til min overordnede. I min situasjon handlet det bare om å kommunisere at hennes fremstilling ikke var korrekt. Dersom det omhandler seksuell trakassering, så bør din kollega snakke med verneombud eller HR. Endret 5. februar 2022 av Lønnesirup01
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2022 #19 Skrevet 5. februar 2022 Lønnesirup01 skrev (47 minutter siden): Jeg har et godt forhold til min overordnede. I min situasjon handlet det bare om å kommunisere at hennes fremstilling ikke var korrekt. Dersom det omhandler seksuell trakassering, så bør din kollega snakke med verneombud eller HR. Poenget er at sjefen håndterer det helt feil. Noen ting kan ikke og skal ikke glemmes eller ignoreres. Anonymkode: 32e26...276
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå