Gå til innhold

Hei. Kjæresten min var full og slo meg.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg sa noe veldig frekt som tilbakesvar (angrer på det). Han ble helt svart i øynene og slo meg så jeg besvimte. Han snakket ikke til meg resten av kvelden og jeg gråt på badet. I dag morges unnskyldte han seg og var lei seg. Jeg elsker han mye. Jeg tilga han for det. Jeg merker jeg har en anderledes følelse rundt han, hva er den følelsen?  Er det noen her som kanskje kan sette ord på føelsen jeg kjenner? Jeg kan ikke forklare det. Føler meg ikke som før.

Anonymkode: 374ab...acf

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde kjæresten min slått meg hadde jeg mistet følelsene for ham, og gått.

Anonymkode: d7e75...9b8

• Liker 22
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Å slå er jo brutalt. 

Tror du allerede nå kan planlegge nytt liv. For han kommer til å slå flere ganger. 

Anonymkode: 1efb0...090

• Liker 14
  • Nyttig 1
Skrevet

Avslutt, flytt ut og anmeld

Anonymkode: ea742...30e

• Liker 15
  • Nyttig 2
Skrevet

Det er greit å ta ansvar for hva en greier å lire av seg av dritt og det bør en lære av. 
Er en stygg i munnen så får en ta konsekvensene for det. 
Men har gubben dradd til meg så hadde det vært over. Definitivt . 
Følelsene hadde fødd der og da

Anonymkode: eddb7...3c0

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det er greit å ta ansvar for hva en greier å lire av seg av dritt og det bør en lære av. 
Er en stygg i munnen så får en ta konsekvensene for det. 
Men har gubben dradd til meg så hadde det vært over. Definitivt . 
Følelsene hadde fødd der og da

*dødd 

Gjest theTitanic
Skrevet

Kan jo si deg at han med dette har vist hva som bor i han, og at du burde pakke sammen og dra fra ham, men du kommer antageligvis ikke til å lytte til dette og bli. Og angre. Følelsen du kjenner på er utrygghet. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Er det noen her som kanskje kan sette ord på føelsen jeg kjenner? Jeg kan ikke forklare det. Føler meg ikke som før.

Nummen, kanskje? Som om ting ikke er helt virkelige? Det er sjokket som gjør det, når adrenalinet går ut av kroppen. 

Anonymkode: 57854...a0b

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Jeg sa noe veldig frekt som tilbakesvar (angrer på det). Han ble helt svart i øynene og slo meg så jeg besvimte. Han snakket ikke til meg resten av kvelden og jeg gråt på badet. I dag morges unnskyldte han seg og var lei seg. Jeg elsker han mye. Jeg tilga han for det. Jeg merker jeg har en anderledes følelse rundt han, hva er den følelsen?  Er det noen her som kanskje kan sette ord på føelsen jeg kjenner? Jeg kan ikke forklare det. Føler meg ikke som før.

Frykt og redsel tenker jeg.

Anonymkode: 040c0...42a

• Liker 5
Skrevet

Det skal du ikke finne deg i. Har han slått en gang, er det en gang for mye til å fortsette. Forskjell på å tilgi, og på å godta. Du kan fremdeles tilgi ham, selv om du gjør det riktige i denne situasjonen (som er å avslutte forholdet).  Det er å beskytte deg selv, og sende ham et tydelig signal om at man ikke kan behandle andre mennesker slik.

Flytt fra ham. Si at du ønsker ham lykke til videre, og at han jobber med sinneproblemene sine. Man skal aldri slå.

Anonymkode: 11cf2...89e

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet

Tenker at følelsen må være utrygghet og redsel. Noe må jo endre seg dramatisk når den du er sammen med kan finne på å slå deg. At man kan si stygge ting i raseri eller fylla eller hva det nå er, er en ting, men å ta steget over til å slå, det er ekstremt. Han har tråkket over en stor grense, han har vist at han ikke respekterer deg nok - for ingen har rett til å slå deg. Og han har vist at han er en person som kan ty til vold hvis han blir provosert.

Så noe er absolutt endret, du har sett en forferdelig side ved han, at han er kapabel til dette. Og de som er kapable til å slå, de slår jo. Igjen og igjen. De sier man skal gå på første slag av en grunn.

Anonymkode: bb91d...250

• Liker 4
Skrevet

På mandag drar du og anmelder dette, og så drar du til foreldrene dine eller en venninne (hvis du bor sammen med kjæresten da). Avslutt forholdet og gå. Tro meg, dette kommer til å skje igjen, og neste gang er du kanskje ikke så heldig at du bare besvimer. Kom deg i sikkerhet, du fortjener bedre enn dette! INGENTING du sa eller gjorde rettferdiggjør at han valgte å bruke vold mot deg!!!

• Liker 4
  • Nyttig 3
Skrevet

Kom deg bort. Gjør det nå med en gang, det bkit vanskeligere senere. Si at du ikke tilgir ham likevel, så han skjønner at det ikke kan tilgis å bli slått av den aller kjæreste man har. 

Anonymkode: e8823...1b1

• Liker 2
Skrevet

Jeg hadde gått øyeblikkelig om kjæresten min hadde slått meg. Og om han i tillegg hadde slått så hardt at jeg besvimte så ville jeg ikke nølt med å anmelde det.

Fylla er på ingen måte en unnskyldning. At du sa noe frekt er på ingen måte en unnskyldning. Vold er aldri greit!

Følelsene du har er nok mest sannsynlig redsel, frykt, utrygghet, usikkerhet og skyld. Skyld er ikke en følelse du bør ha, men dessverre en følelse mange som blir utsatt for vold fra partnere har...

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet

Det samme har skjedd med meg ved to anledninger. Han mente at jeg fortjente det pga. tingene jeg sa. Han sa også at hadde jeg ikke sagt de tingene så hadde han ikke slått meg. Hadde jeg ikke fått ut det værste i han hadde han ikke sett meg. Men sannheten er at man ikke får ut vold med mindre det allerede sitter innebygd i personen

Anonymkode: ce657...9f9

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet

Siden du ikke har opplevd dette med han tidligere, utifra hva jeg tolker det, vil jeg tro du er litt i sjokk over hva som skjedde, og en usikkerhet rundt hendelsen..? 

Du skal vite at vold er ALDRI din skyld. Å si noe som oppfattes frekt er aldri en unnskyldning for å slå. Å utøve vold er en reaksjon som ikke skal skje, ikke skal tilgis eller godtas. Han er tydeligvis istand til å gjøre dette i mot deg, og å bli slått bevisstløs krever en viss styrke i slaget. 
Han viser en lite pålitelig del av seg selv, hvor han tydeligvis synes det er greit å slå fordi du sa noe frekt. Og det er kjempetrist at du også nærmest unnskylder han med dette. 
Det er ikke din feil i det hele tatt, og om du leser forskning på dette området er dette dessverre hvor vold begynner for mange. 
Jeg håper du tar motet til deg og kanskje tar et par dager vekke fra denne mannen og tenker over om dette er noe du er villig til å stå i eller snakk om dette med noen nære deg slik at du har et sikkerhetsnett mtp fremtiden din om du velger å bli hos han. 
Uansett, lykke til med hva du velger. Håper bare du velger etter dine følelser og ikke føler skyld ovenfor han. Dette er hans feil. Han slo. 

Anonymkode: a7201...1d4

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Du har sorgnog er sikkert også ennå i sjokk. 

Det er fordi du underst inne skjønner at forholdet er over selv om dere fortsatt holder sammen. 

Forholdet er skadet, såpass skadet at du burde gjøre det slutt og heller gi deg selv muligheten til å treffe et bedre menneske som vil elske deg til tross for stygge motsvar. Vold er ikke kjærlighet. Og psykisk vold som han viste deg ved å overse deg resten av kvelden etter at slaget han gav deg slo deg ut er helt på den andre enden av skalaen enn det kjærlighet er. 

Han er farlig for deg, du kan begynne å tegne opp strekene på veggen til neste slag kommer. 

Jeg føler med deg, skjønner at dette er vondt. Ta vare på deg selv og kom deg bort. Han kommer ikke til å ta vare på deg. Hadde han brydd seg om deg så ville han ikke slått, og hvertfall ikke latt være å få deg medisinsk sjekk etter besvimelse. 

Anonymkode: 86a20...958

• Liker 4
Skrevet

Han har vist hva slags person han er. Å du får enten komme deg unna, eller risikere at det skjer igjen. Har det først skjedd, og personen har fått tilgivelse, så er terskelen for at det skjer igjen mye lavere. Til slutt sitter du der og tenker at du fortjener det, og at du ikke vil ha et liv uten vedkommende. 
kom deg unna NÅ. 

Anonymkode: d96f3...ee7

Skrevet
AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

Slike situasjoner tilga jeg 4 ganger. Det kommer til å skje igjen.

Anonymkode: 2e274...d69

Skrevet (endret)

.

Endret av Inwe
  • Liker 4
  • Hjerte 3
  • Nyttig 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...