Gå til innhold

Flytte til annet sted av landet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Vi vurderer å flytte til et sted åå Vestlandet. Man får natur, mye mer for pengene og mer hjelp fra familie. Dessuten trives vi ikke så godt der vi bor nå. 

Samtidig er vi veldig usikre på om det er riktig. Min samboer har lite nettverk der, jeg har bedre jobbmuligheter her, og vi er veldig glade i Oslo by. 

Vi har nå fått muligheten til å leie et hus i et år. I den delen av byen vi liker best. Vår datter har en venninne rett ved siden av dette huset, og de skal begge begynne på skole til høsten. Planen vår er å gi det et forsøk. Hvis vi ikke trives, flytter vi tilbake. 

Men siden min datter begynner på skole er jeg veldig usikker på valget. Om hun da må skifte skole etter 1 år. Dersom vi flytter tilbake går det selvfølgelig an at hun begynner på en skole med en venninne av seg, og det gjør jo det åpenbart lettere. 

Er bare så redd for å ikke ta sjansen også komme til å angre. Så trenger noen gode råd fra dere ❤️

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er født og oppvokst i Sarpsborg, Jeg traff mannen i mitt liv når jeg studerte i oslo og vi flyttet til hans hjemby i Tromsø etter end skolegang, har aldri angret på det :)

bodd her i snart 23 år nå

Anonymkode: 030e3...639

• Hjerte 1
Skrevet

Takk for svar. Men det jeg er mest bekymret for er skolebytte

Skrevet

Hvis dere har jobbmuligheter, familie og et sted å bo, så hadde jeg gitt det et forsøk. Kjenner flere som flytter fra storbyen og til mindre steder for å komme nærmere familie, natur og små forhold, ingen av dem har flyttet tilbake til byen. Har også en venninne  med odel til en liten gård som har sagt hele sitt liv at hun har null interesse av gården, og aldri vil bo der hun er oppvokst. Tok utdannelse som typisk har jobber kun i byen og var innstilt på storbyliv for alltid. Men så ville hun og mannen "for sikkerhets skyld" bo på gården ett år før hun sa fra seg odelen. De endte opp med å stortrives og ble boende, begge har fått seg venner, nettverk og deltidsjobber de kan gjøre hjemmefra i tillegg til gården. Husk at mange jobber i dag ikke krever at du er på kontoret hele tiden, tenk bredt når du søker. Tror dere vil angre sener om dere ikke gir det en sjans nå når dere har muligheten. 

Anonymkode: 936e8...0fe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...