SinfulBby Skrevet 5. februar 2022 #1 Skrevet 5. februar 2022 Altså hvor lang tid tok det før den store forelskelsesfølelsen startet å dabbe av? Eller kan den vare å vare? Finnes det faser i forholdet ditt fks? Som forelskelse åsså nå bare glad i / elsker ? Er forelskelse knyttet til «nytt og spennende»? Og når det ikke er nytt lengre å man kjenner personen GODT så er det over i neste fase altså «hverdagen»? ❤️
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2022 #2 Skrevet 5. februar 2022 Jeg ser på forelskelse som noe som kommer og går i perioder. Det er definitivt mest av det i starten, men det er jo en rosa boble som ikke er realistisk, fordi man ikke enda kjenner personen godt nok. Så jeg synes de små periodene med forelskelse som dukker opp flere år ut i forholdet er de aller vakreste, fordi hvis man kan få sommerfugler og bli fnisete av tanken på et menneske man har sett alle sidene til, så er det mye mer genuint. I mitt forhold har jeg mye fokus på å gjøre ting som kan skape mer forelskelse i forholdet når ting blir for hverdagslig. Hvis det var kun opp til samboeren min, hadde vi nok endt med å vokse fra hverandre, for han legger ikke merke til det når vi oppfører oss mer som venner enn kjærester, eller det tar mye lengre tid før han merker på det. Jeg har troen på preventative inngrep og det fungerer som bare det! Anonymkode: db9ec...0c5 1
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2022 #3 Skrevet 5. februar 2022 Husker ikke lenger, men 1-2 år tror jeg. Der man savnet hverandre konstant, tenkte på den andre, og ikke klarte å la være å ta på hverandre. Etter det har følelsene sakte utviklet seg. Blitt noe dypere og mye bedre. Det å etterhvert bli den personen som betyr mest for meg i hele verden, og det å nærmest være gladere i den andre, enn i deg selv. Når du skriver "hverdagen" er den jo. der, men ikke på en negativ måte. Selv om det er mye logistikk og noen dager der det blir knapt med tid, så er det også gode samtaler, klem, en armkrok og alt det der, som gjør at du kjenner på at han ikke bare er en venn og samarbeidspartner. Og innimellom om vi er på helgetur, spiser en bedre middag, deler en flaske vin, kjenner jeg fortsatt (18 år etter) på noe av det jeg husker fra de første to årene. Anonymkode: 4c214...013 1
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2022 #4 Skrevet 5. februar 2022 Jeg og kjæresten har snart vært sammen i to år og jeg er hvertfall veldig forelska enda! Sånn at jeg kan sitte på jobb en tilfeldig tirsdag og savne han veldig selvom jeg så han tidligere den morgenen 🤗 Har lest at 2 år er en typisk grense da. Anonymkode: 141c4...dd4
Khloe P.T Skrevet 5. februar 2022 #5 Skrevet 5. februar 2022 Jeg var forelsket i mannen min i minst tre år. Hadde aldri opplevd noe så "voldsomt" før. Så har det gradvis gått over i dyp kjærlighet. Vi har vært sammen i 23 år. 1
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2022 #6 Skrevet 5. februar 2022 6-9mnd, alt etter det er ikke like gøy. Vær forberedt på at livet blir kjedeligere og kjedeligere. Anonymkode: a70cc...867
micromaya Skrevet 5. februar 2022 #7 Skrevet 5. februar 2022 Det sies at en forelskelse varer max 1 år, men jeg tror det blir hva du selv gjør det til. Jeg følte jeg var forelsket i eksen min i alle de 10 årene vi var sammen, selv om det selvfølgelig ikke var helt som i begynnelsen. Men jeg syntes han var flott, tiltrekkende, veldig kjekk. Det gikk aldri over, kanskje fordi det var det bildet jeg lagde meg av ham? Jeg vet ikke. Føler det på samme måte nå med min nye kjæreste, men vi har ikke rundet året ennå. Forskjellen er kanskje at vi fant en dyp kjærlighet veldig fort, forelskelsen rakk aldri å bli like altoppslukende. Jeg synes han er flott, virkelig – men kjærligheten jeg føler for ham er enda større. Han er så gjennomført bra, og det betyr så utrolig mye mer enn de sommerfuglene i magen 😊. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå