Gå til innhold

Trygdesvindel og ferdig dom

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min samboer var dum og snyltet NAV for en god sum for noen år siden. Han avtjente dom med fotlenke. Husker ikke hvor lenge dommen var + at han må betale tilbake hver krone. Han blir ikke gjeldfri før noen år.

Jeg trur dette er noe som vil stå på rullebladet hans og da kan ødelegge for mange evt yrker han ikke kan få og en rekke land vi ikke kan besøke pga han ikke får visum.

Hvor lenge er en slik sak på rullebladet og vil det noen gang bli sett på med milde øyne av evt arbeidsgivere eller med tanke på visum om noen år?

Anonymkode: 3093f...ddd

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette er ting man burde tenke på før man bestemmer seg for om det er lurt å snylte på NAV. Alt får konsekvenser. 
Og skylde på at han var dum og snyltet på NAV blir bare idiotisk. Han føler seg dum fordi han ble tatt. 

Anonymkode: aa67b...563

Skrevet

For å få visum til f.eks usa må man ha uttømmende politiattest, der står alle lovbrudd oppført.

Angående jobb kommer det an på hvilken attest som kreves. Alle lovbrudd står oppført på uttømmende og utvidet politiattest.

Svindel regnes også i mange tilfeller som grovt brudd, så det kan gi vanskeligheter resten av livet.

Skrevet

Lol. Det er ikke sånn at det forsvinner fra rullebladet.

Anonymkode: 72afc...5b0

Skrevet

En dom forsvinner aldri fra rullebladet. Og tviler på at arbeidsgiver ser mildt på en svindeldom mot Nav. Og han vil nok ikke få visum hverken til USA eller Australia.

Så det straffer seg for alltid å være kjeltring

Anonymkode: 60df9...777

Skrevet

Dommer forsvinner ikke fra rullebladet, nei. Hvis han tenker seg til USA, må han søke om visum (ikke ESTA). Om man får det innvilget avhenger av hva man har gjort, og hvor alvorlig lovbruddet var. Jeg har en venninne med en dom på rullebladet som har gjort det, og hun fikk visum til USA. Men det var en mindre alvorlig sak enn dette. 

Anonymkode: e2a01...41a

Skrevet

For å besøke USA som turist, trenger man absolutt ingen politiattest. 

Anonymkode: 1eef9...d08

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...