AnonymBruker Skrevet 5. februar 2022 #1 Skrevet 5. februar 2022 Meg og kjæresten hadde avtalt å finne på noe igår, men en time etter avtalen kom han fortsatt ikke hjem. Jeg sa til han at jeg går å legger meg siden jeg ikke hører noe og ikke vet når han kommer hjem, i ett småsurt tonefall. Da sier han at «Om du blir sint å legger det for at jeg er sen så blir jeg bare her hele kvelden». Virker som han ville at jeg skulle bli sint for å ha en unnskyldning til å være der. Jeg blir enda mer irritert og ringer opp igjen, og da hører jeg kompisen i bakgrunnen snakker om at det skal komme en jente. Jeg blir enda mer irritert og tenker dette har sammenheng med at han ikke gidder komme hjem, og sier at jeg ikke orker mer. Han blir alltid idiot når han drikker og har flere ganger vært stygg under alkohol, og i går var dråpen. Da sier han helt greit, og bryr seg ikke. Jeg pakker tingene mine og da blir han steik forbanna, sier jeg er kontrollerende for jeg ble sur for han ikke holdt avtalen, at jeg ikke vil han noe godt i livet og at jeg må oppsøke hjelp. At jeg kan dra til helvete og at han blir der hele natten. I tillegg sier han at om jeg ikke hadde tatt den sure tonen i telefonen med at jeg skulle legge meg så hadde han kommet hjem, selv om jeg hadde rett til å være sur for han brøyt avtalen. Han mener han ikke skal ha dårlig samvittighet for å kose seg, men det er ikke dette det handler om. Jeg er usikker nå, det har som sagt vært flere episoder under alkohol - mye større en disse - og jeg vet ikke hva jeg skal gjøre? Anonymkode: be4b7...378
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2022 #2 Skrevet 5. februar 2022 Det er ikke din feil. Han er en egoistisk drittsekk. Jeg ville ha avsluttet forholdet med han. Anonymkode: 3e82b...8b6 6 1
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2022 #3 Skrevet 5. februar 2022 Hva slags planer hadde dere? I og med at han gikk ut og drakk liksom.. Om du kjenner på en følelse av at du ikke orker mer og vil avslutte forholdet råder jeg deg til å følge den følelse og gjøre det. Anonymkode: 7e18e...4a1 1 1
Juniper Skrevet 5. februar 2022 #4 Skrevet 5. februar 2022 Fortsett å pakke. Det høres ut som en god plan. Og så kommer du deg vekk, og går videre med livet ditt. 7 2
Gjest Cisne Skrevet 5. februar 2022 #5 Skrevet 5. februar 2022 Han der har ingenting i et forhold å gjøre. Avslutt det og finn heller en normal mann eller være singel. Mye bedre.
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2022 #6 Skrevet 5. februar 2022 Hvilke andre episoder har det vært? Det høres ikke ut som et sunt forhold. Jeg foreslår at du pakker videre. Evnt tar opp problemene i edru tilstand. Anonymkode: e3582...f54 2 1
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2022 #7 Skrevet 5. februar 2022 Kom deg ut av forholdet. Voks opp. Siden kan du heller finne ut om kjæreste er noe for deg. Anonymkode: 37a39...487 1
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2022 #8 Skrevet 5. februar 2022 HAN brøt avtalen og mener at det er DU som er dust fordi du ble sur? Hvorfor er du sammen med han her? Alltid stygg når han drikker? Ja, hvorfor har han ikke gjort noe med alkoholproblemet sitt da? Eller plager det han ikke at han er stygg med deg? Les den siste setningen 3 ganger! Og slå opp med han! Han elsker deg nemlig ikke. Anonymkode: 7effb...053 2 1
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2022 #9 Skrevet 5. februar 2022 Avtalt som løs snakk om litt TV og mulig noe mat? Eller avtalt å finne på noe som en reservasjon på restaurant? Jeg og mannen har det i alle fall slik at om at det bare har vært snakk om TV og "noe mat" en fredag, og det dukker opp noe sosialt ellers, da gjør vi ofte det i stedet. (disclaimer: har vi en konkret avtale, reservasjon, besøk, kjøpt inn mat, merkedag... Da er det ikke greit å gjøre noe annet i stedet). Hadde jeg da fått en krass og passiv-aggressiv melding i form av "går bare og legger meg, da...". Og så får telefon når jeg svarer "greit". Som igjen eskalerer til å pakke tingene sine. Ville det vært alt for mye drama for meg. Det sagt - vi kommuniserer selvfølgelig godt om det dukker opp noe på sparket. Lar ikke bare den andre sitte hjemme uten beskjed. Men gitt den siste setningen din med alkohol så antar jeg dette ikke er så sunt på andre måter heller. Ville bare gi et alternativ syn på hva hans side av saken kunne vært. Anonymkode: d75af...f91 3 1
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2022 #10 Skrevet 5. februar 2022 Dette er blame shifting. Det er en manipulasjonsteknikk. Løp. Anonymkode: ce9d5...7e3 1
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2022 #11 Skrevet 5. februar 2022 Tråden stenges snart pga manglende overskrift. Anonymkode: 5045b...b88
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2022 #12 Skrevet 5. februar 2022 Hvis du vil fortsette og være nervøs når har drikker, siden han blir visst aldri en drittsekk da, så blir du, vil du leve sånn?? For det blir ikke bedre. Anonymkode: 5d8d3...11f 1
MizzVic Skrevet 5. februar 2022 #13 Skrevet 5. februar 2022 Han var dust, men det var du og. En time etter avtalen, hadde det normale vært å sendt en melding og spurt hvordan han ligger ann. Ikke furtent si du bare legger deg. Fjortis oppførsel fra begge.
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2022 #14 Skrevet 5. februar 2022 Hva får du ut av dette forholdet? Han er stygg med deg. Hva veier opp mot dette? Er det slik som med voldsmenn? "Han er snill ellers"? Eller er han kjemperik? Dødspen? Dere har barn, og du tror ikke han klarer å ha ungene alene? Styr å selge huset? Anonymkode: 7effb...053 1
Gjest Cisne Skrevet 5. februar 2022 #15 Skrevet 5. februar 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Tråden stenges snart pga manglende overskrift. Anonymkode: 5045b...b88 Slutt da, folk skjønner da budskapet. Dette er en aktiv tråd fra ei som søker råd…
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2022 #16 Skrevet 5. februar 2022 Cisne skrev (22 minutter siden): Slutt da, folk skjønner da budskapet. Dette er en aktiv tråd fra ei som søker råd… Mod stenger tråder med slike titler. Så greit at folk får en "heads up" på at det vil skje før de blir for aktive i diskusjonen. Inkludert TS, som da kan sende en dm om endring av trådtittel. Anonymkode: d75af...f91 1
Gjest Cisne Skrevet 5. februar 2022 #17 Skrevet 5. februar 2022 (endret) AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Mod stenger tråder med slike titler. Så greit at folk får en "heads up" på at det vil skje før de blir for aktive i diskusjonen. Inkludert TS, som da kan sende en dm om endring av trådtittel. Anonymkode: d75af...f91 Kjedelig for ts om ts er en tur i butikken og drar hjem etterpå for å sjekke om det har kommet svar til henne, og så er den vekke. La det gå noen timer så hun rekker å sjekke tråden iallefall. Endret 5. februar 2022 av Cisne
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå