Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 5. februar 2022 Populært innlegg #1 Skrevet 5. februar 2022 Jeg har en søster som har vært mindre heldig i livet, selvsagt er mye av det selvforskyldt pga gjentagende dårlige valg og dårlig økonomistyring. Jeg og mannen har to barn, ofte når vi går på restaurant, badeland, lekeland og ferier liker jeg å ta med tantebarnet mitt som er like gammel som vår yngste. Jeg gjør det hovedsakelig fordi tantebarnet ellers aldri får vært med og oppleve noen ting. Søsteren min har svært dårlig økonomi og de har såvidt til mat på bordet. Tenker at barnet hennes fortjener å ha det hyggelig og få opplevelser som er vanlig for barn i den alderen. Tantebarnet mitt er veldig hyggelig og rolig av seg, på alle måter en veldig sympatisk og veloppdragen unge. Det er ikke slik at hun er til bry for oss på noen som helst måte. Mannen min og barna mine liker ikke at hun er med. Det blir sure miner hver gang, mannen mener at søsteren min må sørge for sin egen unge. Det er ikke vårt ansvar å «fø på en ekstra» som han kaller det. Barna mener tantebarnet er irriterende og «rar». Jeg synes dette er utrolig råttent og egoistisk, det å ta med tantebarnet på noen fine opplevelser i løpet av året ruinerer oss ikke økonomisk. Det mannen min sier er pga ren egoisme. Hva bør jeg gjøre her? Skriver dette innlegge i ren frustrasjon. Vi skal på lekeland nå og begge ungene er kjempe sure fordi vi plukker opp tantebarnet på veien. Anonymkode: 55c6c...694 13 50 1
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 5. februar 2022 Populært innlegg #2 Skrevet 5. februar 2022 Jeg synes du skal inkludere tantebarnet ditt. Dette er noe hun vil huske for alltid, og ha gode minner av. En skikkelig god tante som bryr seg. Anonymkode: a016a...61b 80 40 10
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 5. februar 2022 Populært innlegg #3 Skrevet 5. februar 2022 Jeg hadde sagt til barna at jeg trodde de hadde fått en bedre oppdragelse enn det de viser. Så hadde jeg sagt til mannen at blod er tykkere enn vann, og han kan enten skjerpe seg, eller la være å bli med på ting. Anonymkode: 6a1fe...7f4 63 14 8
Brunello Skrevet 5. februar 2022 #4 Skrevet 5. februar 2022 (endret) Mannen bør du ikke høre på. Som normalt fungerende mennesker har vi plikt til å være oppmerksomme mot våre medmennesker. Barna bør i alle fall få si sin mening. Og så får de få et svar hvorfor det er viktig st kusinen også får være med. Endret 5. februar 2022 av Brunello 20 1 1
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 5. februar 2022 Populært innlegg #5 Skrevet 5. februar 2022 Jeg hadde blitt så provosert at sutreungene måtte bli hjemme og jeg dratt med bare tantebarnet. Anonymkode: 7fa87...ca1 76 12 13
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2022 #6 Skrevet 5. februar 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg har en søster som har vært mindre heldig i livet, selvsagt er mye av det selvforskyldt pga gjentagende dårlige valg og dårlig økonomistyring. Jeg og mannen har to barn, ofte når vi går på restaurant, badeland, lekeland og ferier liker jeg å ta med tantebarnet mitt som er like gammel som vår yngste. Jeg gjør det hovedsakelig fordi tantebarnet ellers aldri får vært med og oppleve noen ting. Søsteren min har svært dårlig økonomi og de har såvidt til mat på bordet. Tenker at barnet hennes fortjener å ha det hyggelig og få opplevelser som er vanlig for barn i den alderen. Tantebarnet mitt er veldig hyggelig og rolig av seg, på alle måter en veldig sympatisk og veloppdragen unge. Det er ikke slik at hun er til bry for oss på noen som helst måte. Mannen min og barna mine liker ikke at hun er med. Det blir sure miner hver gang, mannen mener at søsteren min må sørge for sin egen unge. Det er ikke vårt ansvar å «fø på en ekstra» som han kaller det. Barna mener tantebarnet er irriterende og «rar». Jeg synes dette er utrolig råttent og egoistisk, det å ta med tantebarnet på noen fine opplevelser i løpet av året ruinerer oss ikke økonomisk. Det mannen min sier er pga ren egoisme. Hva bør jeg gjøre her? Skriver dette innlegge i ren frustrasjon. Vi skal på lekeland nå og begge ungene er kjempe sure fordi vi plukker opp tantebarnet på veien. Anonymkode: 55c6c...694 Så god du er! Fortsett og inkluder tantebarnet, jeg vet ikke hvor gamle barna dine er.. men er det ikke innafor å si at slike kommentarer tillater du ikke? Oppfordre til at det er en gøy ting at tantebarnet skal med? Mannen er jo en annen sak, kanskje han kan lete litt i pappa hjertet sitt🤷🏻♀️ Uansett, hvor en heldig unge som har en tante som deg!!! Anonymkode: 2fc36...a3b 27 6
Kaneel Skrevet 5. februar 2022 #7 Skrevet 5. februar 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg hadde blitt så provosert at sutreungene måtte bli hjemme og jeg dratt med bare tantebarnet. Anonymkode: 7fa87...ca1 Nemlig dette! Jeg hadde satt igjen egne unger om de hadde hatt sen holdingen, satt hard mot hardt! Selvsagt skal du inkludere tanteungen din! Mannen din er en fjott å skaper vannvittig dårlige Holdinger hos barna deres. Ikke videre hyggelig for Tanteungen at de oppfører seg sånn man føler seg på nåde og uønsket da 24 1
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 5. februar 2022 Populært innlegg #8 Skrevet 5. februar 2022 Dere trenger vel ikke å ta henne med hver gang? Jeg kan faktisk skjønne at mannen og barna har lyst til å gjøre ting med bare dere fire også. Anonymkode: 20748...a72 59
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2022 #9 Skrevet 5. februar 2022 Det er hyggelig at du tar med niesen, men av og til vil gjerne mann og egne barn få lov å bare være en familie? Og det tenker jeg faktisk er helt greit, for det er faktisk dere fire som er en familie. Så må de av og til tåle at tantebarnet er med, men om du alltid drar på henne, så forstår jeg at de blir lei. Spesielt om barna ikke går videre bra overens. Anonymkode: 703d5...a9c 43
Blondine Skrevet 5. februar 2022 #10 Skrevet 5. februar 2022 Syns du er snill og god som inkluderer niesen din. Resten av familien burde tenke litt lengre, og lære seg om empati. Niesen kan ikke noe for at moren har rotet ril økonomien. 12 2 1
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2022 #11 Skrevet 5. februar 2022 Vel, gjør dere noen gang hyggelige ting bare dere da, sammen som familie? Jeg tenker at dersom barna dine er sure fordi tantebarnet skal være med (igjen) er noe du bør lytte til. Det er flott at du inkluderer din søsters barn, men kanskje dere kan gjøre slike ting i blant bare dere? Jeg svarer forresten fra perspektivet til et barn som var i samme situasjon som dine barn. Hadde ei tante som ikke hadde så mye kontroll på livet, og i perioder var det ene barnet hennes hos oss hver bidige helg. Og det var faktisk slitsomt. Anonymkode: 303fb...0af 19
Sinte-my Skrevet 5. februar 2022 #12 Skrevet 5. februar 2022 Syntes du skal fortsette å gjøre dette! Det har enorm verdi for tantebarnet ditt, og omtanken og opplevelsene er uvurderlig. 6 2
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2022 #13 Skrevet 5. februar 2022 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Jeg synes du skal inkludere tantebarnet ditt. Dette er noe hun vil huske for alltid, og ha gode minner av. En skikkelig god tante som bryr seg. Anonymkode: a016a...61b Så enig 👏 Anonymkode: 908f1...75a 4
Kaneel Skrevet 5. februar 2022 #14 Skrevet 5. februar 2022 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Vel, gjør dere noen gang hyggelige ting bare dere da, sammen som familie? Jeg tenker at dersom barna dine er sure fordi tantebarnet skal være med (igjen) er noe du bør lytte til. Det er flott at du inkluderer din søsters barn, men kanskje dere kan gjøre slike ting i blant bare dere? Jeg svarer forresten fra perspektivet til et barn som var i samme situasjon som dine barn. Hadde ei tante som ikke hadde så mye kontroll på livet, og i perioder var det ene barnet hennes hos oss hver bidige helg. Og det var faktisk slitsomt. Anonymkode: 303fb...0af Typisk nordmenn ! 14 1 3
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2022 #15 Skrevet 5. februar 2022 Du er en flott tante og et godt medmenneske ❤️ Be både mann og unger om å holde munn eller bli hjemme. Selv om de ikke innser det nå så er du et kjempegodt forbilde for barna dine og lærer de raushet og omsorg for andre som de vil ta med seg videre i livet ☺️ Hold på de gode verdiene dine og tenk som du gleder tantebarnet ditt ❤️ Anonymkode: 0a61e...9ae 7 3
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2022 #16 Skrevet 5. februar 2022 Så flott av deg ❤️ Jeg har også en sånn tante som gjorde det samme for meg i barndommen. Innerst inne elsker jeg henne mer enn mamma. Anonymkode: 16a20...2d1 10 13
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2022 #17 Skrevet 5. februar 2022 Jeg syns det er fantastisk fint gjort av deg å ta med tantebarnet ditt❤️ Jeg ville tatt en skikkelig prat med mannen og barna dine om dette. Anonymkode: c27b9...221 10
Snuffa99 Skrevet 5. februar 2022 #18 Skrevet 5. februar 2022 Ta med kun tantungen. Det er din fulle rett som tante. Kanskje dine barn da lærer en lekse til å ta hensyn. 9 2
Cata Skrevet 5. februar 2022 #19 Skrevet 5. februar 2022 Så lenge både mann og barn misliker det så må det være en grunn til det? Hva er den grunnen? Er hun med for ofte så de føler dere aldri gjør noe som en familie bare dere? I så fall bør du lytte. Det er helt fint at dere tar henne med innimellom men hvis det blir omtrent hver gang og barna ikke går spesielt godt overens så skjønner jeg de reagerer. 30
Morten1 Skrevet 5. februar 2022 #20 Skrevet 5. februar 2022 Tja viss barnet er med HVER gang dere skal gjøre noe så synes jeg de har en grunn til å reagere, men å ta med av og til er greit. Denne tråden virker veldig lik en annen tråd med samme problemstilling som var for ca 5mnd siden 11
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå